Ove je godine natječaj za sudjelovanje na 22. slavonskom biennalu izazvao veliko zanimanje, pristigao je znatan broj radova (176 prijava s više od 300 radova) iz svih područja umjetnosti, od slikarstva, kiparstva, grafike, višemedijalne umjetnosti do urbanizma i arhitekture. Nakon prvog pregleda bilo je jasno i da je opći vrijednosni standard radova iznimno visok. Ta je okolnost uvjetovala i da glavni kriterij izbora bude postavljen iznimno visoko; birala se i potom nagradila visoka kvaliteta radova, stvaralačka inovativnost i originalnost te socijalna osjetljivost i odraz vremena i uvjeta u kojima živimo. (
Iz predgovora kataloga)
9. prosinca u 19 sati otvara 22. Slavonski biennale u
Galeriji likovnih umjetnosti, Osijek. Ova tradicionalno velika i za naš grad iznimno važna umjetnička manifestacija, koju Galerija organizira
od 1968. godine, predstavlja izbor radova nastalih unazad dvije godine, odnosno četiri za posebnu tematsku skupinu koja je za 22. biennale
urbanizam i arhitektura.
Dodijeljene nagrade
Na sjednicama
Odbora za izbor radova i dodjelu nagrada 22. Slavonskog biennala održanoj 15. i 16. listopada 2010. članovi Odbora u sastavu: dr.sc.
Tihomir Jukić, d.i.a., izvanredni profesor na Arhitektonskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu, predsjednik,
Karmela Puljiz, dipl. pov. umj, predavač na Umjetničkoj akademiji u Osijeku,
Margareta Turkalj Podmanicki, dipl. pov. umj., predavač na Umjetničkoj akademiji u Osijeku,
Daniel Zec, dipl. pov. umj, kustos Galerija likovnh umjetnosti, Osijek,
Valentina Radoš, prof., kustosica, Galerija likovnih umjetnosti, Osijek,
Danijela Lovoković, d.i.a., predsjednica Društva arhitekata grada Osijek, i
Branimir Rajčić, d.i.a., docent na Arhitektonskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu odlučili su dodijeliti nagrade kako slijedi...
Grand prix autorskom timu
Goran Jagić i Branimir Kljajić za djelo
Pješački nathodnik na trgu Lavoslava Ružičke u Osijeku, iz 2008., prvonagrađeni rad na javnom urbanističko-arhitektonskom natječaju 2006. Rad je rezultat visoke urbanističko-arhitektonske razine oblikovanja i tehničkog znanja, koji uvelike nadilaze standarde inženjerske konfekcije. Most je funkcionalna, konstruktivna, ali i estetska poveznicu dviju strana grada – povezuje njegov stari dio s onim novim, iznad, a ne ispod željeznice. Dvojac Kljajić i Jagić dao je Osijeku građevinu visokog standarda, mjerljivu s onima u bilo kojem europskom gradu, pa i u konkurenciji s najvišim arhitektonskim imenima. Osijek je time dobio djelo koje se po kvaliteti znatno izdignulo iz svog okruženja, što je, na žalost, više iznimka negoli pravilo.
Jagić i Kljajić
Ex Aequo – tri jednako vrijedne nagrade dodjeljuju se...
Kseniji Jurišić za video rad
Voice, snimljen iz rakursa „ispod površine vode“. Time je to vizualno neverbalan rad, čiju je verbalnu retoriku zamijenila ručnost znaka govora gluhih. Mjestimično izostavljene riječi u konverzaciji, označene crtama, dio su komunikacijskog „šuma“ u govoru svakog jezika, pa i ovog „jezika govora tišine“. Skriveni sadržaj govor je medija koji ne razumijemo, ali ga shvaćamo, vjerujući u medij kao sredstvo koje govor stvara, a ne koristi. Tajnovitost tog medijskog bića autorica superiorno koristi kao svoj „govor jezika“.
K. Jurišić
Tihomiru Matijeviću za djelo pod zajedničkim nadnaslovom
Ljube se istok i zapad: „Burton kao Tito“ i „ Kompleks vrtnog patuljka – istočnoevropska verzija“, skulpture koje su tipski obrazac priče našeg podneblja. Spajaju se mitski realizmi socrealističke estetike s kult-figuracijom kapitalističke pop-kulture. Vrtni patuljak herojskih dimenzija iz svog prirodnog habitata i kićenosti pretvara se u heroični lik „radnika s krampom“. Autor ga stavlja tamo gdje mu je danas mjesto, priklanja ga umjetnosti u muzejskom prostoru iako bi trebalo biti obrnuto – staviti ga u javni prostor. Kao i drugu skulpturu, gdje je glumac Richard Burton Josip Broz Tito, ili možda obrnuto – politička zvijezda lik je popularnog glumca. Zamijenili su uloge u stvarnosti, ali i značenja u umjetnosti. A to je prirodni prostor i postupak u kojem Matijevićeva skulptura funkcionira, mijenja se lik kao znak, ali i značenje kao sadržaj.
