
Premijer
Andrej Plenković i ministar pomorstva, prometa i infrastrukture
Oleg Butković posjetili su danas Osječko-baranjsku županiju kako bi sudjelovali na potpisivanju ugovora o
nastavku gradnje autoceste na mostu Drava na
koridoru V.c kod Petrijevaca.
Ugovor o izgradnji poddionice autoceste
Beli Manastir – most Halasica na autocesti A5 s izvođačima radova, poslovnom udrugom
Osijek-Koteks i GP Krk d.d., potpisao je predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta
Boris Huzjan.
Vrijednost ponude bez PDV-a je
59 milijuna eura, a riječ je o poddionici dugoj
17,5 kilometara. Početak izgradnje u planu je u prvoj polovici ove godine, odnosno po potpisivanju ugovora, dok se dovršetak izgradnje planira do sredine 2022. godine (24 mjeseca od dana početka radova).
Projektira se i posljednjih pet kilometara autoceste kroz Baranju, a očekuje se kako će posljednji metar autoceste na koridoru Vc u Hrvatskoj biti dovršen do kraja
2023. godine.
Most Drava jedan je od
najdužih mostova u Hrvatskoj (2507 metara), a u cjelosti su ga projektirali i izveli domaći stručnjaci. Sam dio mosta preko rijeke Drave dug je
420 metara i na njemu su primijenjena neka sjajna tehnička rješenja u kojima su korišteni betonski stubovi, čelične grede i kablovi koji ujedno utječu na vizualnu privlačnost ovog impozantnog mosta. Vrijednost je mosta 850 milijuna kuna (podaci IGH), a koristit će se tek nakon dovršetka dionica autoceste
od Osijeka do Belog Manastira, a kasnije i Mohača u Mađarskoj.
Župan
Ivan Anušić izjavio je kako je zadovoljan potpisivanjem ugovora i nastavkom izgradnje V.c koridora. Hrvatske autoceste uspjele su, unatoč pandemiji koronavirusa, dovršiti natječaj, pronaći izvođača radova i potpisati ugovor te se nastavlja autocesta prema Belom Manastiru i do mađarske granice, čime se završava jedna bitna cjelina prometne infrastrukture za istok Hrvatske.
Anušić je istaknuo i brojne
višestruke koristi od ovog projekta: koridor gradi domaći konzorcij, a pijesak koji će se koristiti bit će pijesak iz rijeke Drave jer je odnedavno omogućena eksploatacija pješčanih sprudova iz Drave. To je pojeftinilo izgradnju, a dodatni benefit je to što će Drava postati plovna, obzirom da se gradi terminal rasutih tereta i putnički terminal na Gornjodravskoj obali u koje će pristajati brodovi koji trenutno ne mogu pristajati jer je Drava
zagušena velikim količinama pijeska.
Tekst: Osijek031.com
Foto: Mario Bruno