Deset mjera za uspostavu održivog prometa Grada Zagreba ... mozda bi nesto od ovoga moglo i nama pomoci ???
1. Unapređenje gradsko/prigradskog željezničkog prometa
a. Osposobljavanjem cijelog postojećeg željezničkog čvora (uz dogradnju pruge za Samobor-Breganu) za komforan putnički gradsko/prigradski promet
b. Izgradnju novih i rekonstrukciju postojećih stanica gradsko/prigradske željeznice te izgradnja većih parkirališta uz željezničke stanice izvan gradskog područja
c. Nabava dovoljnog broja novih kvalitetnih vlakova, a u vlakovima omogućiti opciju «bicikl u vlak», kako za radne dane tako i za vikend putovanja
2. Unapređenje tramvajskog prometa
a. Izgradnjom svih tramvajskih pruga predviđenih Generalnim urbanističkim planom, posebno na novoizgrađenim pravcima poslovnih zona (napr. Heinzelova ulica itd.) i svim područjima visoke stambene gustoće
b. Davanjem apsolutne i bezuvjetne prednosti tramvajskom prometu; u ulicama gdje s tramvajem prometuju i osobna vozila osigurati poštivanje «žute crte» ili izgraditi fizičke barijere koje će sprečavati automobile da ometaju tramvaje. U ulicama gdje ni jedna od tih mjera ne može osigurati nesmetano prometanje tramvaja ukinuti automobilski promet.(U Ilici, treba prioritetno ukinuti izlaz iz garaže Ilica 45, tj. dislocirati ga u dugu ulicu zbog zastoja tramvaja)
c. Daljnja nabava novih tramvaja, kako radi zamjene dotrajalih, tako i zbog povećanja ukupnog broja tramvajskih vozila sukladno širenju tramvajske mreže i podizanju učestalosti tramvajskih linija
3. Unapređenja autobusnog prometa
a. Na isti način kao i kod tramvaja osigurati apsolutnu prednost autobusa u svim ulicama gdje autobusi prometuju zajedno s osobnim automobilima
b. Nabavom većeg broja autobusa, kako bi se autobusni promet učinio učestalijim i redovitijim, posebno na prigradskim područjima, gdje postoje slučajevi smo jedne ili dvije autobusne linije dnevno. Kod nabave novih autobusa kupovati autobuse na čišće energente (npr. auto plin).
c. Otvoriti daleko veći broj novih autobusnih linija, po potrebi i minibusovima, u svim predjelima gdje nije moguće provesti tramvajske linije, a izgrađeni su većim stambenim i radnim gustoćama (napr. podsljemensko područje)
4. Unapređenje biciklističkog promet
a. Izgradnjom kompletne mreže biciklističkih staza predviđene Generalnim urbanističkim planom te i više od toga, na temelju sugestija i iskustva učesnika biciklističkog prometa
b. Postavljanjem potrebne opreme za parkiranje bicikala te podizanje zatvorenih/čuvanih garaža za bicikle, naročito u gradskom centru, pri sveučilišnim i drugim javnim zgradama, pri poslovnim zgradama i željezničkim stanicama
5. Unapređenje prometne regulacije i signalizacije
a. Prometnim regulacijama, naročito uspostavom jednomjernih tokova, povećati propusnu moću za sve vidove prometa i time iskoristiti postojeće «unutarnje rezerve» prostora, bez većih investicija
b. Kroz adekvatnu signalizaciju pružiti apsolutnu prednost svim sredstvima javnog gradskog prijevoza
6. Dogradnja postojeće ulične mreže
a. kroz realizaciju ulica predviđenih Generalnim urbanističkim planom, disperzirati promet na gušću uličnu mrežu i time odteretiti postojeće ulice, posebno one kojima prometuje i tramvaj (napr. Šarengradska koja će opteretiti Savsku cestu)
7. Uvođenje jeftinije taksi službe
a. prvenstveno ukidanjem monopola sniziti cijene taksi vožnje, što će omogućiti da taksi u velikom broju putovanja zamijeni korištenje osobnih automobila, a mnogim građanima omogućit će da čak i ne kupuju automobil.
8. Sinhroniziranje svih vidova javnog prometa (željeznica, tramvaj, autobus)
a. Usklađivanjem voznih redova i uvođenjem zajedničkih voznih karata
9. Prostorna politika koja pridonosi održivosti gradskog prometnog sustava
a. Onemogućiti novu izgradnju unutar donjogradskih blokova, budući da Donji grad ne podnaša više daljnju koncentraciju sadržaja, prometna opterećenja i izgradnju garaža (izmjena GUP-a)
b. Povezati veće gustoće nove stambene i poslovne izgradnje uz pravce linija javnog prometa (željeznica i tramvaj)
c. Proširiti pješačku zonu u gradskoj povijesnoj jezgri (prvenstveno na Gundulićevu, Masarykovu i Teslinu ulicu),
10. Druge mjere koje pridonose održivosti gradskog prometnog sustava
a. Širiti krug korisnika besplatnih ili subvencioniranih voznih karata u javnom prometu s konačnim ciljem uvođenja «besplatnog» javnog prijevoza koji će troškove naplaćivati direktno od poslodavaca
b. Ohrabrivati građana na korištenje javnog prijevoza, bicikla i pješačenje umjesto korištenja osobnog automobila (programi edukacije, beneficija, propagande).
http://www.zamirzine.net/spip.php?article4331