Pozitivni makroekonomski pokazatelji i
rast prometa u maloprodaji koji se bilježi od početka godine ukazuju na
daljnji rast potrošnje te se očekuju
pozitivni trendovi na Crni petak i tijekom
predblagdanske potrošnje u prosincu, mjesecu u kojem se tradicionalno ostvaruje najveći promet u maloprodaji, navode iz
Hrvatske gospodarske komore.
U prošloj godini prosječan iznos računa u trgovini bio je
14,35 eura, a ove godine
15,47 eura, što je rast od 7,78 posto.
Najveći porast prosječnog računa u studenom u 2023. zabilježio je
Grad Zagreb, i to za 8 posto,
Vukovarsko-srijemska županija za 7,8 posto, a treća po rastu je bila
Osječko-baranjska županija sa 7,1 posto.
Što se tiče samog dana Crnog petka, sve županije zabilježile su
rast prosječnog računa, što pokazuje da građani prepoznaju ovaj dan kao priliku za obavljanje kupovina veće vrijednosti. Najveći rast od
30 posto ostvaren je u Gradu Zagrebu, gdje je prosječan iznos računa porastao za
30 posto i iznosio je 19,49 eura. U Osječko-baranjskoj, Splitsko dalmatinskoj i Brodsko-posavskoj županiji prosječan račun je rastao
22 posto, dok su najmanje reagirali potrošači u Šibensko-kninskoj, Istarskoj i Krapinsko-zagorskoj županiji s prosječnim rastom računa manjim od
10 posto.
Procjena je da će ove godine promet na Crni petak doseći
137 milijuna eura, što je
10 milijuna eura više u odnosu na prošlu godinu kada je iznosio
127 milijuna eura. Tradicionalno se najviše kupuju odjeća i obuća, tehnika, ali i kozmetički proizvodi, a popusti se najčešće kreću od 20 do 50 posto.
"
Statistike potvrđuju da na Crni petak dio potrošača kupuje više od uobičajenog pa povećanu potrošnju očekujemo i sutra. Budući da smo svi u potrazi za povoljnijim proizvodima i uslugama, vrlo je važno paziti na vjerodostojnost ponude. Posebno kod kupovine na internetu koja je u porastu, potvrđuju rezultati istraživanja koje je proveo HGK. U posljednja tri mjeseca više od 71 posto ispitanika iz cijele Hrvatske izjasnilo se da je kupovalo online. Upravo bih zato istaknula važnost provjere kod online kupovine, posebno onih web trgovina koje imaju sjedište u inozemstvu. Za kupnju s nepoznatih stranica preporučujemo plaćanje pouzećem kad god je moguće, ali i provjeru kontakata, sjedišta te mogućnosti povrata proizvoda", rekla je
Maja Bogović, direktorica Sektora za trgovinu za
HGK.
Foto: Pixabay.com/Ilustracija