Za one koji to još možda ne znaju, podsjetimo kako je jučer obilježen
Svjetski dan potrošača. Povodom tog dana jučer je u prostorijama
Društva ''Potrošač'' održana i konferencija za novinare. Na pressici je upozoreno kako neprekidno kršenje potrošačkih prava, dakle prava svih nas, polako postaje ustaljeno pravilo, a ne iznimka. Uglavnom ih, ističu u Potrošaču, krše velike multinacionalne tvrtke.
Prema pritužbama potrošača kao najveći prekršitelj istaknut je
Hrvatski telekom, zbog kako se navodi, neobjašnjivo visokih računa koji nam redovito stižu. Na vrhu te nepopularene ljestvice našao se i
Vodovod, a odmah do njega i
HEP.
Nadalje, potrošači su Društvu koje štiti njihova prava i interese, dosad često prijavljivali i velike trgovačke lance, ali i poneke autokuće. Naveden je i jedan od najzanimljivijih slučajeva s kojim se susrelo Društvo ''Potrošač''.
Riječ je slučaju kada je pod garancijom novog auta, jednom Osječaninu prodano polovno test vozilo. Moglo bi se rezimirati kako se svakodnevno susrećemo s kršenjem potrošačkih prava, a da toga možda nismo ni svijesni.
Bez probuđene svijesti, ili bolje rečeno bez građanskih inicijativa (poput pritiska javnosti zbog nepravednog obračuna telefonskih impulsa koji je na kraju i urodio plodom), prava potrošača teško da će dosegnuti zadovoljavajuću razinu zaštite.
Roko Feler