[zahvaljujem na odličnim razmišljanjima dali ima netko idjeu kako ipak dovuči te velike crago ptice dali se zan gdje dolaze ti tenderi z cargo prijevoz kako se raspitati da se to vidi mozda da se natječe za koji tender itd..
jonny ak imaš koju informaciju prosljedi???
... Evo zahvaljujuci Gosp. Vlascu otkrio sam ovu zanimljivu temu. Ja sam autor internet stranica Aerocroatia
http://aerocroatia.fly.to/ pa cu malo da okomentiram ovu temu.
Cargo promet je u ovom trenutnu idealno prijelazno rijesenje za Osijecki aerodrom, ali uvijeren sam da riba nije jedini izvozni artikal Africkih zemalja. S toga ovu situaciju EU regulativa treba iskoristiti. Moglo bi se reci da u Africi 90% teretnih aviona vise ne smiju niti prici EU a Osijek ima idealnu poziciju da prviuce brojne druge teretne letove ne samo iz Afrike ali i s blizkog istoka, gdje terentni avioni su slicne kvalitete kao ovi u Africi. Treba raditi na managementu da radi i trazi sto vise poslova. U ovom segmentu zracnog prometa za ralzliku od putnickog nema znatnih ogranicenja iz Zagreba, pa tu ima Osijecka ZL slobodan izbor trazenja novih linija.
Na drugu stranu u putnickom prometu je veliki problem sto se tice zrakoplovnih vlasti. Imamo jednu nacionalnu aviokompaniju koja na sve nacine pravne i nepravne, svim mogucim sredstvima odrzava monopol i u tome je poduprena zrakoplovnim vlastima. Avioni su im poluprazni a nenormalno i nekonkurentno viskokim cijenama na ukor gradjankog novcanika odrzavaju svoj minimalni prihod. Imamo tri privatne aviokompanije koje pokusavaju biti ambiciozne i jos nekoliko potpuno amaterskih aviokompanija. Sve tri aviokopanije trpe i gube na kojekavim bezsmislenim ogranicenjima naseg neslobonog trzista. Vjerovali ili ne glavni kriterij zrakoplovnih vlasti je interes Croatia Airlines-a i odzavanje njegovog monopola. Isti slucaj kao teroriziranje SEM-a i njihovog broda "Split Prvi". Citao sam da je i Trade Air-u bilo zabranjeno letenje iz Osijeka za Jadan prije nekoliko godina a ne zato sto su bile linije Trade Air-a ne isplative. Croatia Airlines-u je evidentno zasmetalo sto im je Trade Air oduzeo nekoliko desetaka putnika na dvije jadne sezonske linije koje su manje nego simbolicne za Osijecki aerodrom, pa su poceli izmisljati koje kakve bezsmislene nedostatke u papirima Trade Air-a.
Sto se stranih prijevoznika tice Ryanair-a zasigurno necemo vidjeti na nasim aerodromima dok Hrvatska ne udje u EU ili minimalno ne podtpise Open Sky ugovor bez ikakvih izuzetaka. Ryanair se nece zaje..vati s milionima molbi, dozvola, zabrana, ogranicenja i kojekakvih drugih bezsmislenih papira koje prakticiraju nase zrakoplovne vlasti. Kod nasih vlasti je jedino pravilo da low-cost moze za HR jedino ako njihova linija ne ugrozava liniju Croatia Airlines-a. Pogledajte sve primjere: SkyEurope leti za HR iz Slovacke i Madjarske, Croatia Airlines nema nikakvog interesa na ta dva trzista, Norwegian je isti slucaj, Ryanair navodno nemoze iz Engleske za Hrvatsku zati sto je Irski ali onda zasto nije Easyjet dobio dozvolu koji je kao Engleska aviokompanija htio letjeti iz Engleske za HR? Nemamo mi nikakva pravila ni zakone, to je sve tebi da tebi ne, ko podplati vise itd...
Germanwings je jedina iznimka ali i tu ima razlog jer je u 50% vlasnistvu Lufthanse, najveceg partnera Croatia Airlinesa a ne mogu partneru ukracivati dozvole.
A evo i jednog clanka na koje sve nacine Croatia Airlines odzrava svoj monopol:
http://www.vecernji-list.hr/newsroom/news/croatia/279798/index.do
Ja osobno radi neprofesionalnog ponasanja naseg ministrastva i Croatia Airlines-a bojokotiram letenje Croatia Airlinesom i uvijek kad trebam letjeti biram strane aviokopmanije.
[/quote]