
Prosinac je, tradicionalno, mjesec u kojemu najviše profitiraju trgovci, odnosno veliki trgovački lanci, a kako je ove godine, s obzirom na njihov broj, konkurencija žešća nego ikada, u tijeku je pravi rat u kojemu se vodi borba za svakog kupca.
Ove su se blagdane pristupačnim ponudama robe široke potrošnje
Getrou,
Biljemerkantu,
Konzumu,
Pevecu,
Velpru,
Baumaxu,
Billi,
Emezzeti,
Ipercoopu,
Kauflandu i
Mercatoru u trci za zaradom na osječkom području priključili trgovački lanci
Plodine,
Interspar,
Lidl i
Metro. Svi oni nude posebne pogodnosti u vidu raznih akcija, blagdanskih nagradnih igara i podruženog radnog vremena mameći kupce sloganima "niske cijene odlična ponuda".
- Naravno da smo u prosincu ponudili veliki broj prigodnih artikala, ponajprije božićnih ukrasa i slatkiša. Osim toga, obogatili smo ponudu novim poklon-košarama s hrvatskim specijalitetima, koje kupci mogu naći samo u Intersparu. Interspar u prosincu nudi svojim kupcima mogućnost da skupljanjem bodova ostvare popust od 70 posto na program putnih torbi i kovčega marke “Kappa” koje ekskluzivno nudimo svojim kupcima. Na primjer, sa 60 skupljenih bodova mogu kupiti set od dva kofera iznimne kvalitete za 499.99 kuna, prezentirala nam je strategiju za profit u prosincu
Ana Cvetković iz Interspara.
Sličnu taktiku primjenjuju u Lidlu, Getrou i Plodinama koji ipak najveće nade za ostvarenje dobrog profita vide u pristupačnosti cijena, degustacijama i akcijskim prodajama. Tako Lidil nudi
povoljne slatkiše i božićne dekoracije, Getro
promotivne prodaje i promocije atraktivnih proizvoda, a Plodine
prigodne nagradne igre.
- Kod nas su u tijeku nagradne igre koje odrađujemo s našim poslovnim partnerima, a posebna zanimljivost su gotovo svakodnevna sniženja do 50 posto. Također tu je i velika ponuda programa iz božićnog asortimana, kaže
Sanja Šukalo iz Plodina.
Neki su trgovački lanci, za razliku od većine drugih, prosinac posvetili i
humanitarnim projektima. Jedan od njih je trgovački centar Ipercoop.
- U prosincu nismo planirali dodatne sadržaje za kupce osim klasične blagdanske ponude proizvoda. No kod nas je u tijeku je humanitarna akcija s osječkim Caritasom u kojoj mogu sudjelovati i kupci na način da ostave proizvod koji kupe u posebnoj "kućici". Riječ je o humanitarnoj akciji koju tradicionalno ponavljamo iz godine u godinu. A kao poklon našim stalnim kupcima uveli smo jedino akciju "duplih bodova". Naime svi oni koji imaju Ipercoop karticu u nedjelju 16. i 23. prosinca umjesto jednog boda na kartici, za potrošenih 40 kuna dobit će dva boda, kaže
Martina Šarić.
No, unatoč svemu što nude inozemni trgovački lanci, kako se čini ponajviše će profitirati oni domaći. Na osječkom području to su Konzum i Biljemerkant, u kojima će radnici brojnih osječkih tvrtki biti prisiljeni potrošiti svoje božićnice, sindikalne dodatke za blagdane, i darove za djecu dobivene u obliku bonova. Nakon što se frižideri i blagdanske trpeze napune kupovinom bonovima, tek će se, prema procjenama, manji dio blagdanskih potrepština kupovati za novac. Zato i ne čudi da se trgovci ove godine zaista žestoko bore za svaku kunu.
Autor: IvanaKUKIĆ/Glas Slavonije