Strip vijesti: Demonia – animirani strip
26.09.2011. 20:43
Godina je 2040. Nakon Globalnog rata i napada izvazemaljaca Vorkona na ljude, čovječanstvo biva na rubu istrebljenja. Izvanzemaljska nacija Keltaxa, koja se suprostavlja Vorkonima, spasi preostalo čovječanstvo i odluči im pomoći obnoviti ljudsku civilizaciju. No, da bi ljudi u tome uspjeli, moraju prvo izgraditi snagu za obranu od neprijatelja iz svemira. U dogovoru sa Keltaxima, odluče stvoriti genetski unaprijeđene ljude...
Demonia je prikriveni sarkastični odgovor na američku propagandu i superheroje korz SAD-ovu strip/film kulturu. U samom tehničkome smislu, riječ je o klasničnoj priči koja, po uzoru na zabavne komercijalne filmove, ima linearni tijek radnje – imamo osnovu priče, razlog zbog kojega se sve događa i likove koji su nositelji radnje. Psihologija likova i njihov međusobni odnos su pak po uzoru na japanske animrane filmove zato što anime tome posvećuje više pozornosti od današnjih američkih filmova. Bilo mi je važno stvoriti likove kod kojih se može opisati karakter nakon završetka videa. Zašto naziv Demonia? Demonia dolazi od riječi demon, a u kršćanskoj mitologiji označava zlo biće, čija je namjera odvesti čovjeka na krivi put, dalje od „Boga“. Demone se još nazivalo i „palim anđelima“, ponekad i vragovima. Priča animiranog stripa puna je personifikacije raznih zavjera i moralnih problema, od teorija o Annunaki izvanzemaljcima do „igranja Boga“ kroz eksperimentiranje s genetikom. Demonia simbolično sadrži 9 poglavlja, poput 9 krugova Danteovog Pakla. U Danteovoj priči, što su grijesi teži, to su krugovi niži i uži. U Demonii sa svakim kasnijim poglavljem izazovi za likove u priči su sve veći.
Animirani strip je surogat medij, koji istovremeno sadrži elemnte videa, filma, stripa i animacije. U svojem radu pokušavam spojiti ilustraciju, fotografiju te animaciju u oblik narativnog filma, koji može sadržavati sve one elemente koji su najčešće potrebni u samome igranom filmu. Dakle ovaj video nije strip, niti film, nije ni animacija u punome smislu, a u isto vrijeme to sve ipak jest – animirani strip.
Redatelj, scenist, ilustrator i montažer: Vanja Eberl
Glazba: Dean Kopri
Uloge: Anamarija Barba, Bojan Marjanović, Danijel Posavac, Ivan Lončarić, Josip Budimčić, Nenad Pavlović, Petra Blašković, Robert Fischer
Piše, crta, režira, ilustrira, montira: Vanja Eberl
Ali to nije sve...
Otvaranjem ovog članka, ne samo što ste dobili i dobru ideju što pogledati u srijedu u 17,00 h, štoviše prezentiranu čak od same autorice animiranog stripa, već evo i jednog mini-intervjua sa novom nadom slavonskog SF-a...
Pozdrav Vanja. Prvo, hvala na priređivanju još jednog strip događaja u Osijeku. Malo su se stvari usporile na polju javnih manifestacija (ona ne tako javna strip šurovanja čekaju svoj završetak da bi bila prezentirana), pa eto svaka čast na ovom ugodnom iznenađenju na strip sceni. Bilo bi zanimljivo čuti kako je došlo do ovog autorskog prvjenca, dakle možeš li opisati proces od ideje do konačnog proizvoda?
