Županijskom ulicom ubuduće će se moći prometovati samo u jednom smjeru, i to
od sjevera prema jugu (od Ulice Hrvatske Republike prema kružnom toku na Đakovštini)! Dio do okretišta kod Papina trga potpuno će se zatvoriti, a pandan će joj biti nova ulica koja se upravo gradi kod nove Gradnjine zgrade, a kojom će automobili voziti obrnutim smjerom, od juga prema sjeveru (od Gundulićeve prema Ulici Hrvatske Republike).Istodobno će “izbacivanjem” dijela automobila
lijeva strana Županijske ulice (gledajući s Trga) postati
zona za terase i parkirališta.
Rezime je to priče koja je posljednjih nekoliko tjedana sve glasnija u gradskim kuloarima. Dvije su, inače, verzije te priče, no jedina je razlika u pitanju hoće li Županijska biti jednosmjerna već od Ulice Hrvatske Republike ili “tek” od Ružine. U svakom smislu, ideja je ista - prometno rasteretiti Ulicu Hrvatske Republike, odnosno uže središte grada.
Priča, istina, (još uvijek) nigdje nije dobila svoju službenu potvrdu, no poznato je kako stručne službe gradske uprave dovršavaju novu prometnu studiju, koja će sigurno donijeti neke promjene u gradskoj regulaciji prometa. Potvrdio nam je to i dobro upućeni izvor iz
Kuhačeve 9, no naš sugovornik nije mogao potvrditi i informaciju o promjenama u Županijskoj.
Zdravko Orešković, voditelj gradskog
Odsjeka za promet, nije želio ništa komentirati (niti može bez odobrenja nadređenih), no priznaje da će određenih promjena u gradskom prometu vjerojatno biti. Kako je dogradonačelnik
Gordan Matković (zadužen za komunalu u Poglavarstvu) na bolovanju, do konkretnih informacija u gradskoj upravi nismo uspjeli doći.
Ipak, otkrili smo još jedan iznimno zanimljiv detalj, a koji bi mogao biti u vezi s idejom o jednosmjernoj Županijskoj -
Grad i
GPP najozbiljnije razmišljaju i o “
izbacivanju” gradskih autobusa iz središta grada! Naime, ideja je, što nam je indirektno potvrdio i
Damir Marković, direktor GPP-a, da Gundulićeva bude krajnja granica, iza koje gradski autobusi neće prelaziti. Iz gradske uprave, pak, čuli smo kako je takva ideja “u skladu s europskim normama”.
Spojivši ta dva razmišljanja dobiva se obuhvatnija vizija gradskog prometa. “Istjerivanje” automobila iz gradskog središta trend je u cijeloj Europi (u Londonu se, primjerce, plaća posebna naknada za ulazak u zonu centra, u Zagrebu sat parkiranja stoji 16 kuna, dok je kompletan širi centar Graza pješačka zona). Stoga takva ideja u perspektivi “
pije vodu”. No takve se tektonske promjene ne mogu ostvariti pukom preregulacijom prometa jedne ulice, na što upozoravaju i neki od vodećih prometnih stručnjaka.
- Ideja jednosmjerne Županijske imat će smisla jedino ako se “presloži” šira prometna regulacija. No Osijek danas ima sasvim nepotrebnu zabranu skretanja udesno iz Gundulićeve u Županijsku, što nigdje ne postoji. Dapače, u SAD-u se udesno može skrenuti i kad je crveno na semaforu. To je samo jedan razlog moje skepse prema idejema o nekim velikim preregulacijama prometa u gradu Osijeku - zaključuje naš sugovornik.
Autor:
Mario Mihaljević/
Glas-Slavonije.hr
Foto:
Roko031