Erasmus mobilnost učenika iz OŠ SNP 1, Humené (Základná škola, SNP 1, Humenné) u Slovačkoj provodila se u Erasmus akreditiranoj
OŠ Jagode Truhelke od 23. do 27. rujna 2024. godine.
Ciljevi Erasmus projekta Slovačke škole i razlog posjeta Osječkoj školi bio je dobiti
nova znanja i kompetencije iz područja razvoja kulture i očuvanja tradicije sjeveroistočne Slovačke. Na mobilnost je pristiglo
10 učenika 8. razreda i 3 učiteljice.
Aktivnosti su započele svečanim otvorenjem nastupom učenika 4.b razreda s plesno-scenskim nastupom poznate narodne slovačke pjesme
Pleši pleši, poskoči, poskoči, koje je pripremila njihova učiteljica
Liana Mur.
Nakon što su goste pozdravili ravnatelj škole
Franjo Vukelić i Erasmus koordinatorica škole
Irena Bando započeo je raznoliki program aktivnosti koji se odvijao u školi i izvan nje.
Učenici 7.a razreda s učiteljicom prirode i biologije
Vesnom Ovničević na aktivnosti
Predstavljanje svog kraja, škole prezentirali su gostima znamenitosti i ljepote Hrvatske, Osijeka i neke od aktivnosti koje se provode u našoj školi. Učenici iz Slovačke, također su uz prezentaciju i video predstavili svoj grad i svoju školu.
Na radionici
Tradicionalna slavonska hrana, učenici 7.a razreda s učiteljicom prirode i biologije
Vesnom Ovničević i učiteljicom kemije i biologije
Sanjom Merdić, predstavili su gostima tradicionalna jela slavonske kuhinje. Nakon toga su svi skupa pripremali jednostavne obroke slavonske kuhinje: „
poderane gaće“,
rezance s makom i kruh s masti i crvenom paprikom te sve slasno degustirali uz
zvuke tamburice.
Sutradan je program započeo s radionicom
Slavonski tradicijski vez-spoj digitalne tehnologije i stvaralaštva koju su vodile stručna suradnica knjižničarka
Irena Bando i učiteljica informatike
Anamarija Buzgo. Učenici 8.a i gosti konstruirali su rad u programu
Staedtler te prema njemu napraviti likovni uradak. Inspiracija za rad bili su ornamenti tradicijskih stolnjaka “tabletića”.
Nakon prezentacije o Osijeku i Hrvatskoj sljedeća aktivnost Survey comparison "
What I am proud of in my region?" bila je predstavljanje rezultata ankete obiju škola o značajnim osobama, događanjima te kulturnim i povijesnim obilježjima njihovih krajeva. Anketu u Google Formsu oblikovali su učenici 8.a s učiteljicom engleskog i njemačkog jezika
Lanom Hajduković. Usporedbom rezultata anketa primijećeno je da Osijek ima
puno više zelenila i parkova, a Hummene ima
više dvoraca. Učenici su jednako zadovoljni životom u svojem gradu.
U srijedu su se sve aktivnosti odvijale u suradnji s drugim ustanovama. Prvo je realizirana radionica
3D modeling workshop - creating city symbols u o organizaciji učiteljice fizike, tehničkog i informatike
Višnje Cvek u suradnji sa
Zajednicom tehničke kulture Grada Osijeka. Tamo je predsjednik Zajednice
Leon Zakanji, učitelj tehničke kulture i informatike u OŠ Miroslava Krleže, Čepin, održao radionicu 3D modeliranja. Na radionici su učenici crtali u programu Cad te napravili pripremu za rezanje na laseru. Na kraju su izradili maketu Bastiona, kao dio kulturne baštine grada Osijeka, koju su mogli ponijeti kući.
Druga aktivnost u gradu pod nazivom
Glagolitic script in 3D realizirana je u suradnji s Gradskom i sveučilišnom knjižnicom Osijek. Učenici s učiteljicom engleskog jezika
Vedranom Čerina posjetili su American Corner, gdje im je organizirana radionica crtanja 3d olovkom na temu glagoljičke kulturne baštine.
U poslijepodnevnim satima učitelj povijesti
Benjamin Lamza održao je radionicu
Art Noveau in Osijek- Actionbund activity. To je bila edukativna aktivna šetnja Gornjim gradom uz rješavanje zadataka vezanih za
secesijsku arhitekturu. Obilazile su se poznate znamenitosti, secesijske ulice, parkovi i poznata šetnica uz Dravu- Promenada. Za ovaj obilazak se koristila mobilna aplikacija Actionbound koja je omogućila gostima aktivno učenje o našem gradu na otvorenom, istraživanjem i promatranjem.
Radionicu o mentalnom zdravlju
Mental health and creativity development workshop i Traditional quilling održala je stručna suradnica pedagoginja Ana Vukojević s gostima i učenicima 7. razreda. U prvoj je aktivnosti korištena tzv. sretna lopta na kojoj se nalaze pitanja koja potiču pozitivne misli i razmišljanja te doprinose jačanju samopouzdanja učenika. Tijekom druge aktivnosti učenici su pantomimom pokazivali emocije i stanja koja im je zadala pedagoginja pomoću kartica emocija. Nakon opuštanja i boljeg međusobnog upoznavanja učenici su se okušali u quilling tehnici i grupnom radu izrade suncokreta od papirnatih traka.
Suncokret je bio motiv kao važna kultura koja se uzgaja na našim područjima i predstavlja dio tradicije u Slavoniji i Baranji.
Radionica
Goldwork embroidery koju su vodile učiteljice produženog boravka
Slađana Murković i Ivana Boras bavila se oslikavanjem straničnika za knjige konturnim crtanjem inspirirano
zlatovezom. O značajkama zlatoveza u našoj folklornoj baštini učenici su doznali skeniranjem QR koda na tabletu koji ih je odveo na prezentacije i video uratke o zlatovezu. Predstavljeni motivi zlatoveza poslužili su učenicima kao inspiracija za njihovo stvaralaštvo. Kao audio podlogu za rad koristili su tamburašku glazbu i popularnu izvedbu našeg glazbenika
Baby Lasagne koji je tijekom nastupa na Eurosongu nosio prsluk protkan zlatnim nitima (zlatovezom) i time spojio tradiciju i suvremeni dizajn.
Posljednja radionicu vodila je učiteljica engleskog i njemačkog jezika
Iris Zorić koja je osmislila radionicu
Fostering multilingualism and celebrating European Day of Languages. Cilj ove radionice bio je kroz raznovrsne aktivnosti potaknuti učenike na promišljanje o važnosti učenja različitih stranih jezika, bolje se međusobno upoznati, naučiti pozdrave i brzalice na hrvatskom i slovačkom, te kroz kviz provjeriti naučeno. Upoznali su se sa slovačkom tradicionalnom glazbom te zajedno u miješanim timovima otpjevati pjesmu na engleskom jeziku.
Posljednja aktivnost bila je svečana dodjela diploma i prigodni glazbeni program učenika popraćen zvukovima tamburice.
Ovu mobilnost je organizirao
Erasmus tim iz OŠ Jagode Truhelke, te koordinatorice Erasmus projekata dr.sc
Irena Bando (OŠ Jagode Truhelke, Osijek, Hrvatska ) i
Anna Uherova (Základná škola, SNP 1, Humenné, Slovačka).
Tekst i foto: dr.sc. Irena Bando