Hvala vama. Uvijek je lijepo vidjeti interes u vezi strip kulture. Kako je sve započelo? Riječ je o negdje 2001. godini, kada sam po prvi puta zaigrala video igru „Max Payne“. Naime, intro i cut scene su ondje bile riješene u obliku animiranog stripa i to me zaintrigiralo, jer dotada nikada nisam vidjela nešto slično u video igrama takve tematike i savršeno je funkcioniralo uz njezinu neo-noir priču. Dakle, ovo je bio izvor moje inspiracije. Pošto sam se i sama uvijek zanimala za višemedijalnu umjetnost, odlučila sam svoju „Demoniu“ iz „klasičnoga“ stripa prenijeti u multimedijalni oblik. To tada još i nije bilo toliko zastupljeno, kao što je danas. Za razliku od Max Paynea, moj animirani strip je dosta grafički pojednostavljen (inače baš i nisam ljubitelj slikarskih stripova), a u njemu još možemo naići i na poneke naznake primitivne animacije, pogotovo u akcijskim scenama. To je isključivo radi dobitka na dinamičnosti videa. Pored toga, valjalo je poraditi na glasovima likova te na soundtracku i zvučnim efektima. Ovdje sam bila više-manje u određenoj prednosti, jer na osječkoj akademiji postoje tri odsjeka, likovni, glazbeni i kazališni. Kao apsolventica likovne kulture, počela sam kontaktirati određeni broj ljudi koji bi mogli biti zainteresirani za ovaj projekt i osnovna realizacija je mogla početi. Također, moj mentor, doc. Vladimir Frelih, otpočetka je podupirao ovaj projekt u obliku moga diplomskoga rada. Nešto kasnije mi se još prijatelja i kolega uključilo u izradu. Riječ je o mukotrpnome radu koji je trajao mjesecima. Rezultat je sljedeći: oko 84 minute animiranoga stripa, oko sat vremena (i više!) soundtrack materijala, nekoliko mjeseci probi za davanje glasova likovima te više od 1153 sličice za izradu kadrova. Što se tiče zvučnih efekata, puno je toga dostupno pod određenim licencama i preko interneta.
Izabrana je specifična i zanimljiva forma animiranog stripa. Zašto? Koje su, po tebi, prednosti takvog medija?
Prije svega, to je vrlo zahvalan surogat medij. Možete iskazati više no u klasičnome stripu. Nije riječ samo o nekakvim vizualnim efektima animacije. Štoviše, vizualni efekti u Demonii su vrlo suptilni i svedeni na minimum. Ali glazba i zvučni efekti jako pomažu u stvaranju dodatne atmosfere gledatelju, a glasovi uvelike ožive likove. Ne znam za ostale strip čitače, ali ja se nikada prilikom čitanja nekog stripa nisam uspjela barem nakratko „naježiti“, a to sam željela ovdje postići. Video umjetnost i film su sposobni za to i to je ono što mi je ovdje trebalo. Mislim da je autor soundtracka (Dean Kopri) odradio više no dobar posao, s obzirom na vremensko ograničenje za realizaciju i sve one usputne probleme koji se inače znaju pojaviti u ovakvome poslu.
Znanstvena fantastika je umjetnička forma koja ima vojsku obožavatelja. Što misliš kakve će biti reakcije na Demoniu?
Iskreno, ne očekujem puno. Ovo je moj prvi redateljsko – scenaristički pokušaj. Na ovaj projekt gledam kao na nešto što mi je pomoglo u sagledavanju vlastitih pogreški i u stjecanju određenih novih iskustava i znanja. Sama priča Demonie nije ništa senzacionalna – izvanzemaljci, apokalipsa, hibridni ljudi, itd. To smo sve već imali prilike vidjeti u SF/fantazija žanru. Demonia je zapravo sarkastični odgovor na američku propagandu holivudskih filmova. Imamo ovdje puno raznih personifikacija, od onih vezanih za ljudsku prirodu, „zakona jačeg“ pa do raznih teorija zavjera o Annunaki izvanzemaljcima. Ali, bilo mi je bitno ljudima kroz „Demoniu“ pokazati da strip može evoluirati i prožimati se kroz druge medije.
Vezano za nešto klasičniji pristup stripu, već se neko vrijeme šuška po gradu (selo priča štaćeš'), pa moram pitati – Heavy Metal? Konkretno, priča kaže da će tvoj strip biti uskoro objavljenu ovom vrhunskom magazinu. To je informacija, nadam se točna. Obzirom da se Heavy Metal može kupiti u Osijeku, nadam se da nisam propustio baš broj s tvojim stripom... Uglavnom, narod je gladan informacija, pa molim, reci kako stvari stoje po tom pitanju.
