Korisničko ime: Lozinka:
Naslovna Forum 031 Galerija 031 Oglasi 031 Novi korisnik!
Novosti
Najave i reporti
Kolumne
Gost priče
Interaktiv
Podrška
O nama



Dan europskog broja 112 i 20. godišnjica Centra 112 u RH

Prethodna tema View printer-friendly version Pošalji prijatelju ovu temu kao e-mail Tražilica Ispiši broj poruka na ovu temu svakog postera Snimi cijelu temu u text datoteku Sljedeća tema


Započnite novu temuOdgovorite na temu
Autor Poruka
Redakcija 031
Offline
Avatar

Ukupno postova: 69025
Spol: Nebitno Nebitno
Post Postano: 11.02.2025. 12:15 
Naslov:  Dan europskog broja 112 i 20. godišnjica Centra 112 u RH
Citirajte i odgovorite[Vrh] 

Jedinstveni europski broj 112 u Hrvatskoj je uveden 11. veljače 2005. godine i time je uspostavljena sustavna koordinacija svih brojeva hitnih službi. Od tada do kraja 2024. godine zabilježeno je više od 37 milijuna poziva na broj 112, što potvrđuje ispravnost i potrebu njegova uvođenja i djelovanja. Sustav 112 u Hrvatskoj djeluje kroz 20 županijskih centara, no nije samo operativno-komunikacijski centar već je i simbol solidarnosti i humanosti u izvanrednim situacijama. Temeljna obilježja broja 112 su da je ključni alat u izvanrednim situacijama, sustav koji nikada ne spava nego ima 24/7/365 dostupnost, komunikacija je prilagođena potrebama svih korisnika, preciznim lociranjem spašava se živote, zaprimanje hitnih poziva moguće je na hrvatskom i pet stranih jezika - engleski, njemački, talijanski, mađarski i slovački, djeluje i kroz SRUUK - Pravovremeno upozorenje koje spašava živote te kao podrška u kriznim vremenima.

U Hrvatskoj se 11. veljače tradicionalno obilježava Dan europskog broja 112, a danas (11. veljače 2025. godine) ujedno se obilježava i jubilarna 20. godišnjica Centra 112 u RH. Tim povodom u Osijeku je u organizaciji Područnog ureda civilne zaštite Osijek održan prigodni program koji je počeo podizanjem zastave s logotipom 112 na Trgu Ante Starčevića, a okupljenim građanima obratili su se predstavnici Osječko-baranjske županije, Grada Osijeka i Područnog ureda civilne zaštite Osijek.

- Zadnjih nekoliko godina imali smo niz izazovnih situacija, pa je obilježavanje 20 godina broja 112 prilika da se zahvalimo svim djelatnicima koji predano rade svoj posao u sustavu kako, kako se kaže, nikada ne spava. Na raspolaganju su sugrađanima 24 sata dnevno svih 365 dana u godini, spremni za izvanredne situacije, ali i za druge situacije kada je potrebno podizanje svih sastavnica civilne zaštite Osječko-baranjske županije, a njih je bilo od poplava, visokih vodostaja, požara do svih drugih intervencija. Od prije nekoliko godina djeluje i sustav ranog uzbunjivanja koji smo na području naše županije također imali priliku osjetiti i koristiti povodom onečišćenja zraka za vrijeme požara u tvrtki Drava International. Kao što znamo, i taj sustav je zaista dobro funkcionirao jer su sve sastavnice i ljudi u sustavu Ravnateljstva civilne zaštite i Županijskog stožera civilne zaštite zaista dobro obučeni i educirani. Na terenu i u svim situacijama pokazali su svoju spremnost, a isto tako i spremnost na suradnju sa svim ostalim sastavnicama. Broj 112, osim poziva, pruža i mogućnost informiranja, ali i uzbunjivanja i traženja informacije putem SMS poruka za gluhe i nagluhe osobe, kao i osobe koje se nađu u situacijama kada nisu u mogućnosti pružiti poziv nego se mogu jednostavno obratiti i na taj način. Siguran sam da će sustav i dalje dobro funkcionirati, a mi im čestitamo jubilarnu godišnjicu djelovanja i želimo što manje posla - rekao je Mato Lukić, obnašatelj dužnosti župana Osječko-baranjske županije, koji je ujedno i načelnik Stožera civilne zaštite OBŽ.

Pročelnik Područnog ureda civilne zaštite Osijek Zvonko Grgec naglasio je kako je uvođenje jedinstvenog europskog sustava 112 za sve hitne situacije u Republici Hrvatskoj u početku prolazilo i „prve bolesti“ ustrojavanja, nepoznavanje namjene broja, pa i zlonamjernog korištenja. Međutim, zahvaljujući i edukacijama, kontaktima, izjavama i prilozima u medijima došlo se do toga da je danas na primjer broj zlonamjernih poziva samo 0,1%.

- Građani su prepoznali broj i pravilno ga koriste te službe mogu adekvatno odgovoriti na sve njihove potrebe. Tijekom prošle godine imali smo oko 110.000 poziva, a najviše ih je bilo usmjereno na hitnu medicinsku pomoć, zatim na sigurnosne događaje, slijede složeni događaji gdje su trebale intervenirati dvije ili više službi te oko 2.600 vatrogasnih događaja. Među najzahtjevnijim događajima u posljednjih 4-5 godina sigurno su bili požar u tvrtki Drava International u Osijeku te visoki vodostaji i poplave na Dravi i Dunavu. Prosječno imamo više od 9.000 poziva mjesečno, odnosno oko 300 dnevno, a iz tih poziva proizašlo je oko 32.000 događaja. Znači na području Osječko baranjske županije mjesečno imamo više od 3.000 događaja gdje interveniraju sve hitne službe, odnosno stotinjak događaja dnevno - ističe Zvonko Grgec.

Program obilježavanja Dana europskog broja 112 i 20. godišnjica Centra 112 u RH nastavlja se u poslijepodnevnim satima održavanjem stručnog skupa „Smanjenjem rizika i znanjem do sigurnije škole“.


Tekst i foto: OBŽ

Korisnički profil  Download Poruke   Ocijeni poruku  
 



 Skoči u forum: