Voda, jednostavna molekula sastavljena od atoma kisika i dva atoma vodika prekriva preko 70% Zemljine površine. No, voda ne ulazi samo u sve pore planetarne kore, već i u mnoge istraživačke laboratorije i inovatorske radionice u kojima se ova molekula i njeni sastavni dijelovi podvrgavaju svim mogućim testovima kako bi jednog dana postali općeprihvaćeni i rasprostranjeni energenti budućnosti.
Lako dobavljiva, prisutna u dovoljnim količinama u gotovo svakom kutku planeta te produkt ekološki prihvatljive sinteze zbog svojih bi svojstava bila odličan nadomjestak fosilnim gorivima koji svijet pokreću i temelj su razvoja i napretka od parnog stroja i industrijske revolucije naovamo.
Voda je, odnosno njeni sastavni dijelovi - vodik i kisik, i dodatno pogonsko gorivo prvog javnog HHO automobila u Hrvatskoj - Ford Escorta Ivana Jakobovića, inovatora iz Slavonskog broda.
Iako priznat inovator i osvajač mnogih zlatnih medalja na sajmovima inovacija, Ivan se u ovom slučaju odlučio kupiti gotov HHO kit i ugraditi ga u svoj Ford Escort. U automobil i dalje toči klasično gorivo, ali je siguran u smanjenje potrošnje - za sada još nije siguran koliko fosilnog goriva je točno uštedio koristeći HHO nadogradnju na motor.
Ivanova prerada automobila koji se "pokreće" na vodu je vruća medijska tema u Hrvatskoj ovih dana, ali zapravo se radi o konceptu o kojem se već godinama priča i koji je iznjedrio nekoliko rješenja i mnoštvo mitova. Javnosti vjerojatno najpoznatije rješenje je ono Stanleya Meyera, odnosno njegova vodena ćelija s gorivom.
Stanley Meyer, inovator poput Ivana, 1990. je objavio svoj patent ćelije za elektrolizu vode i dobivanje vodika i kisika kao pogonska goriva, koji se zatim ušpricavaju u klasične automobilske cilindre, gdje gorenjem nastaje voda i energija za pokretanje klipova, odnosno automobila. Meyerova "vodena ćelija s gorivom" je zapravo uređaj za elektrolizu vode i razlikuje se od danas uobičajenog pojma "ćelije s gorivom" koji predstavlja uređaj koji kemijskom reakcijom stvara struju.
Meyer je 1996. na sudu u državi Ohio osuđen zbog prevare, a 1998. umire od srčanog udara, što će samo pojačati tezu o revolucionarnosti njegovog otkrića i raspiriti teorije urote.
Želite li se i vi voziti Osijekom "na vodu", svakako proguglajte "HHO kit" i "HHO kit scam" prije naručivanja i promislite o svim tezama kritičara ovakvog sustava za pogon automobila, perpetuumu mobileu, prvom i drugom zakonu termodinamike. ;-)
Zadnja promjena: Leon; 07.10.2010. 10:28; ukupno mijenjano 2 put/a.
Jooooj ne, i kod nas su došle te HH0 nadogradnje, to je glavna tema rasprava po water cars forumima već godinama no ovisno o automobilu dobije se +/- 5% poboljšanje, da može biti i gore a ne bolje.
Treba biti pažljiv jer neki od sustava su jako loše napravljeni i mogu uništiti motor.
Treba imati inovaciju no ako netko tvrdi bez da je probao i vozio automobil barem 6 mjeseci bez da se mašina pobunila i riknula dotle ga smatram samo oportunistom a ne inovatorom.
@valent, pa pise u tekstu da je kupio i ugradio gotov HHO kit, kakvih na netu ima more.
Ljudi su valjda krivo skontali, jer cim to ugradi inovator, oni misle da je on to i izmislio. Mene su vise fascinirali amaterski mediji koji su o tome pisali/prepisali i napravili "revolucionarnu" novost.
Ako ovaj HHO sustav gledamo kao blackbox s inputom i outputom energije, ugradnja ovog sustava zapravo smanjuje ukupnu ucinkovitost motora/vozila, jer je vise energije potrebno za elektrolizu, pokretanje klipova i vise se energije izgubi nego sto se dobijem procesom elektrolize vode.
No, treba dati sansu i onima koji negiraju zakone termodinamike i vole pricati o teorijama urote, ovoga-onoga.
Činjenica je da se o svim rubnim svojstvima vode još malo zna, gotovo ništa.
Nisi se osvrnuo na ekološki aspekt uopće, mene čak niti ne zanima energetska bilanca već puno više utjecaj na okoliš. Ako vozi automobil koji umjesto 6-7 l/100km zbog jednog jeftine i jednostavne modifikacije motora troši 2l/100km to je hebeno.
Nije perpetuummobile već i bolje od njega
Tipična ideja koju HHO i Joe Cell automobili na vodu propagiraju je to da se može dobiti napraviti elektroliza s jako malom strujom koristeći visoku frekvenciju i posebno oblikovane elektrode (mali razmak između paralelnih ploča).
Gdje su strojarci? Treba netko sa strojarskog faksa uzeti ovo pa testirati. Ili PTF kemičari također uzeti ovo pa analizirati plin koji nastaje i koliko energije ima u njemu.
Vidim savršenu priliku da netko pokaže svoje znanje te potvrdi ili pobije ove masne naslove iz novina.
Valent, mislim da je nije problem konstruirati automobil koji bi trosio 1L/100km. Pitanje je samo koliku bi snagu proizvodio takav motor.
Mozda da onaj TV prilog posaljemo u BWM ili nekom drugom proizvodjacu automobila. Mozda onoj ekipi sto pravi vozila na struju, oni sigurno nisu pod utjecajem naftnog lobija?!
Ili i njih financira naftni lobi da glume kako je zapravo nemoguce napraviti efikasno vozilo ili pogon koji bi na large scale mogao zamijeniti ekonomiju temeljenu na fosilnim gorivima?
Btw. prije koju godinu si ovdje pisao o revolucionarnom "automobilu na vodu". Onaj neki Japanac, ili tko li vec... Sto je s tim projektom sada? Jesu i tog tipa ubili gusteri?
valent je napisao/la: ›
... Vidim savršenu priliku da netko pokaže svoje znanje te potvrdi ili pobije ove masne naslove iz novina.
Ima li takvih u Osijeku? U Hrvatskoj?
Ima malo more takvih ljudi, samo zašto bi ubrzo nakon objave takvih stvari bio hrana crvima.
Ako je netko zainteresiran: www.free-energy-info.co.uk/PJKBook.html
Leteci mungos je napisao/la (Pogledaj post): ›
Valent, mislim da je nije problem konstruirati automobil koji bi trosio 1L/100km. Pitanje je samo koliku bi snagu proizvodio takav motor.
Istina, europski studenti su dobili postavili rekord i prešli 4896 km s 1 litrom goriva [1], uz sponzorstvo jedne od najgorih (ima li dobrih?) naftne kompanije - Shella. Zašto? Vrlo jeftin PR, ništa drugo, nikakava zavjera. Marketing. Puj, puj
Vrlo polagano su kretali, nisu stiskali "gas do kraja" pri startu, nisu uopće kočili, te imaju vrlo lagana i vrlo aerodinamična vozila.
Osobno kada bih sada kupovao automobili kupio bih Ford Fiestu model 2011 s 1.6 motorom koja je vrlo ekonomična, dok ne dođu električni automobili nemam izbora pošto nemam para za kupiti Tesla, no i to bi se moglo promijeniti u slijedećih 5 godina.
Leteci mungos je napisao/la (Pogledaj post): ›
Mozda da onaj TV prilog posaljemo u BWM ili nekom drugom proizvodjacu automobila. Mozda onoj ekipi sto pravi vozila na struju, oni sigurno nisu pod utjecajem naftnog lobija?!
Ili i njih financira naftni lobi da glume kako je zapravo nemoguce napraviti efikasno vozilo ili pogon koji bi na large scale mogao zamijeniti ekonomiju temeljenu na fosilnim gorivima?
Sve nas financiraju naftini lobiji No moja teorija zavjere je da je sada i njima u interesu da se pojavi alernativa kako ne bi bili okrivljeni za 3. svjetski rat kada drastičko skoće cijene goriva što bi moglo biti kroz slijedeću godinu dana (pogledaj trend od 5 godina - http://www.moneyweek.com/news-and-charts/market-data/oil.aspx).
Ako se ovaj trend krene ponavljati i kroz slijedećih par godina krenu cijene tako gore-dolje to će biti znak da su je nafta počela biti preskupa za exploataciju (nikada se neće potrošiti sve zalihe) a to je kraj fosilnim gorivima.
Leteci mungos je napisao/la (Pogledaj post): ›
Btw. prije koju godinu si ovdje pisao o revolucionarnom "automobilu na vodu". Onaj neki Japanac, ili tko li vec... Sto je s tim projektom sada? Jesu i tog tipa ubili gusteri?
Filipinac je bio u pitanju, zove se Daniel Dingle. Na Wikipedija članku koji je linkan gore piše da su ga 2008. godine tužili da i da je dobio 20 godina zatvora za prevaru. No ako se pročita članak vidi se da nije prevario sa svojim izumom već je prekšio ugovor. Dobio je neke novce a nije se htio predati patente. Može se svakako tumačiti pa tu ne bih gubio vrijeme.
