Autor |
Poruka |
lukko Ukupno postova: 127 Spol: Nebitno
|
Nikolina Svalina je napisao/la: ›
Nije stvar u prilagodbi vec u pravopisu. Otvori HR pravopis i pogledaj jel uopce postoji rijec "brend". Ne postoji. Ne izmisljajte rijeci pod maskom prilagodbe. Najbolja jezicna inacica nije "prepoznajnica" kako vi to mislite (samo zato jer ste na net rijecniku pokusali prevest brand) vec žig. Naime postoji i zakon o tome. Sto se tice strucnih odgovora na br.tel. mozda bi ste mogli sami nazvati i raspitati se jer sam ja razgovarao s profesorima naseg nam dragog jezika i ne dijele vase misljenje. BTW ako cemo i brend pisati od sada brend onda sam ja za to i da pisemo MANČESTER; BIG EPL; NJU JORK itd.
|
U hrvatskom pravopisu ne postoji ni riječ "brand". Molim Vas da mi napisete ime i prezime profesora hrvatskog jezika koje ste konzultirali (mozete mi poslati i na mail). Nazvat cu ih i potraziti objasnjenje. Naime, i mi smo se konzultirali s profesorima hrvatskoj jezika (čak i urednicima nekih rječnika hrvatskog jezika), koji su nam rekli suprotno, pa bih htjela provjeriti tko je u konačnici u pravu.
[/quote]
Bas zato sto rijec brand jos nije prihvacena u hr pravopisu se mora pisati brand, odnosno jednako kao u izvornom obliku jezika iz kojeg je preuzeta. Da je suprotno, pisala bi se brend, jednako kao i menadžer. Dakle to je objasnjenje profesora, no i ja laik sam to znao.
A koji Vam je Nikolina e-mail? Moci cete onda i Vi meni javiti koje ste to strucnjake kontaktirali. BTW lijepo je za vidjeti da ste prije otvaranja internet stranice kontaktirali "strucnjake".
I opet nije prepoznajnica vec žig. Postoji i Zakon o žigu. Dakle žig=brand, ne prepoznajnica. |
|
|
|
|
|
lukko Ukupno postova: 127 Spol: Nebitno
|
Da malo skrenem s ove dosadne pravopisne teme koja nema kraja. Zelim samo pohvalit to sto se netko (Nikolina) iz grada javio na forum i komunicira s nama vezano uz gradske projekte, jer mislim da se takvo sto jos nije desilo u hr gradovima. Takodjer smatram da bi bilo odlicno kad bi se za svaki projekt netko iz grada javio barem na ovaj forum ili da na sluzbenim stranicama grada napravite forum u koji ce se ukljucivati djelatnici gradske uprave koji ce moci odgovarati na nasa pitanja. U svakom slucaju pohvala Nikolina. |
|
|
|
|
|
Nikolina Svalina Ukupno postova: 35 Spol: Nebitno
|
Bas zato sto rijec brand jos nije prihvacena u hr pravopisu se mora pisati brand, odnosno jednako kao u izvornom obliku jezika iz kojeg je preuzeta. Da je suprotno, pisala bi se brend, jednako kao i menadžer. Dakle to je objasnjenje profesora, no i ja laik sam to znao.
A koji Vam je Nikolina e-mail? Moci cete onda i Vi meni javiti koje ste to strucnjake kontaktirali. BTW lijepo je za vidjeti da ste prije otvaranja internet stranice kontaktirali "strucnjake".
I opet nije prepoznajnica vec žig. Postoji i Zakon o žigu. Dakle žig=brand, ne prepoznajnica.[/quote]
Mi smo kontaktirali prof. Mirjanu Smoje i prof. dr.sc. Sandu Ham, suautoricu Hrvatskog školskog pravopisa. http://hr.wikipedia.org/wiki/Sanda_Ham
Molim da i Vi meni napisete ime profesora. Mozete ovdje napisati ili poslati na moj mail : [email protected] |
|
|
|
|
|
toni
Ukupno postova: 2180 Spol: Muško
|
Drazen Stojcic je napisao/la: ›
Pa eto, mozda bi najprikladniji brand Osijeka bio - lega
|
Istina. Zaista istina. Diljem Lijepe nashe.. gdje god da upoznam/pricam s nekim.. nakon sto velim da sam iz Osijeka.. svi odgovaraju; "lega" !
