
Nastavlja se
vruća tema grijanja u Osijeku ali i cijeloj Hrvatskoj. Naime, neki su korisnici gradskih toplana dobili račune i do 100% veće od prošlogodišnjih za isto razdoblje što je izazvalo pravu lavinu
negativnih reakcija i prozivanja
HEP-a Toplinarstvo i njihovih djelatnika.
Neki građani pozvali su na bojkot plaćanja računa za plin, a pojavile su se i brojne grupe na društvenim mrežama od kojih je najbrojnija ona pod nazivom
"Stop haraču plina u Slavoniji". Jedan od najčešćih prigovora građana je taj da je plin koji se isporučuje građanima sumnjive kvalitete, odnosno niske kalorijske vrijednosti.
Forum 031: Računi za plin?
Svjesni da je nezadovoljstvo građana eskaliralo, u HEP Toplinarstvu su odlučili poduzeti neke korake. Nakon razgovora s gradonačelnikom Vrkićem, a na temelju pritužbi i prigovora potrošača, HEP je danas uz suglasnost gradonačelnika poslao zahtjev za dodatnim
ispitivanjem kalorijske vrijednosti plina. Zahtjev je poslan dvama tijelima koja su nadležna za ispitivanje kalorijske vrijednosti plina: INA-inom laboratoriju u Zagrebu i Zavodu za ispitivanje kvalitete. HEP je, kako su nam pojasnili, samo distributer i
nije ovlašten sam ispitivati kvalitetu plina.
Daljnji postupak je ovakav: nadležna tijela će poslati svoje ljude na teren, konkretno u Osijek, gdje će obaviti uzorkovanje plina. Uzorci se potom nose u
ovlašteni laboratorij gdje se ispituje je li kvaliteta uzorkovanog plina u skladu s općim uvjetima o kvaliteti plina koji se isporučuje potrošačima. Na pitanje koliko će taj postupak trajati, u HEP-u nam nisu mogli dati konkretan odgovor rekavši kako je ovo prvi put da su zatražili dodatno ispitivanje.
Kada stignu rezultati testiranja, HEP će poduzeti određene radnje ovisno o tome kakvi su rezultati. Ukoliko ispitivanja pokažu kako su uzorci plina doista bili
slabije kvalitete, odnosno niže ogrjevne vrijednosti, HEP će isporučitelju plina (za kućanstva je to INA) podnijeti zahtjev za naknadu štete. Za krajnjeg potrošača to znači da će i njima sljedeći račun biti umanjen za određeni iznos.
Međutim, krajnji korisnici ne bi se trebali unaprijed radovati. Naime, ispitivanje kvalitete plina provodi se redovno,
dva puta mjesečno, i do sada su svi nalazi bili pozitivni, tako da je teško očekivati da će se ovaj put napraviti iznimka.
Tekst: M.M./Osijek031.com
Pročitajte i..
HEP Toplinarstvo: Računi za prosinac nisu 100% veći!