Ono što svi koji su ga upoznali su rekli da je paranoičan i da je preveliki patriota. Uvjete koje postavlja su da se zaposli 200 Filipinskih obitelji a ne da on dobije milijarde za izume... šteta Da je barem pustio sve svoje patente van i dozvolio svima da ih koriste bez naknada vidjeli bi što je zapravo izumio pa ako je napravio revolucionarni izum cijeli svijet bi imao koristi od njega. Ovako dok ga on čuva teško da ćemo saznati je li i koliko revolucionaran izum.
Baš sam o ovome čitao prije nekog vremena, ne sjećam se u kojim novinama, lik iz bjelovara to radi već dosta dugo, kaže da mu dolazi pun kurac mađara ugraditi tu pizdariju... ugl. nije ništa novo, samo se treba raspitati, ne znam šta se toliko pažnje daje liku koji je to "smislio", a već dosta dugo već to postoji...
a što se tiče autoindustrije, kontam da to već oni jako dobro znaju, ako su smislili auto na struju, auto koji se voza i po vodi, auto koji ide abnormalno brzo, vjerovatno imaju i patent auta koji ide na vodu, samo što bi to "ubilo" naftnu industriju, pa se neće plasirati u serijsku proizvodnju...
_________________
"... napokon mirni, napokon slobodni, napokon u svojoj državi, a sad smo siromašni..."
---Elemental - iz dana u dan---
Tip je dao premalo informacija, a valjda je mislio da mi nemamo Internet. Kao sto i pise u clanku, proguglajte "HHO kit scam" ;-)
Tip kaze da je presao 500km s jednim rezervoarom? Hm, ako mu je rezervoar 40L, znaci da mu auto trosi manje od 8L, odnosno ta tvrdnja ne dokazuje nista (koliko inace trosi taj Escort?)
No, manje benzina ce trositi i ako se smanji snaga motora. Mozda je covjek samo izgubio na snazi motora za vise % nego sto je ustedio goriva. Nije morao nista ugradjivati u auto - isto to je mogao postici kupovinom automobila s motorom manje zapremine/snage.
Evo jedno dobro objasnjenje, koje ukljucuje ono najbitnije - motiv onih koji prosipaju te price o HHO kitevima (na koju je i nas inovator nasjeo) te sve svodi na snagu, sto je zapravo kljuc svega.
Skriveno:
The "Run Car on Water" Scam Busted
Far too many people are not informed enough to avoid being defraudedand "ripped off" when it comes to devices they believe to be theresult of technological advances in science. Technologies advance sofast and some times in such unexpected ways that few non-scientistscan know if a device being sold can in fact perform as its sellersclaim it does
In the past two years a "water as fuel" scam has been spreading overthe internet, and far too few people have the science background toknow it is a scam. This is not because they are "stupid," or "idiots:"it is just that ignorance is the default human condition, and one hasto seek out and acquire specialized knowledge to know if a deal thatsounds too good to be true really is true
The fraudulent devices go by many names, and their sellers andpromoters make many claims about the devices. Some call them "HHOcells;" some call them "Brown's gas cells." The phrases and claimsvary, but the fraudulent devices being sold are pretty much the same
The devices claim to produce enough hydrogen, using electricity tobreak the chemical bonds in water, to improve an automobile's miles-per-gallon consumption of fuel. Usually the sellers claim that theelectricity used to break the chemical bonds of water, thereforereleasing oxygen and hydrogen gasses, is "free" in that theautomobile's alternator powers the system. None of these claims aretrue
In fact, these devices waste gasoline when installed in automobiles,as they increase the time the automobile's alternator must energizeits field coil, thus adding additional friction to the engine. Theamount of hydrogen produced, when converted into energy viacombustion, is always, without exception, less than the amount ofenergy the gasoline used to provide that additional electrical energy.It always, without exception, requires more energy to break thechemical bonds of water than the gases produce will provide to theautomobile's engine
One can calculate how much power, in Watts, an automobile requires torun at a given speed. P = kg * V * DV * / Dt where the weight of thevehicle in kilograms is multiplied by the speed (V) in meters persecond (DV) divided by the drag in distance over time (Dt)
For one example, to maintain my Toyota pickup at 55 miles per hour,the vehicle must consume 18,146 Watts (24.35 horsepower)
Many of the scam devices claim a fuel efficiency (in miles per gallon)increase of around 30%. That means the device must produce enoughhydrogen to provide 5,444 additional watts to the engine--- inaddition to the gasoline consumed. That means, if the HHO deviceconverted the energy from the alternator into hydrogen at 100%efficiency (which is impossible), and that hydrogen provided 100%energy efficiency to the engine (also an impossibility), the HHOdevice must consume 394 Amps to provide enough hydrogen and oxygen toproduce enough energy to increase MPG by 30%
