Svjetlosna prometna signalizacija u
Vukovarskoj ulici radi prema programima koji su instalirani još prije
20-ak godina, rekao je zamjenik gradonačelnika
Gordan Matković prije dva dana, nakon objavljena teksta u Glasu Slavonije naslovljenog "
Skandalozan zeleni val: Šest kilometara za 14 minuta?!"
- Dakle, radi u tri dnevna i noćnom režimu (jutarnje vršno opterećenje - dolazak u središte; popodnevno vršno opterećenje - odlazak iz središta grada i treći program - dnevni promet).
Upravo iz razloga što su stručne službe Grada Osijeka uočile da u središnjim dijelovima grada gotovo i nema izraženih vršnih opterećenja, poduzete su aktivnosti za utvrđivanjem stvarnog prometnog opterećenja u gradu na osnovu čega će se izraditi prijedlog nove regulacije prometa koja bi trebala ravnomjernije opteretiti sve prometnice u zoni te dovesti do veće protočnosti na prometnoj mreži grada.
U tu svrhu u uređaje za upravljanje prometnim svjetlima ugrađeni su krajem prošle godine GSM modemi koji omogućuju bežično povezivanje svih prometnih svjetala, tako da će se omogućiti prolaz bez zaustavljanja, pod uvjetom da se vozi brzinom koja je utvrđena i da nema nepropisnih radnji, sporije vožnje, bočnih smetnji i dr, što je kod naših vozača uobičajena praksa.
Najočitiji primjer je Strossmayerova ulica gdje je taj sustav u funkciji više od godinu dana, a još ima skretanja i čekanja na skretanje preko duple linije, čime se prekida zeleni val kao i sličnim nepropisnim radnjama. Što se tiče Vukovarske i Gundulićeve ulice, nakon izrade projekta nove regulacije prometa (u okviru prometne studije) obavit će se izračun programa rada semafora na način da se i na toj dionici uvede "zeleni val".
U skladu sa zaključenim ugovorom prometna studija treba biti dovršena u veljači 2007. godine, stoji u dopisu
Gordana Matkovića.
Autor: Ivan Sekol
Prenosimo s
Glas-Slavonije.hr