Učenici
Isusovačke klasične gimnazije s pravom javnosti u Osijeku (IKG) su proveli anketu o
izvanškolskim i izvannastavnim aktivnosti učenika i učenica njihove škole.
U anketi je sudjelovalo
90 učenika i učenica IKG-a, od 1. do 3. razreda. Zaključke istraživanja objašnjavaju učenice 3. razreda
Sara Krpan i Iris Šebo, koje su istraživanje proveli u sklopu projekta „
Društvena istraživanja“ pod mentorstvom nastavnike sociologije
Nikole Čuraja.
Kao jedan od dodatnih poticaja u osmišljavanju istraživanja učenice navode i nedavnu proslavu Dana škole tematski nazvanu „
Dar(ov) i ti“ u kojoj su učenici imali priliku predstaviti rezultate izvanškolskih aktivnosti.
„
Rezultati istraživanja nam pokazuju kako anketirani učenici smatraju da izvannastavne i izvanškolske aktivnosti doprinose produktivnosti, boljoj predmetnoj vizualizaciji, ali i općenito razvoju učenika kao osoba, te razvoju njihovih vještina“ objašnjava
Iris.
Iako škola pruža zahtjevan program utvrđeno je da većina anketiranih učenika sudjeluje na izvannastavnim i izvanškolskim aktivnostima, dok nas je iznenadio rezultat da njih čak
39 (43%) uspijeva
uskladiti više izvannastavnih i izvanškolskih obaveza, objašnjavaju učenice.
[klik za uvećanje]
„
Moramo istaknuti kako približno trećina anketiranih učenika smatra da imaju poteškoća s usklađivanjem svih obaveza. Od njih većina smatra kako je to njihov osobni problem, odnosno kako imaju vremena, samo se trebaju bolje organizirati. Ostali daju konkretne prijedloge vezane za smanjenje školskih obaveza ili moguće prilagodbe“ istaknula je
Sara.
Te zaključuju, kako učenicima
veliku prednost donosi
jednosmjenska nastava, susretljivost profesora i obiteljska atmosfera, što su anketirani učenici potvdili u anketi, a kao zanimljivost navode utjecaj nastave u jednoj smjeni, što se najbolje bole iščitati iz tablice.
Inicijativu provođenja istraživanja i trud učenica pohvalio je i ravnatelj p.
Sebastian Šujević, SJ rekavši:
„
Naša škola se temelji na isusovačkim vrijednostima, koje su ukorijenjene u cjeloviti pristup odgoju, a uz podršku naših predanih nastavnika, škola njeguje razvoj ne samo intelektualnih vještina učenika, već i duhovni i emocionalni rast kroz individualni pristup. Zato nam je iznimno drago kada vidimo da naši učenici, osim postizanja visoke akademske izvrsnosti, doprinose graditi obiteljsku atmosferu u školi, brinući se jedni o drugima i davajući si podršku u svim školskim i izvanškolskim aktivnostima. Smatram kako je to upravo vidljivo i u ovome istraživanju, ali i u radu naših učenica Sare i Iris“.
A čitateljima Sara i Iris poručuju „
U školi smo naučili nešto puno vrijednije od računanja i pravilnog izražavanja, a to je da pronađemo put do sebe. Škola nam je pružila predivna prijateljstva i lijep pogled na svijet te vjeru u svoje strasti i hobije“. Pri tome su istaknuli i anonimne komentare iz ankete, koji su ih se dojmile: „
u školi vlada ugodna atmosfera i osjećat ćete se voljeno“ i „IKG je škola u kojoj se možete približiti vjeri, Bogu te samima sebi“.
Tekst i foto: IKG