T. Matijević
Stjepanu Šandrku, za djelo
Ivana – ulja na platnu likom Miss Hrvatske i fotomodela, u prizoru izranjanja iz mora, slikarska su stvarnost magičnog realizma što se pred nama oblikuje kao cjelina, ali i u najmanjem detalju, u svakoj kapljici vode. Prizivajući opće prepoznatljivi vizualitet reklamnih jumbo plakata, slika je triptih poput oltarne pale, aludirajući na novo božanstvo današnjice. Očito, to je opet jedan novi realizam na tragu „novih slika nove slike“ koji distancira i apstrahira stereotip ljepote motiva i čini ga samosvojnom cjelosnosti slikarskog prikaza.
S. Šandrk
Posebno se priznanje dodjeljuje
Mariju Čaušiću, za djelo
Shapes - dvodimenzionalna je prostorna instalacija, gdje je postav slog kao postupak kretanja poput čitanja teksta, siluete su prostori građevina, izrađene u tehnici bakropisa i slijepog tiska, koje vizualiziraju autorova sjećanja. Gusto postavljene na zid u posebno komponiranom rasteru stvaraju nove vizualne znakove, čine nove identitete prostora u prostoru. Taj prostorni, znakovni i, konačno, značenjski slog ima naoko statičan dinamizam, no ako se udubimo u čitanje značenja, vidjet ćemo tipičan čaušićevski grafički vitalizam, kojemu granice dometa zna samo autor.
M. Čaušić
Pedagoški program – „Učimo kroz igru – ponudimo djeci (mladima i odraslima) vrijeme za igranje, druženje i učenje“
Za vrijeme trajanja izložbe organizirati će se
pedagoško-edukativne djelatnosti s ciljem senzibilizacije publike prema suvremenoj umjetnosti i suvremenim muzejskim edukativnim metodama.
U sklopu izložbe, pedagoško-edukativni program koncipiran je u
„pješčanoj sobi“ koja je umjetnička instalacija
Leonilde Conti (muzejska pedagoginja Galerije likovnih umjetnosti te autorica pedagoškog programa) i dio postava izložbe, ali je također prostor za edukativno-kreativni rad. Želja nam je da posjetitelji budu
uključeni u koncept izložbe, i to ne samo kao gledatelji, nego i kao suradnici na umjetničkom djelu „pješčana soba“.
Materijali koji su na raspolaganju: pijesak, voda za modeliranje, suhi pijesak za pisanje i crtanje, plastične igračke za pijesak, alati za građenje, kantice, kamenčići, drveni štapići i sve ostalo zanimljivo što posjetitelji mogu koristiti u radu.
Program predviđa
vodstvo kroz izložbu i
prigodnu radionicu (uz prethodnu najavu),
od ponedjeljka do petka, u terminima
od 9.00 do 15.00 sati tijekom trajanja izložbe, za djecu iz dječjih vrtića, djeca osnovnih i srednjih škola te iz različitih udruga. Svaki susret traje do dva sata. Poseban program organiziran je dvije pred-blagdanske subote,
11. i 18. prosinca, u vremenu
od 10.00 do 12.00 sati, koje je vrijeme rezervirano za roditelje s djecom.
U
2011. organiziramo program
"Četvrtak u Galeriji", u
19.00 sati:
-
13. siječnja - glazbeni koncert kada nastupaju studenti glazbenog odsjeka UAOS;
-
20. siječnja - kada je predviđeno vodstvo kroz 22. slavonski biennale s kustosicom izložbe;
-
27. siječnja - razgovor kustosa i umjetnika u postavu izložbe.
28. siječanja, u vremenu
od 18.00 sati do 01.00 sati, planiran je poseban program u sklopu manifestacije
"Noć muzeja 2011.", no o tome više kasnije.
Izložbu otvorit će župan osječko-baranjski dr. sc.
Vladimir Šišljagić. Glazbeni program u sklopu otvorenja organiziran je u suradnji s
Umjetničkom akademijom u Osijeku.
NAJAVA: GLUO: 22. Slavonski Biennale – slikarstvo, kiparstvo, grafika, multimedija. Urbanizam i arhitektura