Prema podacima
Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO), Hrvatska je s
531 bodom zauzela
peto mjesto na Međunarodnom istraživanju građanskog odgoja i obrazovanja.
Prvo mjesto zauzeo je
Kineski Tajpeh, a iznad Hrvatske nalaze se
Estonija, Poljska i Švedska.
Ispod Hrvatske su
Norveška, Italija, Španjolska, Litva, Nizozemska, Francuska, Slovenija, Slovačka, Latvija, Malta, Rumunjska, Srbija, Cipar, Bugarska i Kolumbija.
U istraživanju provedenome 2022. godine sudjelovalo je
82 000 učenika,
40 000 učitelja i 3400 osnovnih škola. U Hrvatskoj je oko 3000 učenika ispunjavalo ispit znanja, upitnik za učenike (međunarodna inačica) i europski upitnik za učenike (regionalna opcija za zemlje sudionice iz Europe). Također, u istraživanju je sudjelovalo oko 2300 učitelja i 140 ravnatelja osnovnih škola.
Istraživanjem ICCS 2022. je ponovno potvrđena
povezanost razine građanskih znanja učenika sa spolom i socioekonomskim statusom njihova kućanstva. Djevojčice postižu
statistički značajno više rezultate od dječaka. Više rezultate postižu i učenici iz kućanstava
višega socioekonomskog statusa, odnosno čiji roditelji imaju viši stupanj obrazovanja, veći socioekonomski indeks zanimanja (SEI) i veći broj knjiga u kućanstvu.
Također, učenici s većim građanskim znanjem
više podržavaju ravnopravnost među ljudima, jednaka prava imigranata i svih etničkih skupina u društvu i zaštitu okoliša te je vjerojatnije da će glasati na izborima. U prosjeku je jedna trećina učenika iskazala da su donekle ili jako zainteresirani za
političke i društvene teme. Ovaj je udio bio veći kod učenika koji su izjavili da su njihovi roditelji ili skrbnici više zainteresirani za građanska pitanja.
Najčešći izvor informacija o političkim ili društvenim temama bilo je
gledanje televizije, zatim
internet, a zatim
čitanje novina u tiskanome ili online formatu, navede iz NCVVO-a.
Foto: Pexels.com/Ilustracija