Dragi svi,
kao što znate, Služba gradonačelnika redovito prati upise građana na portalu osijek031, a naravno da smo posebno zainteresirani za upise vezane uz novu internetsku stranicu brenda grada.
Zahvaljujem svima koju su posjetili stranicu. Žao nam je što se komentari na stranicu uglavnom odnose na njen izgled i dizajn, a manje na njen sadržaj, odnosno na glavni cilj njenog postavljanja – uključivanje građana u izgradnju brenda te pružanje osnovnih informacija o projektu.
Daleko od toga da dizajn ili izgled nisu bitni – svakako da jesu. Iznimno su bitni. Međutim, nama nije bio cilj napraviti stranicu koja je „u modi“ (koliko sam shvatila, danas je to jednostavnost i minimalizam), nego na najjednostavniji način ostvariti komunikaciju s građanima. Tako se stranica svojim izgledom i dizajnom ne mora svakom sviđati, ali mora imati pretpostavke za uspješnu komunikaciju s građanima. Mogu navesti nekoliko web stranica osječkih tvrtki koje su vrlo vjerojatno dizajnerski u trendu (budući da se te tvrtke same bave web dizajnom), međutim, te stranice, kojima dominira prazan prostor (bjelina) i sitna slova također mnogima nisu zanimljive. Riječ je o ukusima, a o ukusima nije zahvalno raspravljati.
Još nekoliko odgovora na Vaše upite i komentare:
-
Brend/Brand: Osijek ima izvrsne glazbenike, izvrsne bendove. Gotovo nitko ne će napisati da Osijek ima izvrsne bandove. Izraz brend je prilagodba hrvatskomu jeziku. Isto je jezično načelo, dakle, primijenjeno na brend, kao i na bend. Pisanje anglizma brand u hrvatskom bi zahtijevalo stavljanje u kurziv, a to je nespretno i nepotrebno. Zacijelo je jezično najbolja inačica prepoznajnica, no žrtvovali smo je zbog internetskih pretraživača i promoviranja projekta i grada Osijeka. Stručni odgovori na ovo (i druga jezična pitanja) mogu se dobiti pozivom na broj 031 283 499 (Matica hrvatska Osijek).
-
Fotografije: Dražen Stojčić je u pravu. Svi navedeni fotografi su nam ustupili sve svoje fotografije potpuno besplatno. Hvala im što su prepoznali važnost ovog projekta i na ovaj način dali svoj doprinos. Nadalje, molbu da ustupe svoje fotografije smo poslali svim osječkim fotografima do čijih smo kontakata uspjeli doći te predsjedniku Fotokluba (sve mailove čuvam), međutim osim fotografa čije su fotografije na web stranici javilo nam se još samo njih dvoje! Od drugih nismo dobili nikakav odgovor, neke smo poslije zvali i telefonom, ali uzalud.
-
Engleska verzija stranice – bit će uskoro, čim prevedemo sve tekstove.
-
Logo, maskota – Namjerno nismo htjeli stavljati nikakav logo, pa čak ni grb Grada, kako ne bismo utjecali na vizualni identitet budućeg brenda. Za maskotu smo imali ideju i trebala je biti na stranici, međutim, u zadnji tren je odlučeno kako ona za sada neće biti na stranici.
-
Troškovi izrade web stranice – 29.000, 00 kuna. Svi troškovi se odnose na izradu web stranice (ZIO), te kao što je već rečeno, fotografi, te prof. Zlata Živaković-Kerže su svoje radove ustupili besplatno. Iznos koji se spominje u članku (200.000,00 kn) odnosi se na troškove usluga konzultantske agencije (što to oni točno rade, može se vidjeti na brend.osijek.hr, pod „Fazama projekta“. Također, postoji i trošak istraživanja javnog mnijenja koje provodi Centar za psihodijagnostičke instrumente u iznosu od 150.000,00kn.
-
Tko provodi anketu – Treba razlučiti dvije stvari: 1. Istraživanje stavova o Osijeku (osječke i izvanosječke javnosti) koje provodi Centar za psihodijagnostičke instrumente i 2. Anketu na web stranici brend.osijek.hr.
Istraživanje se provodi kako bismo ustanovili postojeći imidž grada, provode ga psiholozi i do sada je u Osijeku ispitano 400 osoba (putem dubinskih intervjua, fokusnih skupina i anketa). Zanima nas i kako drugi građani Hrvatske vide Osijek, te će istraživanje o Osijeku biti provedeno u Rijeci, Varaždinu, Dubrovniku i Zadru. Rezultati istraživanja će biti gotovi krajem svibnja, a javnosti će biti predstavljeni u lipnju.
Anketa na našoj web stranici, vaši odgovori, komentari, rasprave, stavovi, razmišljanja će nam pomoći izlučiti ono što u procesu brendiranja grada nikako ne smijemo zanemariti, izostaviti; daje nam priliku da razgovaramo o svemu onome što Osijek jest i na čemu još treba raditi.
-
Tehničke poteškoće pri upisivanju – prihvaćamo sve kritike, uskoro ćemo ukloniti spomenute poteškoće.
-
Nedostatak informacija – molim sve kojima nedostaju informacije o projektu da nam pišu na
[email protected]. Rado ćemo im dati potrebne informacije te ih, u skladu s vašim prijedlozima, staviti na web stranicu. Informacije možete dobiti i telefonom na 229 238. Ako ste zainteresirani, možemo organizirati sastanak svih koje zanimaju detalji o ovom projektu. Javite se na mail, pa ćemo se dogovoriti za sastanak.
Na kraju, hvala svima na konstruktivnim prijedlozima i kritikama. Potrebna nam je vaša povratna informacija kako bismo unaprijedili projekt.
Pozivamo vas još jednom, da ispunite anketu, komentirate, raspravljate. Unaprijed se zahvaljujem.