evo mozemo uzet Leteceg mungosa za maskotu ! |
|
|
|
|
|
tonya
Ukupno postova: 2171 Lokacija: Nedođija Spol: Žensko
|
Kako je netko rekao... Legagrad... Problem je što većini ljudi koji nisu iz Osijeka, bar prema mom iskustvu, to "lega" ide užasno na živce... Pogotovo kad se netko izdere "E, leeeega, kuiiš duminu... " |
|
_________________ Space: The final frontier
These are the voyages of the Starship, Enterprise
Its 5 year mission
To explore strange new worlds
To seek out new life and new civilizations
To boldly go where no man has gone before |
|
|
|
W.M. Felt Ukupno postova: 2158 Spol: Nebitno
|
Nikolina Svalina je napisao/la: ›
Bas zato sto rijec brand jos nije prihvacena u hr pravopisu se mora pisati brand, odnosno jednako kao u izvornom obliku jezika iz kojeg je preuzeta. Da je suprotno, pisala bi se brend, jednako kao i menadžer. Dakle to je objasnjenje profesora, no i ja laik sam to znao.
A koji Vam je Nikolina e-mail? Moci cete onda i Vi meni javiti koje ste to strucnjake kontaktirali. BTW lijepo je za vidjeti da ste prije otvaranja internet stranice kontaktirali "strucnjake".
I opet nije prepoznajnica vec žig. Postoji i Zakon o žigu. Dakle žig=brand, ne prepoznajnica.
|
Mi smo kontaktirali prof. Mirjanu Smoje i prof. dr.sc. Sandu Ham, suautoricu Hrvatskog školskog pravopisa. http://hr.wikipedia.org/wiki/Sanda_Ham
Molim da i Vi meni napisete ime profesora. Mozete ovdje napisati ili poslati na moj mail : [email protected]
[/quote]
Ja bih volio da mi svi ti profesori objasne kada to točno riječ postaje prihvaćena u hr pravopisu. Da li možda onog trenutka kada neki profesor izda knjigu, pa ju uvrsti? Ili se radi o točno određenom profesoru, odnosno, ne mogu svi uvrštavati riječi. Možda riječ postaje hrvatska kad ju Vlada prihvati uredbom? Ili pak postaje postepeno, uvažavajući činjenicu da ju ljudi masovno koriste u točno određenom značenju, a da pritom nemamo zamjenu?
Prepoznajnica je bljuvotina, i ne znam tko ju je smislio. A žig nije isto što i brend, i frapantno je da je to netko ustvrdio, čak se pritom pozivajući na Zakon o žigu, koji ga demantira već u drugom članku - kojeg ću, opće informiranosti radi, djelomično citirati: "... pod uvjetom da su prikladni za razlikovanje proizvoda ili usluga jednoga poduzetnika od proizvoda ili usluga drugoga poduzetnika." Pa ako se grad Osijek smatra poduzetnikom, onda samo naprijed, koristite termin žig. Da ne spominjem da postoji milijun brendova koji nisu registrirani, a brendovima se smatraju. |
|
|
|
|
|
lukko Ukupno postova: 127 Spol: Nebitno
|
Jooj Felt pojma nemas.
U pravnom terminu žig je ono što nazivaš brendom.
Procitaj cijeli clanak 2 i 3 pa mozda shvatis.
U ostalom evo ti link DZIV-a koji ce ti malo poblize objasnit sto je zig: http://www.dziv.hr/webcontent/file_library/izvori_inf/pdf/zig/brosura_zig.pdf
Ako nisi ni sad shavtio da je žig=brend onda evo jedan primjer. T-com je brend, ne? Onako roza stilizirano slovo T pa crtica pa com ili TELE2 npr. Dakle to su "brendovi". U pravnom smislu su to figurativni žigovi, dok su sama slova bez stiliziranja verbalni žigovi. To znam jer sam između ostalog radio i na jednom i na drugom zahtjevu za priznanje žiga (dakle i TELE2 i T-com). Naime vec cetvrtu godinu se bavim intelektualnim vlasnistvom i znam sta pricam.
Frapantno!! |
|
|
|
|
|
hogar
Ukupno postova: 76 Spol: Muško
|
BREND - ŠTO JE TO ?
