![](http://cdn-vps.osijek031.com/slike/novosti/2007_01_23_osijek_pruga_vlak_zeljeznica_steam.jpg)
Obnova prijeratne željezničke pruge
Osijek-Vinkovci, nakon godinu i pol, bliži se kraju, a polasci/odlasci vlakova bit će u novom voznom redu, koji
Hrvatske željeznice donose u prosincu. Prvi vlak krenut će
u siječnju 2009.
- U tijeku je prometno-tehnološka modernizacija pruge Osijek-Vinkovci, što obuhvaća kompletnu obnovu signalno-sigurnosnih i telekomunikacijskih uređaja. Završetak radova predviđen je za prosinac, kada bi pruga potpuno bila spremna za promet - najavljuje
Vlatka Škorić, šefica HŽ-ove Službe za korporativne komunikacije.
Obnova značajne lokalne željezničke veze u istočnoj Slavoniji, kojom se prije Domovinskoga rata godišnje prevozilo pola milijuna putnika i oko sedam milijuna tona tereta, počela je 2. svibnja 2007. i završena je cijelom duljinom kolosijeka, na
33.339 metara. HŽ je u obnovu građevinskog dijela pruge uložio
više od 60 milijuna kuna. Podsjetimo, nedostajalo je 10.800 metara tračnica na 13 mjesta pružne trase i most preko
Bobotskog kanala. Rekonstrukcijom željezničke pruge Vinkovci-Osijek obuhvaćeni su građevinski radovi nužni za ponovnu uspostavu prometa. Na pruzi se nalaze tri mosta, od kojih su dva obnovljena tako što je promijenjena mosna građa i uređene pješačke staze. U ratu srušen most preko Bobotskog kanala sagrađen je kao armiranobetonska konstrukcija. Na postajama i u kolodvoru
Laslovo izvedeni su novi peroni, a na željezničko-cestovnim putnim prijelazima uređene su pristupne rampe. Odvodni kanali uz prugu su očišćeni, a po potrebi su građeni i novi.
Postavljene su potrebne signalne i pružne oznake, a u tijeku je projektiranje i izvođenje prometno-tehnološke modernizacije pruge, koje sadrži ugradnju svjetlosnih i zvučnih signalno-sigurnosnih uređaja, ugradnju telekomunikacijskih uređaja i obnovu kolodvora i postaja. Vozni red vlakova za prugu izradila je Služba za vozni red HŽ-a. U prvoj fazi predviđena je samo revitalizacija kolodvora Laslovo, i to u smislu izgradnje kolosijeka te obnavljanja elektrotehničkih uređaja.
Transportno otpremništvo
Brijest, koje je radilo cijelo vrijeme dok je pruga bila izvan prometa, zadržat će istu funkciju. Kolodvori
Gaboš i
Antunovac postat će postaje, a
Ostrovo,
Antin i
Ernestinovo zadržavaju funkciju postaje.
Piše: N.ŠPOLJARIĆ/Glas Slavonije