Hm... U redu, sad slijedi istina – Ja trenutno radim na jednom strip-naslovu u suradnji sa američkim strip scenaristom i nagrađivanim piscem SF/fantazije, pod aliasom Attila Vladislav. Riječ je o stripu „Damien Ferro – After the Apocalypse“. No, objava u Heavy Metal časopisu nije sigurna stvar. Konkurencija je ondje veoma jaka. Mi ćemo njima i dalje slati svoje uratke i nadati se jednoga dana odgovoru. Dakle, poslali smo jedan primjerak prve epizode „Damiena“, ali još nismo dobili nikakav odgovor. No, zainteresirani će imati prilike vidjeti strip u Striposovom magazinu. Naime, Attila je dozvolio njegovu objavu u hrvatskim časopisima.
Obzirom da se planira održati 24-satno crtanje stripova u RH, za Zagreb je sigurno potvrđeno, plan je da se i slavnoska stripo-banda uključi u ovaj pothvat. Za neupućene čitatelje - cit: "24-satno crtanje stripa je prvoklasni stripaški događaj koji počinje u subotu u podne čitanjem teme, a nastavlja se do nedjelje u podne - crtanjem na tu temu. U 24 sata svaki sudionik treba nacrtati 24 stranice stripa i tako pobijediti sebe u stripaškom maratonu kreativnosti, brzine, izdržljivosti i veselja.". U slavnoskom slučaju, galerija "Kazamat" će biti na raspolaganju, stoga je li tvoja olovka i talent na raspolaganju za ovaj ambiciozni događaj?
Ovaj puta ne. Na žalost, trenutno mi je vrlo ispunjen raspored obaveza i nakon „Demonie“. Sudjelujem u vezi izrade jedne video igre, nastavljam raditi „Damien Ferro“ i pored njega još jedan američki fantazijski strip sa nešto drugačijim crtežom. Također, radim konceptualni dizajn i za mjuzikl (ne smijem još reći o čemu je riječ), a nakon akademije planiram upisati i 3D dizajn. Usput, čisto informativno, „Demonia“ se u originalu sastoji od dva dijela. Ova animirana verzija je tek prvi dio priče. U drugome dijelu priča se okončava. „Busy, busy“, kako bi se reklo, ali nadam se da će i maraton jednom doći na red.
Hvala na odgovorima.
Demonia je prikriveni sarkastični odgovor na američku propagandu i superheroje korz SAD-ovu strip/film kulturu. U samom tehničkome smislu, riječ je o klasničnoj priči koja, po uzoru na zabavne komercijalne filmove, ima linearni tijek radnje – imamo osnovu priče, razlog zbog kojega se sve događa i likove koji su nositelji radnje. Psihologija likova i njihov međusobni odnos su pak po uzoru na japanske animrane filmove zato što anime tome posvećuje više pozornosti od današnjih američkih filmova. Bilo mi je važno stvoriti likove kod kojih se može opisati karakter nakon završetka videa. Zašto naziv Demonia? Demonia dolazi od riječi demon, a u kršćanskoj mitologiji označava zlo biće, čija je namjera odvesti čovjeka na krivi put, dalje od „Boga“. Demone se još nazivalo i „palim anđelima“, ponekad i vragovima. Priča animiranog stripa puna je personifikacije raznih zavjera i moralnih problema, od teorija o Annunaki izvanzemaljcima do „igranja Boga“ kroz eksperimentiranje s genetikom. Demonia simbolično sadrži 9 poglavlja, poput 9 krugova Danteovog Pakla. U Danteovoj priči, što su grijesi teži, to su krugovi niži i uži. U Demonii sa svakim kasnijim poglavljem izazovi za likove u priči su sve veći.
Animirani strip je surogat medij, koji istovremeno sadrži elemnte videa, filma, stripa i animacije. U svojem radu pokušavam spojiti ilustraciju, fotografiju te animaciju u oblik narativnog filma, koji može sadržavati sve one elemente koji su najčešće potrebni u samome igranom filmu. Dakle ovaj video nije strip, niti film, nije ni animacija u punome smislu, a u isto vrijeme to sve ipak jest – animirani strip.
