Velečasni
Adam Bernatović iz Župe svetih Petra i Pavla vozi
Audi A3. "Automobil sam kupio sam, župa nema novca za takve izdatke. Prije toga vozio sam šest godina starog Golfa dvicu i zamijenio ga uz nadoplatu po načelu "staro za novo". Imam 54 godine i to mi je uz privatnu zbirku knjiga jedina imovina. Moram stići na vrijeme na pogrebe i ostale obveze koje me svakodnevno čekaju i treba mi dobar i pouzdan automobil. U današnjoj situaciji A3 si ne mogu priuštiti svi, ali ja se ne ženiram što ga imam", rekao nam je
Bernatović.
U Župnom uredu svetog Luke u Josipovcu na pitanje o voznom parku velečani
Ivica Jurić odgovorio je protupitanjem i konstatacijom: "
A što vi vozite? Koliko godina imate? Eto, ni ja u tim godinama nisam imao automobil! Umjesto da pišete što popovi i svećenici voze, pišite više o zlu droge u gradu. Iako mislim da to nije za novine, nemam što skrivati, vozim osam godina starog malog Volkswagenovog Pola".
Niti fratar
Zvonimir Lutrović iz Župe Svete Obitelji na Jugu 2 nije bio oduševljen pitanjem. "Ne može se to preko telefona, dođite na pola sata do mene i sve ću vam objasniti", no, nakon ponovljenog upita fratar odgovora "imam osobni automobil, ništa posebno, vozim
Golfa četvorku. Ali kod nas franjevaca sve je to zajedničko. I šta ćete sad s tim? Nemojte nešto krivo napisati, znam ja... sad ćete vi nešto krivo napisati..." sumnjičav je bio
fra Lutrović.
No, ima i skromnijih slučajeva u Biskupiji đakovačkoj i srijemskoj ili je točnije reći - ekstrema. Velečasni
Stjepan Krekman i ekonom Biskupije
Stjepan Karalić voze
Audije, vlč.
Andrija Vrbanić svakodnevno sjeda za upravljač
Mercedesa vrijednog 46 tisuća eura, a vlč. Tomo Vlaović vozi
BMW peticu.
No, odakle pojedinim svećenicima koji su na nedjeljnim bogoslužjima puni suosjećanja s neimaštinom i pozivaju na pomoć onima koji nemaju ni za tramvajsku kartu novac za skupe automobile? Osnovica svećeničke plaće iznosi oko četiri tisuće kuna, na to se pridodaje i svećenički staž te pedeset kuna po služenoj misi. Znači da se neke prosječne plaće svećenika kreću od šest do osam tisuća kuna. Ne treba zaboraviti da je taj iznos zapravo njihov džeparac, jer, osim iznosa od oko tisuću kuna koji izdvajaju za dio hrane, sve režije u župi plaća Biskupija.
U gotovo svim zapadnim zemljama s pretežitim katoličkim stanovništvom postoji nepisani zakon (ovo se može protumačiti i kao osobni moral svećenika) da kler vozi automobile, ali u pravilu srednje, takozvane Golf klase, čije se cijene kreću od 15.000 do 20.000 tisuća eura upravo da ne bi upadali u oči vjernicima, kao srebrne ili crne metalik limuzine pojedinih svećenika u Hrvatskoj.
Pravi uzor i svećenicima, ali i vjernicima jest i godinu dana star svijetloplavi
Peugeot 607 kojim se koristi kardinal
Josip Bozanić, a od prosječno više srednje automobilske klase koju voze hrvatski svećenici odudara i biskup gospićko-senjski msgr.
Mile Begović koji se kroz lički snijeg probija
moćnim terencem - Hondom CRV.
Milodari vjernika na svetim misama, između ostalog, najsigurniji su izvor novca za financiranje Crkve, svatko izdvaja onoliko koliko misli da može, neki i više od toga jer, za crkvu se mora naći koja kuna,
sramota je spustiti pogled i prekrižiti ruke kada tijekom mise po crkvi krene košarica.
(tekst je pisan prije godinu dana stoga se ispričavam ukoliko je neki od svećenika svoj vozni park obnovio novim modelom automobila)
Gaap031