Ne radi se tu samo o tome tko to moze platiti, to utjece u sirem smislu na grad..
Kad imas naselje s kucama, to bi moralo biti jako veliko naselje da bi imalo dovoljno stanovnika za recimo skolu i vrtic..Iako zivotom u zasebnoj kuci dobijes na privatnosti, ono mozes imat glasan seks s zenom a da ti susjedi ne zovu policiju, a mozes i glasno slusat radio ili sto vec, mozes preskakat vijacu u dnevnom boravku a da nikom dole ne smeta..i tako to..
Ali ce ti dijete ici u skolu recimo 2 km pjesice, jer je tu tesko zadovoljit standard da za djecu do 4. razreda skola ne bude dalje od 400m, a do 8. razreda na razdaljini ne vecoj od 800 m i da ne moraju prelazit prometnu cestu..Tko recimo treba napraviti djecje igraliste u svakoj ulici? ili ce djeca ici pet ulica dalje na igraliste, ono, od igralista za malu djecu do sportskih terena..
Dalje, u takvim naseljima obicno nema ostalih sadrzaja, tipa banka, posta, trznica..pa se ti stanovnici moraju vozati negdje za svaku glupost..odnosno, onda im treba i tramvaj i autobus i vise ima auta na cestama opcenito..To su tzv spavaonice, gdje nemas nista drugo i za sve moras otici negdje dalje..to se negativno odrazi na stanje u prometu, dodatno kosta grad za uvodjenje novih linija, jer razdaljine budu velike a stanovnika malo, tj isplativnost nije nesto..
Klasicni primjer tog tipa gradnje su svi americki gradovi, gdje imas hrpu naselja s kucama i onda ceste s dvadeset traka u dvije razine, koje vode do onoga sto ti treba a nema u tvom naselju..a njima je nafta daleko jeftinija..
Kad kazem da to nije urbano, ne mislim kako nije cool da grad ima kuce, nego to s stanovnista gradskog nacina zivota, gdje bi na manjoj povrsini trebalo biti puno dostupnih sadrzaja, to prosto nije veca kvaliteta stanovanja..
Narocito kad se radi usporedba s gradovima u zemljama koje imaju i do cetiri puta veci BDP od nas..pa im nije problem napravit metro, schwebebahn, ovo ono, Nizozemskoj nije problem napraviti 1000 mostova preko kanala, ali mozemo li se mi usporedjivati s njima..s svjetskim lukama gdje je dnevni obrt novca izrazen u bilionima..ili jednom Svicarskom koja pohranjuje svjetsko bogatstvo?
Ima li grad Osijek taj potencijal?