Citirama sa weba..brend.osijek.hr:
"Najčešće spominjana definicija brenda govori da je on spoj svih opipljivih i neopipljivih obilježja proizvoda – od imena preko logotipa i dizajna, do svih mogućih asocijacija koje proizvođač i potrošač vezuju uz određeni proizvod. Brend je ono što proizvod čini prepoznatljivim, te ističe njegove komparativne prednosti u odnosu na druge proizvode.
Prema riječima Waltera Landora, stručnjaka u području brendiranja, „proizvodi su proizvedeni u tvornicama“, a „brendovi se stvaraju u mislima“. Tako svi dobro izgrađeni brendovi današnjice ciljaju upravo na misli, ali i na emocije potrošača, povezujući svoj proizvod s određenim stilom i kvalitetom života, vrijednostima za koje pretpostavljaju da su im potrošači iz ciljane skupine skloni.
Zbog toga brendiranje, odnosno izgradnja brenda, podrazumijeva stvaranje emocionalnog odnosa ciljane skupine prema proizvodu, a taj proces je dugotrajan i vrlo osjetljiv, jer mora imati jasno preciziran cilj te dobru strategiju. Dobro izgrađen brend će imati za rezultat to da potrošači jasno prepoznaju određeni proizvod, njegove kvalitete i prednosti u lepezi drugih, da steknu povjerenje u proizvod i da ga zavole.
Naravno, prije svega, mora se imati dobar proizvod – njegova kvaliteta mora biti u skladu s „obećanjem“ koje određeni brend daje svojim potrošačima."
Odgovor su nam dali:
voditelj projekta: Goran Trdin,
stručna suradnica: Nikolina Svalina
na webu: brend.osijek.hr
Jest da je objašnjenje iscrpno i nerazumlljivo, pa mislim da je najbolje njima postaviti pitanja oko nedoumica što je to brend (brand, svejedno)
Naime, oni su "stručnjaci" i dužni su dati odgovore...
Oprostite što se miješam u vašu diskusiju ali nju treba (po meni) preusmjeriti na autore ("stručnjake")
Time ćemo ujedno i ispitati njihovo znanje...
Ne trošite energiju, neka je troše autori ("stručnjaci") ... nečega što ni sami ne znaju što je ...
Pozdrav od Hogara (sve u najboljoj namjeri) |
|
_________________ važno je sudjelovati ... |
|
|
|
lukko Ukupno postova: 127 Spol: Nebitno
|
Hogar imas pravo.
Nemam vise energije na ovu temu... clanak je dosao do dna stranice, a ja i dalje visim na njemu. Neka energiju trose autori.
Pozdrav. |
|
|
|
|
|
muvifrik
Ukupno postova: 878 Spol: Nebitno
|
ja bi se opet malo vratio na dizajn...
nikolina, niste mi odgovorili je li neka STRUČNA osoba za dizajn bila uključena u projekt? |
|
|
|
|
|
Nave
Ukupno postova: 140 Lokacija: Osijek Spol: Nebitno
|
muvifrik je napisao/la ( Pogledaj post): ›
ja bi se opet malo vratio na dizajn...
nikolina, niste mi odgovorili je li neka STRUČNA osoba za dizajn bila uključena u projekt?
|
link : Odbor-11 clanova
Jel ti vidis na popisu odbora dizajnere ?
Nekako mi se cini da im je ovo prvi branding grada u zivotu. |
|
|
|
|
|
W.M. Felt Ukupno postova: 2158 Spol: Nebitno
|
lukko je napisao/la: ›
Jooj Felt pojma nemas.
U pravnom terminu žig je ono što nazivaš brendom.
Procitaj cijeli clanak 2 i 3 pa mozda shvatis.
U ostalom evo ti link DZIV-a koji ce ti malo poblize objasnit sto je zig: http://www.dziv.hr/webcontent/file_library/izvori_inf/pdf/zig/brosura_zig.pdf
Ako nisi ni sad shavtio da je žig=brend onda evo jedan primjer. T-com je brend, ne? Onako roza stilizirano slovo T pa crtica pa com ili TELE2 npr. Dakle to su "brendovi". U pravnom smislu su to figurativni žigovi, dok su sama slova bez stiliziranja verbalni žigovi. To znam jer sam između ostalog radio i na jednom i na drugom zahtjevu za priznanje žiga (dakle i TELE2 i T-com). Naime vec cetvrtu godinu se bavim intelektualnim vlasnistvom i znam sta pricam.
