“Nedavno sam bila u posjetu rodbini u Zagrebu i vozila sam se
ZET-ovim tramvajem. Kupila sam kartu kod vozača i normalno ju poništila. Međutim, kada sam stigla kod rodbine, oni su mi rekli kako je ZET uveo plaćanje prijevozne karte preko mobitela, SMS-om, te da je to mnogo jednostavniji i brži način. Stoga, kada sam se vraćala na Željeznički kolodvor, kupila sam kartu mobitelom i nije bilo nikakvih problema, uistinu je skratilo proceduru kupovine karte, a izbjegla sam i plaćanje gotovinom. Voljela bih stoga znati, hoće li možda i osječki GPP uvesti plaćanje mobitelom, jer smatram kako bi to mnogima olakšalo vožnju i kupovinu karte”, upitala je naša sugrađanka
Renata Jukić.
M-prijevoz, kako se zove taj način plaćanja u Zagrebu, identičan je onome kojim se plaća parkirališna karta. Dakle, Zagrepčani pošalju SMS na određeni broj i dobiju povratnu poruku da su kupili kartu, a ona vrijedi 90 minuta za oba smjera. U Zagrebu je ovaj sustav u funkciji već godinu dana, međutim, Osijek, čini se, takav način plaćanja neće doživjeti. Naime,
Darko Marković, direktor Gradskog prijevoza putnika, kaže kako oni neće uvoditi plaćanje karte mobitelima, jer je
GPP-ov sustav mnogo napredniji od onoga u Zagrebu, a nema ni jedinstvene cijene karata u Osijeku, stoga ovakav način plaćanje ne bi funkcionirao. Naime, u Osijeku, nakon uvođenja informatizacije, prijevozna karta će se plaćati prema kilometru vožnje. Marković dodaje kako takav sustav stoga ne bi podržavao plaćanje mobitelom, jer se ne bi moglo točno odrediti koliko će se netko voziti.
Autobus bez voznog reda
Mnoga autobusna stajališta u gradu još uvijek
nemaju istaknut vozni red te su se mnogi građani pitali ima li ih GPP namjeru uopće postavljati. Riječ je, primjerice, o autobusnim stajalištima na Divaltovoj ulici, te na nekim stajalištima u Vukovarskoj. Marković kaže kako se vozni redovi postavljaju na najfrekventnije lokacije te kako nema potrebe postavljati na sva stajališta. "
Pokrivamo 230 autobusnih stajališta i nema potrebe postaviti na sve vozni red. Uostalom, on je javno dostupan i preko Interneta i u medijima. Eventualno bi se moglo postaviti još desetak voznih redova u gradu", kaže
Marković.
Autor:
Goran Milanović/
Glas-Slavonije.hr