Nakon što je dva puta ponovljen i tek treći put okončan
GPP-ov natječaj za informatizaciju,
Darko Marković, direktor Gradskog prijevoza putnika Osijek, potpisao je ugovor s pulskom tvrtkom
Penta o provedbi informatizacije cjelokupnog poslovanja.
Ponuda je vrijedna
4,5 milijuna kuna i postavljanje tehničke opreme te uvođenje informatizacije očekuje se do kraja ove godine, a
od siječnja 2008. godine startanje
beskontaktnog načina plaćanja prijevoza elektronskom karticom. U osuvremenjavanju gradskoga prijevoza putnike očekuje niz novina među kojima je plaćanje usluge na način “
koliko platiš, toliko se voziš”.
- U “ticketingu” će postojati dvije vrste elektronskih kartica kojima će prijevoz biti plaćan. Na ulazu u vozilo, i to isključivo na prednja vrata, putnik će prisloniti karticu na uređaj validator sličan sadašnjem poništavaču karata koji će s kartice skinuti određenu svotu. Tarifni sustav u kojemu vožnja u prvoj zoni stoji 8 kuna, a time i cijena bit će promijenjena, no još nismo izračunali koliko će stajati prijevoz na određenim dionicama, primjerice od postaje do postaje bit će razmak približno 500 metara, a prijevoz bi se mogao naplaćivati po kilometru. Projekt informatizacije sastoji se od: informatizacije prijevoza, uvođenja tzv. ticketinga, praćenja sustava održavanja i izdavanja goriva te ostalih poslovnih procesa u GPP-u. Bit će uveden međunarodni sustav upravljanja nazvan fleet menagement što znači upravljanje s jednoga mjesta preko GPS sustava, dakle raspored vozila bit će prikazan na zaslonu ekrana ili moguća kašnjenja pojašnjava
Darko Marković.
Nejasno ostaje gdje će putnici kupovati elektronsku karticu za gradski prijevoz. Tako GPP-ovo poslovodstvo razmatra mogućnost distribuiranja kartica po trgovačkim mrežama gdje bi ih putnici mogli kupovati, a nije isključena mogućnost da u GPP-u netko kupi elektronsku mjesečnu karticu na ime i prezime, primjerice, tvrtke za svoje radnike.
Informatizacija znači višestruke prednosti ponajprije za gradsku prijevoznu tvrtku jer će problem švercanja i nekulturnog ulaska na srednja i stražnja vrata biti riješen. S druge strane, putnici bi trebali biti zadovoljniji jer će plaćati kilometre prijevozne usluge, a ne vožnju od početka do kraja linije. Infromatizacija znači kvalitetu usluge, ali neće riješiti problem nehumane i zagušljive vožnje u autobusima bez prozora i mogućnosti prozračivanja!
Autorica:
N.Š./
Glas-Slavonije.hr