Frapantno!!
|
Nije valjda ta brošura izvor tvoga znanja o pojmu. Ta je brošura strahota. Uostalom ne pričamo o žigu, jer tu nema nikakvih nedoumica, već o brendu. Kako misliš da jedno odgovara drugome kad je žig nastao davno prije brenda? Uostalom, bez velikog truda, evo ti definicije brenda s interneta - Brands were originally developed as labels of ownership: name, term, design, symbol. However, today it is what they do for people that matters much more, how they reflect and engage them, how they define their aspiration and enable them to do more. Dakle, u početku je žig odgovarao brendu. Danas više ne. Primjerice, ako je brend Osijeka Šuker, može li ga Osijek zaštititi i registrirati, što je osnovni preduvjet žiga (taman da i izuzmemo činjenicu da se u Zakonu o žigu koristi termin poduzetnici, pa se samim tim nameće "osobe koje imaju prebivalište ili stvarno i djelatno industrijsko ili trgovačko sjedište", odnosno ono gore što sam citirao - a gdje jedinice lokalne samouprave nikako ne spadaju). Ili brend lege, to ćemo registrirati? Tužiti ljude koji neovlašteno koriste taj pojam? Brend je puno širi pojam od žiga, valjda je sad jasno. Da vidim samo kako će to u praksi brend biti isto što i žig - nema nam druge nego da zaštitiomo "rijeku Dravu", "Tvrđu", "Mirnu Rajle" i "koridor 5c".
Nave je napisao/la: ›
muvifrik je napisao/la ( Pogledaj post): ›
ja bi se opet malo vratio na dizajn...
nikolina, niste mi odgovorili je li neka STRUČNA osoba za dizajn bila uključena u projekt?
|
link : Odbor-11 clanova
Jel ti vidis na popisu odbora dizajnere ?
Nekako mi se cini da im je ovo prvi branding grada u zivotu.
|
Slažem se da dizajn nije bio u prvom plamu ovog projekta, što je u stvari glup izgovor za katastrofalan dizajn. Dizajn se podrazumijeva. Na dizajn ne moraju misliti još jedino proizvođači pšenice. Nije ni trebalo imati stručnnjaka za dizajn u tom odboru, dovoljno bi bilo da se raspisao natječaj za stranicu, a ne da se izrada povjerila nekome za 29000 kn. Neki web dizajneri bi za tu cijenu napravili čudo.
Ne zanimaju nas isprike kao što su "nismo ni mi zadovoljni", "slažemo se da dizajn nije najbolji" i slično. O tome se trebalo misliti ranije. Hoćemo ispriku zbog glupo potrošenih 29000 kn poreznih obveznika, i obećanje da se to više nikad neće ponoviti (ako već ne i smjene). Kad se troše tuđi novci, nema nitko pravo na pogrešku. |
|
|
|
|
|
Nave
Ukupno postova: 140 Lokacija: Osijek Spol: Nebitno
|
W.M. Felt je napisao/la: ›
Slažem se da dizajn nije bio u prvom plamu ovog projekta, što je u stvari glup izgovor za katastrofalan dizajn. Dizajn se podrazumijeva. Na dizajn ne moraju misliti još jedino proizvođači pšenice. Nije ni trebalo imati stručnnjaka za dizajn u tom odboru, dovoljno bi bilo da se raspisao natječaj za stranicu, a ne da se izrada povjerila nekome za 29000 kn. Neki web dizajneri bi za tu cijenu napravili čudo.
|
Pa cuj, bolje dizajner nego arhitekt.
.
.
.
Ajd da se vratimo na temu...
Molim odgovor na slijedece pitanje (upuceno gospodi/gdjici Nikolini) :
1.Od mene se ocekuje (kao gradanina ovog grada) da odgovorim na 10 anketnih pitanja (na vasoj web stranici) i to je to ili ...?
2.Imate li namjeru, kada dovrsite brandiranje/pozicioniranje, i koncipirate projektni zadatak/brief raspisati javni/pozivni natjecaj za vizualni identitet grada Osijeka ili je taj posao rezerviran za tvrtku S.R.T. iz Zagreba?
Hvala na odgovorima. |
|
_________________ -------- :X
Complaining is silly. Either act or forget.
Stefan Sagmeister |
|
|
|
zlusch
Ukupno postova: 2038 Lokacija: Sjenjak Spol: Muško
|
|
|
|
zlusch
Ukupno postova: 2038 Lokacija: Sjenjak Spol: Muško
|
|
|
|
|
|