U slikovitoj Baranji održana radionica prirodnog bojanja tekstila i cijanotipije
06.11.2024. 11:30
U malenom mjestu Lug, smještenom u slikovitoj Baranji, smjestila se stoljetna tradicijska Kuća Biljkinog oca, gdje je 26. i 27. listopada održana dvodnevna radionica prirodnog bojanja tekstila (poznatog i kao bojadisanje), izrade botaničkih tinti i cijanotipije. Organizator ove jedinstvene inicijative je Institut održive mode pod vodstvom Ivane Biočine, poznate po svojim modnim linijama od prirodnih materijala te predanosti obrazovanju i širenju svijesti o važnosti održive mode.
Radionicu su vodili ugledni londonski stručnjaci Zoë Burt i Allan Brown, pioniri u održivoj modi i tekstilu. Zoë Burt je umjetnica, dizajnerica i edukatorica koja istražuje povezanost ekologije, botaničkih boja, aktivizma i održivosti. Predaje Sezonsko prirodno bojenje i Održivi tekstil na Morley Collegeu u Londonu, a njezine radionice – gdje „dizajn susreće hortikulturu” – održavaju se u prestižnim institucijama poput The South London Botanical Institute, Royal Botanic Gardens i Chelsea Physic Garden.
Allan Brown, pak, umjetnik je i vodeći svjetski stručnjak za tekstil od koprive. Specijalizirao se za rad s održivim vlaknima poput koprive, lana, konoplje i vune te bojenjem prirodnim biljkama koje osobno sakuplja i uzgaja, stvarajući tkanine koje odražavaju boje krajolika u kojem živi i radi. Njegova priča ovjekovječena je i dokumentarnim filmom “The Nettle Dress”.
Prvoga dana radionice polaznici su učili tehnike bojanja tekstila prirodnim materijalima – od domaćih ljuski luka, hibiskusa i kadifice do specifičnih biljaka kao što su korijen bojadisarskog broća, žuta rezeda, brazilsko drvo i indigo čaj. Dobivenim nijansama na vunenim i pamučnim tkaninama pridodali su nove tonove, istražujući kako različiti materijali reagiraju na prirodne pigmente.
Drugog dana sunčano vrijeme omogućilo je savršene uvjete za cijanotipiju, drevnu tehniku koja uz sunčevu svjetlost i vodu stvara plavo-bijele fotografije. Inspirirani motivima iz vrta Kuće Biljkinog oca, polaznici su izrađivali slike koje su kasnije mogli dodatno ukrašavati prirodnim tintama.
Na radionici su sudjelovali polaznici iz cijele Hrvatske, kao i iz Srbije, pridonoseći međunarodnom karakteru ovog održivog događanja. Zahvaljujući duljem boravku u Baranji, Zoë i Allan posjetili su i permakulturno imanje Čudesna šuma, istražili ljepote Kopačkog rita, te obišli Osijek i udrugu Plantaža, koja je ovogodišnji festival Plantida posvetila utjecaju tekstila na okoliš.
Kuća Biljkinog oca, osim što je omiljeni smještaj među ljubiteljima autentičnog boravka u Baranji, mjesto je edukacije koje kroz raznovrsne radionice pruža priliku za usvajanje znanja i vještina temeljenih na kreativnosti, ekologiji i održivosti – vrijednosti koje su i temeljna načela same kuće. Vlasnik kuće, Vedran Grizbaher, profesor talijanskog i etnolog skriva se iza nadimka Biljkin otac ovim putem poziva na suradnju i sve koji bi voljeli održati neku radionicu ili retreat u prostoru kuće.
Tekst i foto: Vedran Grizbaher
Radionicu su vodili ugledni londonski stručnjaci Zoë Burt i Allan Brown, pioniri u održivoj modi i tekstilu. Zoë Burt je umjetnica, dizajnerica i edukatorica koja istražuje povezanost ekologije, botaničkih boja, aktivizma i održivosti. Predaje Sezonsko prirodno bojenje i Održivi tekstil na Morley Collegeu u Londonu, a njezine radionice – gdje „dizajn susreće hortikulturu” – održavaju se u prestižnim institucijama poput The South London Botanical Institute, Royal Botanic Gardens i Chelsea Physic Garden.
Allan Brown, pak, umjetnik je i vodeći svjetski stručnjak za tekstil od koprive. Specijalizirao se za rad s održivim vlaknima poput koprive, lana, konoplje i vune te bojenjem prirodnim biljkama koje osobno sakuplja i uzgaja, stvarajući tkanine koje odražavaju boje krajolika u kojem živi i radi. Njegova priča ovjekovječena je i dokumentarnim filmom “The Nettle Dress”.
Prvoga dana radionice polaznici su učili tehnike bojanja tekstila prirodnim materijalima – od domaćih ljuski luka, hibiskusa i kadifice do specifičnih biljaka kao što su korijen bojadisarskog broća, žuta rezeda, brazilsko drvo i indigo čaj. Dobivenim nijansama na vunenim i pamučnim tkaninama pridodali su nove tonove, istražujući kako različiti materijali reagiraju na prirodne pigmente.
Drugog dana sunčano vrijeme omogućilo je savršene uvjete za cijanotipiju, drevnu tehniku koja uz sunčevu svjetlost i vodu stvara plavo-bijele fotografije. Inspirirani motivima iz vrta Kuće Biljkinog oca, polaznici su izrađivali slike koje su kasnije mogli dodatno ukrašavati prirodnim tintama.
Na radionici su sudjelovali polaznici iz cijele Hrvatske, kao i iz Srbije, pridonoseći međunarodnom karakteru ovog održivog događanja. Zahvaljujući duljem boravku u Baranji, Zoë i Allan posjetili su i permakulturno imanje Čudesna šuma, istražili ljepote Kopačkog rita, te obišli Osijek i udrugu Plantaža, koja je ovogodišnji festival Plantida posvetila utjecaju tekstila na okoliš.
Kuća Biljkinog oca, osim što je omiljeni smještaj među ljubiteljima autentičnog boravka u Baranji, mjesto je edukacije koje kroz raznovrsne radionice pruža priliku za usvajanje znanja i vještina temeljenih na kreativnosti, ekologiji i održivosti – vrijednosti koje su i temeljna načela same kuće. Vlasnik kuće, Vedran Grizbaher, profesor talijanskog i etnolog skriva se iza nadimka Biljkin otac ovim putem poziva na suradnju i sve koji bi voljeli održati neku radionicu ili retreat u prostoru kuće.
Tekst i foto: Vedran Grizbaher
Objavio: Redakcija 031 |
Komentari (0)