#28: Autor: lingvist,
Postano: 19.06.2011. 17:57
silence je napisao/la: ›
Ne može se usporedjivati gradivo prvog razreda osnovne škole danas i prije 20, 30 godina, danas je puno zahtjevnije jer se podrazumjeva da je većina djece pohadjala vrtić a u tom vrtiću se ponešto i uči kroz igru. Ta mala "prednost" kako je netko naziva veoma brzo postane velika prednost što dovodi pojedinu djecu u neravnopravan položaj.
Ja sam u prvi razred krenula sa 6 godina, bilo je to jako davno ali se veoma dobro sjećam da je taj prvi, drugi razred bio više manje igra, dok gledajući danas prvačiće i nije baš tako, imala sam prilike vidjeti knjige djaka prvaka iz jednog sela nadomak Osijeka, možete li zamisliti da se uči njemački, engleski, vjeronauk, latinica i ćirilica u prvom razredu naravno pored ostalih predmeta . O troškovima ne znam ali pretpostavljam da ni oni nisu zanemarivi (knjige, odjeća, obuća, prijevoz do škole gdje škola nije u mjestu stanovanja itd itd)
|
Istina, vrtić jest prednost, ali zato postoje testiranja djece i ako se na testiranju uoči da dijete ima vrlo slaba potrebna predznanja (pritom ne mislim na čitanje), može se preporučiti odgoda upisa na godinu dana. A djeca kroz igru i svakodnevni život nauče i u obitelji i s prijateljima, a ne samo u vrtiću.
Što se tiče gradiva prvog razreda, gradivo je otprilike isto, moraju se naučiti tiskana i pisana slova, čitanje, zbrajanje i oduzimanje brojeva do 20, neke osnovne stvari iz prirode o godišnjim dobima, prometu, obitelji. Vjeronauk se u 1. razredu učio i prije 20 godina, to nije novost, ćirilica se uči, pored latinice, u srpskim odjelima, dakle, roditelji žele da im djeca uče ćirilicu uz latinicu, u 1. se razredu dobiva jedan strani jezik kao obvezni i pritom roditelji najčešće biraju engleski i to je vrlo pohvalno jer postoje odlične metode za rano usvajanje stranog jezika, a i bolje je što prije početi s učenjem stranog jezika, a drugi strani jezik može se učiti kao izborni od 4. razreda. Danas postoje i odlični udžbenici za djecu koja idu po prilagođenom programu, a i veći je broj stručnih suradnika po školama. Također, djeca u 1. polugodištu još nemaju brojčane ocjene, sve je opisno, što je olakšavajuće, a toga nije bilo prije 20 godina, uvelo se to prije nekih 12-13 godina.
|