Jedan od onih koji ima
najveću tremu i odgovornost od sutrašnje premijere drame
Sokol ga nije volio, svakako je autorov sin, ovaj puta i redatelj i glumac,
Filip Šovagović. Na netom održanoj konferenciji za medije, naglasio je da nisu još gotovi, a do premijere je ostalo samo 36 sati.
-
Sjećam se da je vani bilo paklenih 34 stupnja kada sam dolazio na prvu probu u rujnu, a jutros je bilo -1. Godišnja su se doba izmijenila – našalio se Filip, kojega ćemo gledati i kao njemačkog oficira.
S obzirom na to da je riječ o koprodukciji, koje nikada nisu jednostavne – morali su „
mjeriti u dva kazališta“, ali i proniknuti u jako mnogo detalja. Uz ravnatelja Gavelle,
Dražena Ferenčinu, nositelj ideje da se ova drama postavi je i bivši ravnatelj
Drame osječkog HNK-a, te jedan od glumaca u podjeli,
Miroslav Čabraja. Gledat ćemo ga kao susjeda čič
Stevu.
Intendant
Vladimir Ham nije propustio prigodu zahvaliti kazalištu Gavella na lijepoj suradnji (a upravo su Gavella i HNK u Osijeku jedina dva kazališta u kojima je ovaj komad i zaživio na sceni – 1982. u Zagrebu u režiji
Božidara Violića te godinu kasnije u Osijeku u režiji
Joška Juvančića),
Anji i Filipu što su pratili proces od početka (u brojkama je to više od 70 proba!).
Hvala glumcima, tehnici, šminkeraju, garderobi, frizeraju, krojačnici... koji su pratili i probe i nerijetko i zasuzili – uputila je
Anja Šovagović Despot, dramaturginja, a u ovoj će podjeli utjeloviti i baku, mati Stažinu.
Istaknula je da se film –
za koji su scenarij pisali redatelj Branko Schmidt i sam Fabijan Šovagović – itekako razlikuje od drame. U izvornoj inačici kako je napisana i prema kojoj se radi predstava, dramu je tiskala
nakladnička kuća Privlačica 1986., pa je Anja „
bacila bubu u uho“ intendantu da HNK objavi ovo štivo, što je Vladimir Ham ocijenio dobrim prijedlogom. Takvu je praksu dugo i Gavella imala, tiskati tekstove koje postavlja na scenu, naglasila je Anja Šovagović Despot.
Uz
Fadila Abdulova Fafu, glazbu potpisuje
Šimun Matišić, koji je zahvalio bendu –
Petri Bernardi Blašković (harmonika),
Dušku Modriniću (kontrabas / Ciganin Šaban) i
Fadilu Abdulovi Fafi (gitara).
Emocionalno je obraćanje bilo kostimografkinje
Barbare Bourek, koju je Filipovo i Anjino sjećanje na pok. oca
Fabijana podsjetilo i na njezina oca, pok. akademika
Zlatka Boureka. Dodatni je to razlog zašto joj je ova predstava i drama važna i dragocjena, jer je svojevrsna posveta očevima. Kao što ni tekst nije identičan filmu, tako je i kostimografija za ovu svevremenu priču na kazališnim daskama autentična i nije onakva kakvu bi radili za film ili televizijsku dramu, dodala je Barbara Bourek, čiji smo rad nedavno gledali u predstavi
Guslač od marcipana, ali i prije toga
balet Mačak u čizmama, Anja Karenjina...
-
Ovo je kraj prve faze rada, koja je bila intrigantna, zabavna i potresna, a slijedi druga, a to je igranje pred publikom – rekla je
Sandra Lončarić, nacionalna prvakinja, koja će utjeloviti Stažu, suprugu glavnog lika
Šime. Sretna je i zadovoljna Sandra zbog koprodukcije s Gavellom i Filipom koji je okupio odličnu ekipu.
-
Ispričali smo predivnu priču, Šova bi itekako bio zadovoljan – zaključila je Sandra Lončarić.
Još jedan iz ekipe stidljivih, misleći na tihu i samozatajnu kostimografkinju
Barbaru Bourek, Ivan Ćaćić, prvak Drame HNK u Osijeku, koji glumi glavu obitelji, Šimu, čestitao je kolegama i autorskoj ekipi i jedva čeka izaći pred publiku u Osijeku, Zagrebu, ali i bilo gdje budu išli na gostovanje.
Na to se nadovezao intendant, rekavši ponosno da su predstavu na neviđeno bukirala sva nacionalna kazališta i brojna gradska.
Šećer na kraju bio je komentar Anje Šovagović Despot na račun mladih kolega glumaca: -
Spremni su na rad, istraživanje, znatiželjni su, a ni talenta im ne manjka.
Tekst i foto: Narcisa Vekić/HNK u Osijeku