Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Knjige na dobrom glasu - Kako potaknuti razvoj mozga kod djeteta?

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 68330
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 11.12.2024. 14:11 
Naslov:  Knjige na dobrom glasu - Kako potaknuti razvoj mozga kod djeteta?
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Jeste li znali da su prvih šest godina najvažnije razdoblje u životu djeteta? Autori knjiga koje će biti prikazane u ovom prilogu ističu da u tom razdoblju dječji mozak ima potencijal kakav nikada neće imati te daju savjete kako potaknuti njegov razvoj. U tome ranom razdoblju djetetova života razvija se sigurnost u samoga sebe i u svijet koji nas okružuje, razvija se jezik, uspostavljaju se načini učenja i temelji koji će u budućnosti omogućiti donošenje odluka i rješavanje problema. Budući da djeca nemaju jednake mentalne kapacitete kao odrasli, roditelji trebaju imati puno strpljenja i dati im vremena da se razviju tempom koji određuje njihov mozak, provoditi što više vremena uz dijete kroz igru, razgovor, šetnju jer sve je to prilika za učenje i poticanje razvoja mozga. U nastavku donosimo tri psihološka savjetnika, koji za cilj imaju što ranije privući pozornost odraslih, kako bi iskoristili prve godine djetetova života, pomoći mu da razvije emocionalne i kognitivne sposobnosti te da kroz određene aktivnosti pomognu u razvoju pozitivno oblikovanog mozga, mentalne snage i otpornosti kod djece. A što kada mozak "zaglavi" ili kada mozak radi na način koji se ne smatra "uobičajenim"? O tome govore sljedeće dvije knjige: jedan roman za djecu i mlade, jedan vodič za djecu i roditelje, koji čitatelja nastoje senzibilizirati za uvažavanje i prihvaćanje različitosti i razumijevanje neurodivergentnosti.

Alvaro Bilbao: Dječji mozak objašnjen roditeljima . Alvaro Bilbao španjolski je neuropsiholog, doktor psihologije. Radio je u bolnici John Hopkins i Institutu Kennedy Krieger te surađivao sa Svjetskom zdravstvenom organizacijom (WHO). Primio je brojne nagrade iz područja psihologije i neuroznanosti. U svojoj knjizi govori o načelima za cjelovit razvoj mozga, alatima koji podupiru razvoj mozga, emocionalnoj inteligenciji i jačanju intelektualnih mogućnosti kod djece. Objašnjava strategije koje se mogu uvesti u svakodnevni život i omogućiti djetetu da uči kroz igru i užitak, na prirodan način koji pomaže da se između roditelja i djece izgradi trajan i kvalitetan odnos. Te strategije pomažu roditeljima da se povežu s različitim načinima moždanog procesuiranja i da poduče svoje dijete o tome kako razgovarati sa svim dijelovima svoga mozga. U knjizi poučava kako se povezati sa svojim djetetom kako bi ono moglo stvoriti vrijedne veze koje će mu omogućiti ostvariti ciljeve i osjećati se dobro sa samim sobom.

John Medina – Pravila mozga za razvoj djeteta. John Medina, molekularni je biolog, direktor Cetra za mozak i primijenjeno učenje koji djeluje u sklopu Sveučilišta Seattle Pacifik. Pridruženi je profesor bioinženjerstva na medicinskom fakultetu Sveučilišta Washington. Autor govori da znanstvenici ne znaju sve o mozgu, ali ono što znaju nudi najbolju priliku za odgoj pametne i sretne djece. Znanost o mozgu ne može riješiti baš svaku roditeljsku situaciju, ali može ponuditi opće smjernice. "Pravila mozga" u njegovoj su knjizi sve ono što se pouzdano zna o funkcioniranju djetetova mozga u ranome djetinjstvu. Svako od tih pravila izvedeno je iz šireg područja bihevioralne psihologije, stanične i molekularne biologije. U ovoj knjizi nudi odgovore na važna roditeljska pitanja i razotkriva neistine od činjenica. Autor otkriva na koji se način razvija i kako radi mozak djeteta, kao i što se može učiniti da bi se potaknuo njegov razvoj.

Daniel J. Siegel – Snaga pozitivno oblikovana mozga: kako kultivirati hrabrost, radoznalost i otpornost u svoga djeteta. Negativno oblikovan mozak predstavlja reakcije koje se javljaju kada se nađemo u opasnosti, a takav se mozak brine da bi mogao pogriješiti, što može dovesti do odbijanja novih spoznaja i informacija. Negativan se mozak teško nosi sa zahtjevnim situacijama i teško postiže jasno shvaćanje sebe i drugih. Za razliku od navedenog, pozitivno oblikovan mozak u djetetu stvara unutarnji vodič koji mu može pomoći da se ohrabri i na otvoren, empatičan način suoči s preprekama i životnim izazovima. Autor navodi da pozitivno oblikovan mozak predstavlja neurološko stanje koje nastaje kada se mozak aktivira na određeni način te da se mogu stvoriti uvjeti u kojima će dijete imati priliku razviti tako oblikovan mozak. Knjiga daje primjere kako naučiti djecu u rješavanju vlastitih problema kroz sredstva i aktivnosti koje mogu pomoći roditeljima djece bilo koje dobi te govori o četiri temeljne odrednice pozitivno oblikovana mozga: ravnoteža, otpornost, uviđavnost i empatija.

Sonja Smolec – Povedi me kući. Glavni je lik romana za mlade djevojčica Nika, kojoj je dijagnosticiran poremećaj nesnalaženja u prostoru (topografska dezorijentacija). Sonja Smolec u knjizi navodi da različita područja ljudskog mozga ne stvaraju brojne veze koje su potrebne za dobru navigaciju i vještine orijentacije u prostoru te da kod osoba s topografskom dezorijentacijom pojedina područja mozga funkcioniraju normalno, ali kada je riječ o navigaciji nisu međusobno povezana. U toj su priči opisani neizvjesnost roditelja zbog Nikine budućnosti te njihovo prihvaćanje i prilagodba na novonastalu situaciju. Djevojčica dobiva dresiranog psa, vodiča za slabovidne i slijepe osobe, koji je idealan za početak terapije i stjecanja osjećaja slobode. Roman kod čitatelja budi empatiju i istinsko suosjećanje, šalje poruku o ispravnom postupanju, govori o važnosti pomaganja i razumijevanja drugačijeg od sebe.

Dawn Huebner – Što učiniti kada se mozak zaglavi: dječji vodič za savladavanje opsesivno kompulzivnog poremećaja (OKP-a). Jako puno inteligentnih ljudi ima opsesivno-kompulzivni poremećaj. Samo u SAD-u ga ima više od milijun djece, a u ostatku svijeta još i više. OKP je mehanički kvar u mozgu, što ne znači imati oštećenje mozga, već znači da način na koji mozak razvrstava i dostavlja poruke ne radi uvijek kako bi trebao. Dawn Huebner pokazuje da se može naučiti svoj mozak kako da "razvrstava stvari na prave hrpe" i kako samom sebi dati signal "sve je gotovo", biti poput majstora za popravke. Knjiga je vodič djeci i roditeljima kroz kognitivno-bihevioralne tehnike koje se upotrebljavaju u savladavanju OKP-a. Djeci na prihvatljiv način opisuje kako učiniti OKP nemoćnim, daje primjere kako zaustaviti OKP-ove ispade bijesa, nudi odgovor kako prepoznati i reagirati na OKP-ove trikove.


Tekst: Jelena Jurić Palčok, knjižničarka

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: