beziljy je napisao/la ( Pogledaj post): ›
Kad bi bio uzdužni nagib čak i 2% opet nebi imao problema, te mi objasni što je to po tebi "golemi problem"?
|
Problem je već i 10 promila s vlakovima koji teže više od 500 tona. Možda nemaš osjećaj, ali zaustaviti ili pokrenuti vlak na usponima nije baš samo tako kao automobil. u jednom od prethodnih postova sam napisao koliko konjskih snaga ide na jednu tonu tereta.
Uzmimo konkretan primjer-Vukovarska! Kako ćeš tamo napraviti željeznički tunel ispod zemlje, kad je stajalište Dravski most nekoliko metara viši u odnosu na željezničko cestovni prijelaz? Jednako kao i most preko Drave! Željeznički nadvožnjak preko ceste? Također neizvedivo zbog toga što duljina kolosijeka od izlaza iz kolodvora Osijek pa do Vukovarske nije dovoljna da bi uspon bio dovoljno blag za željeznički promet (ovdje govorimo o nagibima do 7,8 % što jedino zupčasta željeznica može podnijeti.).
Citat: ›
Mjesta ima za sve prijelaze koje si naveo a i zaboravio a to je ista pruga koja ide za Dalj tj na križanju Svačićeve. Meni je bolje rješenje da je pruga ukopana, kao naprimjer pruge u Splitu koja prolazi ispod grada (Riva - Kopilica).
Al opet to je moje mišljenje :/
|
Znam da postoji i križanje na Svačićevoj, no mnogo puta sam tamo prolazio i nisam vidio tolike zastoje kao na 3 koje jesam naveo.
Ukopana pruga je samo uvijetno dobro rješenje. U Splitu nisam bio pa ne mogu ništa tvrditi, no koliko znam, sam reljef koji je kudikamo strmiji od osječkog razlog je tome što je pruga jednim dijelom u tunelu. Problemi kod tih tunela su iznimno visoka cijena (nekoliko redova veličine u odnosu na cestovne podvožnjake), često nedostatan sustav prozračivanja, nedostatak vidljivosti i još mnogo toga. Ali cijena je po meni najveći problem.