![](http://cdn-vps.osijek031.com/slike/novosti_2008_10/2008_10_07_ernestinovo_dalekovod_sanader_150.jpg)
Postavljanjem gornjeg dijela stupa dalekovoda na donji, počela je gradnja novog dalekovoda od Trafostanice
Ernestinovo do
Pečuha u Mađarskoj snage 2 x 400 kV. Dalekovod bi trebao biti dugačak
44 km i propusne moći 2.200-2.600 mw, a vrijednost projekta je
160 milijuna kuna. U Hrvatsku će moći uvesti više od polovice ukupno instalirane snage svih elektrana u zemlji, a kako godišnje uvozimo približno dvadesetak posto električne energije, novim će se sustavom podignuti pouzdanost napajanja.
Otvarajući radove, premijer
Ivo Sanader naglasio je da je novi dalekovod naš doprinos Europi u čijem klubu želimo biti.
- U trenutku kada svijet potresa velika financijska kriza i kada vodeće zemlje ulaze u recesiju, Vlada će, skupa s drugim institucijama, učiniti sve da sačuva našu stabilnost u financijskom i ekonomskom smislu, rekao je Sanader, istaknuvši kako izgradnja dalekovoda Ernestinovo-Pečuh pokazuje da Hrvatska može napraviti sve što je nužno za ostvarenje energetske neovisnosti.
Ivan Mravak, predsjednik Uprave
HEP-a, pojasnio nam je kako će novi dalekovod na sjevernom pravcu prema Ukrajini, Slovačkoj i Poljskoj biti dvosmjerne naravi, ali s obzirom na nedostatak električne energije u Hrvatskoj, služit će nam prvenstveno za uvoz struje.
- Tim će se dalekovodom električna energija indirektno dopremati do svakoga kućanstva u Slavoniji i Baranji, a isporučivat će se i ostatku Hrvatske. Njime će se na znatno viši stupanj podignuti sigurnost opskrbe električnom energijom u Slavoniji i Baranji, te osigurati dovoljne količine energije za razvoj gospodarstva i opskrbu kućanstava narednih dvadesetak godina, rekao nam je Mravak.
Dalekovod će ići nešto zapadnije od putnih pravaca na koridoru 5 c. Imat će 117 stupova u obliku jele, a ne ispilona, visokih 55 metara s 300–400 metara raspona među stupovima. Posao gradnje na međunarodnom je javnom nadmetanju dobio
Dalekovod d.d.
- Postavljanje hrvatskog dijela dalekovoda završit će do kraja 2009. godine, ali kako Mađari svoj dio završavaju u proljeće 2010. godine, očekujemo da će ga dva premijera pustiti u pogon u prvom kvartalu te godine, zaključio je Ivan Mravak.
Autor: Goran Flauder