
Nakon što se činilo kako je nastavak izgradnje
koridora 5c na dionici
Osijek-Beli Manastir siguran, došlo je do
novog obrata događaja u koji je umiješan osječki lobi, ili više njih.
Naime, kako piše
Jutarnji list, Državna komisija za kontrolu postupaka javne nabave (DKOM)
poništila je natječaj za izgradnju mosta Halasica, nadvožnjaka i putnih prijelaza na ovoj dionici.
Natječaj su Hrvatske autoceste raspisale 21. kolovoza prošle godine, rok za donošenje odluke nekoliko je puta pomican da bi u prosincu 2017. godine, par dana prije roka za donošenje odluke o izboru izvođača,
HAC poništio natječaj.
Kao službeni razlog poništenja navedeno je da su u natječajnoj dokumentaciji utvrđene odredbe suprotne odredbama Zakona o javnoj nabavi. Drugim riječima, HAC je poništio vlastiti natječaj uz obrazloženje da je
protuzakonit!
Neslužbeno, razlog bi mogao biti taj što je
najpovoljniju ponudu dala tvrtka
Integral iz Laktaša zajedno s
tvrtkom Massilia iz Osijeka. Njihova ponuda iznosila je
80,4 milijuna kuna bez PDV-a dok je druga sljedeća bila ona Osijek-Koteksa u iznosu
87,6 milijuna kuna bez PDV-a. Integral je najjača građevinska tvrtka u Republici Srpskoj koja već godinama pokušava ući na hrvatsko tržište, ali bezuspješno.
Iza Integrala navodno stoji ni manje ni više već predsjednik Republike Srpske
Milorad Dodik. Pored toga, partner Integrala je tvrtka Massilia čiji je vlasnik nekadašnji direktor tvrtke Osijek-Koteks
Drago Tadić, koji je osuđen za sudjelovanje u organiziranju
podmićivanja sudaca Vrhovnog suda kako bi se smanjila kazna
Branimiru Glavašu. Tadić već duže vrijeme surađuje s Integralom te se navodno javio na ovaj natječaj samo kako bi onemogućio Osijek-Koteks da dobije posao.
Zanimljivo, na poništenje natječaja DKOM-u
nisu se žalili Integral i Massilia s financijski najpovoljnijom ponudom već Osijek-Koteks. U svojoj žalbi oni traže poništenje odluke o poništenju natječaja, odnosno da HAC donose odluku o izboru izvođača radova. DKOM je donio kompromisno rješenje: usvojio je
žalbu Osijek-Koteksa, naložio HAC-u da im plati
100.000 kuna troškova žalbe, ali i poništio natječaj po službenoj dužnosti uslijed bitne povrede postupka javne nabave.
Nakon što je natječaj poništen moglo bi se dogoditi da se
izgubi još jedna godina za projekt izgradnje ove dionice koja prema Planu građenja mora biti završena 2020. godine. Obzirom da je rok izgradnje 24 mjeseca, ona mora započeti ove godine. Sada je sve upitno jer HAC mora
raspisati novi natječaj ali ne pod istim uvjetima kao prošli obzirom da svi oni koji su dali ponude na natječaj znaju sve cijene konkurencije, piše
Jutarnji.
Tekst: Osijek031.com
Foto: Damir, Vimeo/Video screenshot
Pročitajte i..
Vox populi: Prometni koridor Vc
Radovi na mostu kod Svilaja dobro napreduju
Raspisan natječaj za izgradnju punog profila autoceste prema Belom Manastiru
[VIDEO] Novi most preko Drave iz ptičje perspektive
Most preko Drave na koridoru Vc bi mogao biti jedan od najljepših u Hrvatskoj