Redatelj, scenist, ilustrator i montažer: Vanja Eberl
Glazba: Dean Kopri
Uloge: Anamarija Barba, Bojan Marjanović, Danijel Posavac, Ivan Lončarić, Josip Budimčić, Nenad Pavlović, Petra Blašković, Robert Fischer
Piše, crta, režira, ilustrira, montira: Vanja Eberl
Ali to nije sve...
Otvaranjem ovog članka, ne samo što ste dobili i dobru ideju što pogledati u srijedu u 17,00 h, štoviše prezentiranu čak od same autorice animiranog stripa, već evo i jednog mini-intervjua sa novom nadom slavonskog SF-a...
Pozdrav Vanja. Prvo, hvala na priređivanju još jednog strip događaja u Osijeku. Malo su se stvari usporile na polju javnih manifestacija (ona ne tako javna strip šurovanja čekaju svoj završetak da bi bila prezentirana), pa eto svaka čast na ovom ugodnom iznenađenju na strip sceni. Bilo bi zanimljivo čuti kako je došlo do ovog autorskog prvjenca, dakle možeš li opisati proces od ideje do konačnog proizvoda?
Hvala vama. Uvijek je lijepo vidjeti interes u vezi strip kulture. Kako je sve započelo? Riječ je o negdje 2001. godini, kada sam po prvi puta zaigrala video igru „Max Payne“. Naime, intro i cut scene su ondje bile riješene u obliku animiranog stripa i to me zaintrigiralo, jer dotada nikada nisam vidjela nešto slično u video igrama takve tematike i savršeno je funkcioniralo uz njezinu neo-noir priču. Dakle, ovo je bio izvor moje inspiracije. Pošto sam se i sama uvijek zanimala za višemedijalnu umjetnost, odlučila sam svoju „Demoniu“ iz „klasičnoga“ stripa prenijeti u multimedijalni oblik. To tada još i nije bilo toliko zastupljeno, kao što je danas. Za razliku od Max Paynea, moj animirani strip je dosta grafički pojednostavljen (inače baš i nisam ljubitelj slikarskih stripova), a u njemu još možemo naići i na poneke naznake primitivne animacije, pogotovo u akcijskim scenama. To je isključivo radi dobitka na dinamičnosti videa. Pored toga, valjalo je poraditi na glasovima likova te na soundtracku i zvučnim efektima. Ovdje sam bila više-manje u određenoj prednosti, jer na osječkoj akademiji postoje tri odsjeka, likovni, glazbeni i kazališni. Kao apsolventica likovne kulture, počela sam kontaktirati određeni broj ljudi koji bi mogli biti zainteresirani za ovaj projekt i osnovna realizacija je mogla početi. Također, moj mentor, doc. Vladimir Frelih, otpočetka je podupirao ovaj projekt u obliku moga diplomskoga rada. Nešto kasnije mi se još prijatelja i kolega uključilo u izradu. Riječ je o mukotrpnome radu koji je trajao mjesecima. Rezultat je sljedeći: oko 84 minute animiranoga stripa, oko sat vremena (i više!) soundtrack materijala, nekoliko mjeseci probi za davanje glasova likovima te više od 1153 sličice za izradu kadrova. Što se tiče zvučnih efekata, puno je toga dostupno pod određenim licencama i preko interneta.
Izabrana je specifična i zanimljiva forma animiranog stripa. Zašto? Koje su, po tebi, prednosti takvog medija?
Prije svega, to je vrlo zahvalan surogat medij. Možete iskazati više no u klasičnome stripu. Nije riječ samo o nekakvim vizualnim efektima animacije. Štoviše, vizualni efekti u Demonii su vrlo suptilni i svedeni na minimum. Ali glazba i zvučni efekti jako pomažu u stvaranju dodatne atmosfere gledatelju, a glasovi uvelike ožive likove. Ne znam za ostale strip čitače, ali ja se nikada prilikom čitanja nekog stripa nisam uspjela barem nakratko „naježiti“, a to sam željela ovdje postići. Video umjetnost i film su sposobni za to i to je ono što mi je ovdje trebalo. Mislim da je autor soundtracka (Dean Kopri) odradio više no dobar posao, s obzirom na vremensko ograničenje za realizaciju i sve one usputne probleme koji se inače znaju pojaviti u ovakvome poslu.
