Jedan od sve
raširenijih trendova u razvijenim zemljama Europe i svijeta je sustav dijeljenog prijevoza, tzv.
car sharing ili bike sharing.
Iako u Hrvatskoj ovaj koncept još
nije raširen, to će se uskoro promijeniti, a nositelj pozitivnih promjena bit će upravo
osječka gradska uprava koja će među prvima u Hrvatskoj u sklopu gradskog prijevoza, uz
autobuse i tramvaje, ponuditi i korištenje javnih
električnih automobila i bicikala.
Riječ je o projektu „
I Share“ financiranog iz EU fondova u sklopu kojega će Osječanima, korisnicima javnog prijevoza, na raspolaganju biti električni automobili te bicikli kao usluga gradskog prijevoza.
U prvoj fazi projekta gradska će uprava nabaviti
osam električnih automobila. Korisnici će putem aplikacije, odnosno smartice, rezervirati automobil i voziti se unutar gradskog područja, a kada obave što su imali za obaviti, automobil će vratiti na jednu od četiri stanice, odnosno stajališta automobila.
Cijena najma još
nije utvrđena, ali pretpostavlja se da će iznositi
11 kn za pola sata, što je ekvivalentno cijeni jednokratne autobusne ili tramvajske karte u prvoj gradskoj zoni. Korisnik će automobil moći imati na raspolaganju najviše
dva sata. U Gradu planiraju da ova faza projekta bude provedena do kraja ove godine.
U drugoj fazi projekta Grad će nabaviti
javne bicikle. Do sada je za javne bicikle napravljena studija izvedivosti i analiza troškova i koristi te se čeka raspisivanje natječaja preko
ITU mehanizma što bi također moglo biti do kraja ove godine. U Gradu planiraju nabaviti ukupno
175 bicikala, mehaničkih i električnih, s
25 stajališta raspoređenih po cijelom gradu. Javni bicikli se, za razliku od automobila,
neće naplaćivati ukoliko imate smarticu za autobus ili tramvaj.
Sve te dijeljene usluge bit će objedinjene pod
GPP-om koji će upravljati cijelim sustavom te biti zadužen za održavanje automobila i bicikala.
Na ovaj način očekuje se da će građani Osijeka zamijeniti dosadašnje oblike javnog prijevoza novima, a sve s ciljem smanjenja zagađenja te unapređenja usluge javnog gradskog prometa.
Tekst i foto: Osijek031.com