Kada su već mnogi računali da su se iščupali iz ralja najdužeg mjeseca u godini - siječnja, kada dolaze na naplatu svi “
blagdanski grijesi”, ali i kada su najviše vremena proveli doma, pa tako i potrošili više energenata, počev od struje, vode i, primjerice,
plina, stigao je neugodan trenutak otrježnjenja.
Računi za plin za veljaču kod dobrog dijela potrošača u Osijeku veći su i za desetak posto u odnosu na siječanj.
- Nema logike, veljača je bila topla i nisam stekao dojam da sam nešto posebno grijao, požalio nam se na previsok račun jučer u redakciji jedan građanin, dodajući kako zna da plin nije poskupio. Drugi nezadovoljnik nam je dostavio informaciju kako je račun za stan u kojemu boravi tek dva, tri dana mjesečno u siječnju iznosio 28 kuna, a sada je 50 kuna. Trećem je, pak, za kućanstvo s 420 račun skočio na više od 500 kuna... Mnogi podsjećaju kako je veljača najkraći mjesec u godini, a i zima je bila mnogo toplija nego prijašnje.
HEP bi se trebao javno očitovati
Brojni “
S.O.S pozivi” stigli su ovih dana i
Udruzi potrošača Slavonije i Baranje.
- To nam dokazuje da se radi o odstupanju od normale. Pokušali smo i mi kontaktirati HEP i dobili smo obrazloženje da se radi o dužem obračunskom razdoblju. Očitavanje za siječanj počelo je oko 27. siječnja, a za veljaču početkom ožujka, dakle jedan tjedan više. No, ako je to i istina, trebali su predvidjeti tu situaciju. U svakom slučaju očekujemo da se HEP javno očituje o ovoj situaciji - rekla nam je
Mira Brumerček-Lukačević, predsjednica
Društva za zaštitu potrošača Slavonije i Baranje.
Zlatko Tonković, direktor
Sektora za pogon i održavanje osječkog
HEP Plina d.o.o., odgovarajući na pitanje o povećanju računa, tvrdi kako se jednostavno radi o većem obračunskom razdoblju, pa je tako i njemu “njegova kuća” uručila račun s većim iznosom.
Darko Bajto, direktor osječkog HEP Plina, kojega smo zatekli u Zagrebu u Hrvatskoj gospodarskoj komori na raspravi o donošenju Zakona o plinu, ne vidi razloga za nezadovoljstvo potrošača.
Manja kalorijska vrijednost pllina?
- Ne isključujem mogućnost da su potrošači dobili veće račune, ali to je zato što su više i potrošili. Bojim se da se stvara nepotrebna medijska buka, jer cijena plina se nije mijenjala ni za lipu, niti smo mi nekome zaračunali više - kaže
Bajto.
Na upit je li moguće da se radilo o plinu manje kalorijske vrijednosti, što znači da ga je potrebno više utrošiti za zagrijavanje iste jedinice površine, odgovara kako HEP-u plin isporučuje Ina, a on može biti u određenim situacijama različite kalorične vrijednosti, ali razlike u kvaliteti su minimalne. Još jednom je naglasio kako građani plaćaju plin po utrošenom “
kubiku”.
- Uostalom, mi smo jedan od rijetkih plinodistributera koji plin ne naplaćujemo akontativno, a i naša cijena “kubika” od 1,90 kuna najjeftinija je u Hrvatskoj. Drago mi je da bar nešto imamo najjeftinije - ističe
Bajto.
Oni skloniji teoriji zavjere razlog povećanom iznosu vide u tome što je HEP ove zime na plinu zaradio manje nego što je planirao (što nam je Bajto i potvrdio), pa je valjalo naći načina uzeti ono što im pripada.
Predsjednica
Udruge potrošača Mira Brumerček-Lukačević u petak će, također u Zagrebu, sudjelovati na javnoj raspravi Hrvatske regulatorne energetske agencije o novim tarifnim sustavima, pa je najavila da će ovome slučaju pokušati potražiti dodatna pojašnjenja.
I utjeha za kraj mogla bi vjerojatno biti ta da ako je ovo obračunsko razdoblje bilo duže, sljedeće bi trebalo biti kraće. A to bi onda trebalo značiti i manje račune.
Autor:
Dario Kuštro/
Glas-Slavonije.hr
Kakvi su Vaši računi za plin za veljaču?