Osnovna škola Jagode Truhelke je osječka škola koja je među prvima dobila
Erasmus akreditaciju i do sada je ostvarila
veći broj mobilnosti u inozemstvu stručnih usavršavanja učitelja i učenika. Cilj dobivene akreditacije je nastojati realizirati ciljeve predstavljene Erasmus planom škole u razdoblju 2023.-2027. Zbog toga se usavršavanjima u inozemstvu stječu potrebna
nova znanja i kompetencije iz područja digitalnih kompetencija, životnih vještina, zdravlja(mentalnog zdravlja, zdrave prehrane, aktivnosti na otvorenom), kao i jačanja školske klime.
U ovoj školskoj godini od 21. do 25. listopada 2024. proveden je
Job shadowing u školi
Istituto Comprensivo "Borsellino - Ajello" u
Mazara del Vallo na Siciliji. Sudionici mobilnosti bili su: koordinatorica projekta, stručna suradnica
Irena Bando, učiteljica prirode i biologije
Vesna Ovničević, učiteljica engleskog jezika
Vedrana Čerina i učiteljica engleskog i njemačkog jezika
Lana Hajduković. Ova mobilnost financirana je sredstvima EU programa Erasmus+.
Program mobilnosti Job shadowinga sastojao se od praćenja nastave, prisustvovanju edukativnim i kreativnim radionicama, priredbama, stručnim razgovorima i neformalnim druženjem u slobodno vrijeme.
Prvi dan su se odvijale
jezične radionice naglašavajući važnost višejezičnosti primjenjujući suvremene pristupe temeljene na kreativnoj uporabi digitalne tehnologije. Predstavili su se učenički digitalni radovi proizišli iz povezivanja životnih vještina pripravljanja zdravih obroka sa snimanjem videa te javnim govorništvom. Na toj radionici se prikazalo kako spojiti tradicionalne i suvremene metode za motivaciju učenja stranog jezika. Također se naglasila važnost povezivanja učenja jezika s razvojem životnih vještina (kuhanjem), kao i s korištenjem digitalne tehnologije (stvaranje Podcasta).
Sljedeći dan je predstavljen projekt o
Mazari del Vallo koji su učenici prikazali multimedijskim pristupom koristeći 3d fotografije za prikaz ulica, građevina i znamenitosti te okoliša. Ovdje su spojene dvije aktivnosti u jednu - radionica upoznavanja grada i znanost i tehnologija.
Potom su predstavili
CLIL metoda koja se paralelno odvijala na dva strana jezika -
engleski i talijanski. CLIL metoda uključuje nastavni sadržaj, komunikaciju i razvoj jezičnih kompetencija na stranom jeziku, razvoj analitičkih i spoznajnih sposobnosti te kulturu razvijanja životnih suradničkog učenja, kritičkog razmišljanja te digitalne kompetencije.
Četvrti je dan obuhvaćao učenje kroz
glumu i scenski prikaz te obrađivao vertikalni kurikulum temeljen na prigodnoj temi
Halloween. Vertikalni kurikulum se predstavio projektom o svemiru, gdje se poticao razvoj digitalnih, jezičnih, kreativnih i životnih vještina. Naglašeni su i elementi igre, zabave, opuštanja i plesa s ciljem razvoja mentalnog zdravlja i aktivno provedenog edukativnog vremena uz kretanje.
Posljednji dan mobilnosti predstavio je programe za
djecu s posebnim potrebama korištenjem digitalne tehnologije za
online edukaciju. Prikazane su i metode poticanja čitanja metodom Storytellinga dubinskim čitanjem i analitičkim promišljanjem.
Osim prisustvovanja radionicama, razgovorima s učiteljima, pedagozima, psiholozima, knjižničarima i upravom škole upoznali smo se i s kulturološkim i društvenim aspektom Sicilije. Život na najvećem otoku na Mediteranu, udaljen samo 500 km od Afrike, vrlo je impresivan, egzotičan, naglašava multikulturalnost, tradiciju, srdačne i otvorene ljude, bogatu povijest i kulturu, ali i uklopljenost u programe EU.
Tekst: dr.sc. Irena Bando, stručna suradnica knjižničarka
Foto: Irena Bando, stručna suradnica knjižničarka i Vesna Ovničević, učiteljica prirode i biologije