#1: Bez noćnih linija GPP-a mladi ili pješače,ili ih voze pijani Autor: Leon,
Postano: 08.04.2007. 5:07
Svakoga vikenda, nakon noćnih izlazaka veliki broj mladih prisiljen je pješačiti i po nekoliko kilometara jer autobusi gradskoga prijevoza noću ne voze.
- Kada izlazimo vikendom, moramo kući ili pješice, ili autostopom. Na Jugu 2 ima mnogo mladih koji vole i žele izlaziti vikendom, ali mnogima je problem kako se vratiti kući. Kada idemo pješice kući, treba nam gotovo sat vremena da dođemo od Tvrđe do Juga, a oni koji su odvažniji stopiraju do kuće. Zašto onda GPP ne bi uveo autobusne noćne linije, bar vikendom, za Jug 2, ali i neke druge relacije, kao što su Tenja, Čepin ili Bosutsko naselje jer bi tako sigurno pomogao mnogim mladima da se ne brinu oko povratka kući, ispričali su nam mladi Jugovci.
Problem noćnih linija ne muči samo stanovnike Juga nego i mnoge druge sugrađane, poput onih s Bosutskog ili iz Retfale. Jedina noćna linija koja vozi vikendom je ona za Višnjevac i Zeleno polje, dakle tramvajska, ali mnogi su mišljenja da to nije dovoljno za grad veličine Osijeka.
Anto Mijić, šef kontrole prometa GPP-a, kaže kako oni nisu nadležni za uvođenje novih voznih redova, niti za uvođenje noćnih linija.
- GPP je tvrtka u vlasništvu Grada, i sve odluke o voznim redovima donosi Poglavarstvo grada Osijeka. Ako više osoba iz nekih prigradskih naselja ili dijelova grada potpiše peticiju za uvođenje nove linije ili noćne linije, onda mi u dogovoru s Poglavarstvom odlučujemo o tome. No svaka nova vozna linija ili noćni vozni red unosi dodatne troškove, stoga razlozi moraju biti dobro argumentirani, ističe Mijić.
Đurđica Krahulec, pročelnica Upravnog odjela za komunalno-stambeno gospodarstvo i promet gradske uprave, kaže kako je za eventualno donošenje odluke o uvođenju noćne linije potreban konkretan zahtjev s konkretnim podacima kako bi se mogla utvrditi opravdanost i vidjeti koliki su troškovi.
- Trenutačno nemamo saznanja o prijevoznim potrebama, odnosno o kojem broju putnika i o kojem broju polazaka se radi za navedenu relaciju. U konkretnom slučaju, dakle uvođenju noćnih linija za Jug 2, radilo bi se o povećanju troškova poslovanja GPP-a te bi se veća svota morala izdvojiti iz proračuna Grada Osijeka. Naime, svako uvođenje nove linije i uvođenje novih polazaka povećava troškove poslovanja prijevoznika, a ako ti polasci i linije nisu obuhvaćeni subvencijom koja je namijenjena gradskom prijevozniku svake godine, onda troškovi idu na teret prijevoznika, kaže Krahulec.
Mladi se za noćne linije i siguran i brz povratak kući moraju, dakle, izboriti sami. A upravo su u tom smjeru krenuli Mladi HNS-a organiziranjem peticije kojom je tijekom samo jednog vikenda prikupljeno više od dvije tisuće potpisa kojima se traži uvođenje tri besplatne noćne autobusne linije i jedne tramvajske linije između petka i subote te subote i nedjelje od ponoći do pet sati ujutro.
Autor: G.Milanović/Glas-Slavonije.hr
Foto: Roko031
|