Zbog alarmantnih podataka prema kojima se mjesečno u Hrvatskoj događa pet-sedam sudara tračničkih i cestovnih vozila te čak
500 naleta vozila na brklje godišnje,
Krešimir Bubalo, osječko-baranjski župan, kako kaže, nekoliko puta tražio je od premijera
Ive Sanadera i Hrvatskih željeznica da se napokon riješe problemi na kritičnim pružnim prijelazima u Osijeku, Đakovu, Ivanovcu... gdje su, na žalost, zabilježene tragične posljedice sudara vlakova i automobila.
- Problem je očit na području cijele Županije, a ne samo u Osijeku. Grad je, primjerice, na pružnom prijalazu preko Vukovarske ulice presječen napola čak 25 puta dnevno! Uzastopno inzistiramo kod premijera i u HŽ-u, s kojima smo održali brojne sastanke, na povećanju sigurnost na pružnim prijelazima jer je smrtnih slučajeva na tim mjestima sve više. Strahujem da će situacija biti još tragičnija otvaranjem pruge Osijek-Vinkovci. Nadalje, Osijeku je iznimno važno da se što prije deniveliraju cestovni-željeznički prijelazi i nikako nisam zadovoljan rokom koji su definirali Vlada i HŽ za pretvaranje križanja u jednoj u križanja na dvije razine tek 2016. godine.
Nudili smo rješenja, sami financirali i pomagali da se na kritičnim mjestima postave automatski uređaji s brkljama, primjerice, kod Nemetina. Plativši automatizaciju sa županijskih milijun kuna na tom smo prijelazu pridonijeli spašavanju živote, a financijski smo pomagali i na drugim lokacijama. Hrvatske željeznice i Vlada moraju imati razumijevanje za crne podatke o smrtnosti na prijelazima. Nadam se da će buduća vlada izići u susret Osječanima i uvažiti našu potrebu za denivelaciju prijelaza na Vukovarskoj preko kojeg prolazi željeznička trasa koridora 5C i na Čepinskoj cesti jer je pri svakom prolasku vlaka i spuštanju brklji Osijek u prometom kolapsu - pojasnio je župan
Krešimir Bubalo, dodavši kako će i nadalje nastojati skratiti od HŽ-a i Vlade RH definirani rok od devet godina za denivelaciju pružnih prijelaza na vitalnim prometnim pravcima.
Prijelazi preko pruge predstavljaju potencijalno prometne točke visokog rizika na kojima se događaju nesreće s nerijetko najtežim posljedicama, a u Osijeku postoje dva pružna prijelaza koja svakodnevno stvaraju i prometni kolaps budući da još uvijek nisu denivelirani.
Na 70 posto pružnih prijelaza samo "stop" i "Andrijin križ"
Inače, na mreži Hrvatskih željeznica dugoj oko
tri tisuće kilometara nalazi se 1.556 željezničko-cestovnih prijelaza od kojih je 65 pješačkih (podatci Nacrta programa rješavanja željezničko-cestovnih prijelaza u RH Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka i Uprave željezničkog prometa iz 2005. godine, op.a.). U istom se dokumentu navodi kako su svi prijelazi osigurani na zakonski propisane načine. To konkretno znači da je samo 29,9 posto takvih prijelaza (457) osigurano automatskim i mehaničkim uređajima - svjetlosno-zvučnim signalima i brkljama, dok je preostalih 1.099, odnosno 70,1 posto, prijelaza pruga preko cesta označeno prometnim znakom "stop" i "Andrijinim križem"!
Autor:
Darko Pejić/
Glas-Slavonije.hr