Što se tiče nagibnih vlakova, već sam jednom komentirao da ti vlakovi uopće nisu predviđeni za relacije dulje od 100 km. U Njemačkoj takvi vlakovi voze samo lokalne linije. Stoga je o njihovom komforu bespredmetno i raspravljati.
|
Maleni ispravak polutočnog navoda: Regionalne linije. Lokalne voze malo lošije serije (no u odnosu na naše željeničko "vozovlje" i te su za naše uvjete kao iz bajke). Samo što je površina te države kudikamo veća, i razmak stanica na regionalnoj liniji (to bismo recimo mogli jedino usporediti sa Hrvatskim "ubrzanim", ali je dosta loša usporedba) je taman najviše oko 50-100 kilometara i manje. Dakle, ovo sa razmakom stanica se slaže, ali njihovo rangiranje kao "odličan vlak najbolje klase" nikako ne stoji... Tu potpisujem bezuvjetno. Čisto politikanski je nabavljen baš taj vlak, kao otpadni nusprodukt jedne veće serije...
Inače, razvija se novi vlak (Končar i Gredelj). Ovaj će biti domaći. No to je već priča za dalju budućnost, sad je sve usporeno pa i taj novi razvoj... Ovaj će biti prilagođen za naše uvjete, što ovi "nagibni" nažalost nikako nisu, oni su profinjeni i pokazali su se prenježni za Hrvatske grube ruke i metode sile...
A to, da bi autobus u trenutnoj situaciji sa dobrim željezničkim vezama, kakve sad ima Osijek mogao konkurirati, stvarno slabo stoji.
Jedini argument je taj osjećaj "ponosa" ako takva linija postoji, ali ekonomski će teško biti opravdati to iz isprazne blagajne proračuna Slavonije...
A5 treba dovršiti preko "Belog" do "Mađe" (most preko Drave će biti preskup, i zapravo više i nema novaca za njega trenutno, koliko god tvrdili drugačije), pa napraviti liniju od Belog, preko Osijeka do Zagreba, sve autoputom. To je taman tanašno na pozitivnoj nuli, iako tanašno, ovisi o cijeni goriva ponajviše...