And yet most of the HHO devices draw at most 9 Amps, and theirefficiency at converting that 9 Amps into hydrogen is a small fractionof 100%
Not only does the math prove the devices are worthless, but actualtesting prove they are worthless. The United States EnvironmentProtection Agency tested nearly two dozen HHO devices, and everysingle one tested were shown to be worthless
More to the point, if these devices actually performed as theirsellers' claim, every automobile manufacturer would have long ago madethem standard equipment: they would already be in our automobiles, andin every new automobile made. The USA government has ordered carmanufacturers to build more fuel-efficient automobiles, and if theseHHO devices actually worked, that requirement would be easily met witha tiny fraction of the cost auto manufacturers are currently spendingworking to meet that requirement
The only "evidence" that promoters of the HHO "water car" / "water asfuel" scam can provide is anonymous testimonials which they write tosell the worthless devices. Worse yet, many of these devices are soldin pyramid scams, called "multi-level marketing," or "networkmarketing," which defrauds not only the victim who buys them, but alsothe sellers who believe the devices work as claimed. That is, manysellers have been stuck with hundreds of these useless devices, andthey cannot find enough suckers to buy them
The bottom line is:
1) these HHO devices cannot convert enough electrical energy intomechanical energy to perform as the sellers claim;
2) all tests of these devices show them to be worthless;
3) the laws of physics mandate a loss of energy, every time, withoutexception, when HHO devices are used;
4) not all of the sellers and promoters of the scam know it's a scam,until they put one in their own cars and discover it's a scam;
5) if they worked, new cars would already have them installed;
6) and finally, something that is clearly too good to be true almostalways is.
Ali kao sto sam i ranije rekao - uvijek treba dati prostora i onima koji ne vjeruju u zakone termodinamike, jer nikad ne znas kad ce netko od njih biti u pravu ;-) Uostalom, skepsa je jedna od temeljnih osobina covjeka koja mu je omogucila da bude najnaprednije bice na Zemlji...
Leteci mungos je napisao/la (Pogledaj post): ›
Tip je dao premalo informacija, a valjda je mislio da mi nemamo Internet. Kao sto i pise u clanku, proguglajte "HHO kit scam" ;-)
Tip kaze da je presao 500km s jednim rezervoarom? Hm, ako mu je rezervoar 40L, znaci da mu auto trosi manje od 8L, odnosno ta tvrdnja ne dokazuje nista (koliko inace trosi taj Escort?)
konkretni Escort troši puno, čaki i preko 8 litara (čini mi se da je 1.3 motor, koji je dosta slab za tu karoseriju; prema onome što se vidi na filmu, auto je popularni "mađarac")...
rezervar mu je 55 litara...
premalo toga je rečeno da se može tvrdit funkcionira li stvar ili ne...
Neznam za pogon za aute, ali gledao sam na youtubeu filmiće gdje frajer demonstrira varenje i slične stvari sa plinom HHO2000, dakle on na filmiću tali željezo na 500-600 stupnjeva i sl, onda pokazuje kako se vrh tog aparata može držati rukom, kako se uopće nije užario i sl.
Dakle, nemojte nasjedati na takve gluposti.
Ponavljam ne znam za ovo s autima, ali da se željezo tali na 500stupnjeva i sl zbog energetske vrijednosti plina... to nema veze sa elementarnim zakonima fizike.
Dakle ljudi evo zagooglajte malo o ovom izuzetnom covijeku
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=u9XrLOudwRw&feature=related[/youtube]
covijeka su otrovali hranom ili sami ameri ili ujedinjeni emirati posto su mu nudli masnu paru za patent koji dan daanas nitko nikad nije uzeo da razmotri mada je njegov brat cijeli patent objavio na netu i sva dokumentacija se jos uvijek moze naci!!!!
Znaci zagooglati Stanley Meyer
_________________ Never argue with an idiot. They bring you down to their level and beat you with experience!!!!!!!
@DarkMan, ako to sve funkcionira i ako je sve to skupa javno dostupno zasto onda nitko "nije uzeo da razmotri" ta njegova otkrica?!
Ili mozda je, ali je nakon toga shvatio da se ne radi ni o cemu revolucionarnom?
@mali_ivice, ovo nema veze s varenjem. Ovaj sustav postoji i doista funkcionira kako je opisano, samo rezultati nisu onakvi kakvim ih neki smatraju.
Vidim, Jakobovic to ipak prodaje. Hajde, covjek ce se napokon obogatiti. Zao mi je sto to nije uspio svojim patentima, vec ce morati na ovakvim navlakushama.