Znanstvena fantastika je umjetnička forma koja ima vojsku obožavatelja. Što misliš kakve će biti reakcije na Demoniu?
Iskreno, ne očekujem puno. Ovo je moj prvi redateljsko – scenaristički pokušaj. Na ovaj projekt gledam kao na nešto što mi je pomoglo u sagledavanju vlastitih pogreški i u stjecanju određenih novih iskustava i znanja. Sama priča Demonie nije ništa senzacionalna – izvanzemaljci, apokalipsa, hibridni ljudi, itd. To smo sve već imali prilike vidjeti u SF/fantazija žanru. Demonia je zapravo sarkastični odgovor na američku propagandu holivudskih filmova. Imamo ovdje puno raznih personifikacija, od onih vezanih za ljudsku prirodu, „zakona jačeg“ pa do raznih teorija zavjera o Annunaki izvanzemaljcima. Ali, bilo mi je bitno ljudima kroz „Demoniu“ pokazati da strip može evoluirati i prožimati se kroz druge medije.
Vezano za nešto klasičniji pristup stripu, već se neko vrijeme šuška po gradu (selo priča štaćeš'), pa moram pitati – Heavy Metal? Konkretno, priča kaže da će tvoj strip biti uskoro objavljenu ovom vrhunskom magazinu. To je informacija, nadam se točna. Obzirom da se Heavy Metal može kupiti u Osijeku, nadam se da nisam propustio baš broj s tvojim stripom... Uglavnom, narod je gladan informacija, pa molim, reci kako stvari stoje po tom pitanju.
Hm... U redu, sad slijedi istina – Ja trenutno radim na jednom strip-naslovu u suradnji sa američkim strip scenaristom i nagrađivanim piscem SF/fantazije, pod aliasom Attila Vladislav. Riječ je o stripu „Damien Ferro – After the Apocalypse“. No, objava u Heavy Metal časopisu nije sigurna stvar. Konkurencija je ondje veoma jaka. Mi ćemo njima i dalje slati svoje uratke i nadati se jednoga dana odgovoru. Dakle, poslali smo jedan primjerak prve epizode „Damiena“, ali još nismo dobili nikakav odgovor. No, zainteresirani će imati prilike vidjeti strip u Striposovom magazinu. Naime, Attila je dozvolio njegovu objavu u hrvatskim časopisima.
Obzirom da se planira održati 24-satno crtanje stripova u RH, za Zagreb je sigurno potvrđeno, plan je da se i slavnoska stripo-banda uključi u ovaj pothvat. Za neupućene čitatelje - cit: "24-satno crtanje stripa je prvoklasni stripaški događaj koji počinje u subotu u podne čitanjem teme, a nastavlja se do nedjelje u podne - crtanjem na tu temu. U 24 sata svaki sudionik treba nacrtati 24 stranice stripa i tako pobijediti sebe u stripaškom maratonu kreativnosti, brzine, izdržljivosti i veselja.". U slavnoskom slučaju, galerija "Kazamat" će biti na raspolaganju, stoga je li tvoja olovka i talent na raspolaganju za ovaj ambiciozni događaj?
Ovaj puta ne. Na žalost, trenutno mi je vrlo ispunjen raspored obaveza i nakon „Demonie“. Sudjelujem u vezi izrade jedne video igre, nastavljam raditi „Damien Ferro“ i pored njega još jedan američki fantazijski strip sa nešto drugačijim crtežom. Također, radim konceptualni dizajn i za mjuzikl (ne smijem još reći o čemu je riječ), a nakon akademije planiram upisati i 3D dizajn. Usput, čisto informativno, „Demonia“ se u originalu sastoji od dva dijela. Ova animirana verzija je tek prvi dio priče. U drugome dijelu priča se okončava. „Busy, busy“, kako bi se reklo, ali nadam se da će i maraton jednom doći na red.
Hvala na odgovorima.
Objavio: Saša Paprić |
Komentari (3)