POPUP 13. - B - John Van Oers – Chris Van der Veken – Roeland Tweelinckx
08.04.2014. 8:47
![](http://cdn-vps.osijek031.com/slike/novosti_2014_04/2014_04_08_popup_14_150.jpg)
U petak 11. travnja 2014. u 19 sati u Esseker centru u sklopu POPUP projekta otvara se izložba B trojice belgijskih umjetnika Johna Van Oersa, Chrisa Van der Vekena i Roelanda Tweelinckxa. Spomenuti umjetnici ne djeluju kao jedinstvena grupa i svaki od njih oblikuje vlastiti način umjetničkoga izražavanja. Van Oers radi maketarske modele čitavih urbanih sredina, Van der Veken se najčešće kreće na području grafike, dok Tweelinckx inzistira ne minimalnim intervencijama u prostor kojima nastoji potaknuti gledateljevu vizualnu aktivnost.Posjetitelji će stoga moći vidjeti tri različita umjetnička pristupa realizirana u raznovrsnim medijima.
John Van Oers oblikuje umanjene prikaze čitavih predijela urbane okoline. Njegovu su radovi metafora socijalnih, kulturoloških i psiholoških problema koji su povezani s često napornim i usamljenim životom u ljudskom okruženju: "Moja je pažnja usmjerena na stvaranje grada ili mjesta te na način na koji se ljudi ponašaju u takvoj okolini."
Chris Van der Veken je grafičar koji se u svome radu služi različitim medijima. Na ovoj će se izložbi predstaviti s drvorezima i instalacijom u kojoj će preko dječjih autića predstaviti vlastiti odnos prema djetinjstvu. Drvorezi čine važan dio u njegovu ranijem radu. Umjetnik o toj tehnici kaže sljedeće: "Moraš samo s ploče ukloniti dijelove koji ti ne trebaju i na taj je način slika već izrađena. Neke druge tehnike zahtijevaju dodavanje, kao kad se primjerice dodaju linije na ploču cinka. Proces dodavanja tada može biti gotovo beskonačan. Kada se s drveta skida 'višak' dijelova, otklanjanje nikada nije beskonačno. Postoji mogućnost da ta destrukcija dovede do krajnje anulacije drveta. Zapravo, trebaš osjetiti koliko daleko možeš ići."
Roeland Tweelinckx se poigrava s percepcijom promatrača. Radeći minimalne intervencije u prostoru, Tweelinckx gledatelja nastoji dovesti u poziciju da se ponekad pita: Gdje se nalazi umjetnikova intervencija? Njegovi su radovi najčešće stopljeni s izložbenim prostorom tako da se za njihovo uočavanje od posjetitelja zahtijeva zauzimanje aktivnoga stava.
"Moja definicija intervencije znači umetanje i dodavanje velikih ili malih specifičnih predmeta u izložbeni prostor pri čemu gledatelj ne treba odmah (ili nikad) shvatiti da se radi o ‘intervenciji’ i dodavanju predmeta u prostor. Važno mi je da posjetitelj pomisli kako učinjeni zahvati čine sastavni dio izložbenoga prostora te da su dodani predmeti oduvijek ondje prisutni. Dodatak i okolina moraju činiti jedinstvenu cjelinu."
Biografije umjetnika
Skriveno:
![](http://cdn-vps.osijek031.com/slike/novosti_2014_04/2014_04_08_popup_14_400.jpg)
Objavio: Redakcija 031 |
Komentari (0)