
Nakon punih deset godina Grad je konačno proslijedio čelnicima Gradske četvrti "
Donji grad" idejno rješenje za novu regulaciju prometa koja bi trebala riješiti, ili bar ublažiti, problem parkiranja u okolici
Kliničke bolnice Osijek. Naime, nova je prometne regulacija izrađena još 1998. godine, a zanjom se posegnulo tek danas budući da su, neuspješno, prokušane sve ideje za pronalazak parkirališnog prostora koji bi rasteretio ulice u neposrednoj blizini bolnice.
Kako novu prometnu regulaciju, prije njenog uspostavljanja, trebaju prihvatiti čelnici četvrti u dogovoru s građanima, održan je sastanak sa stanarima ulica koje nova regulacija prometa obuhvaća, te kojima su tom prilikom objašnjene promjene.
- Prema novoj prometnoj regulaciji Krstova bi ulica, od raskrižja s Huttlerovom do raskrižja sa Sarajevskom ulicom, u smjeru zapad-istok, bila jednosmjerna. Jednosmjerna bi trebala postati i Crkvena ulica, ali u smjeru istok-zapad, od raskrižja sa Sarajevskom ulicom do raskrižja s Huttlerovom. Također, jednosmjerna bi ulica postala i Gojkovićeva u smjeru zapad-istok, a postoji i prijedlog da u suprotnom smjeru jednosmjerna bude i Vodenička. No, što se Vodeničke tiče, za nju ćemo predložiti da ostane jednosmjerna u smjeru kao i do sada, budući da je riječ o ulici koja ima pad na istočnu stranu pa bi jednosmjerno prometovanje zimi znatno otežavalo parkiranje stanarima - objasnio je Donjograđanima
Hrvoje Stipetić, predsjednik GČ "Donji grad", istaknuvši kako bi se novom regulacijom postigao slabiji intenzitet prometa, te uveo red prilikom parkiranja.
No, iako su okupljeni građani bili složni kako je krajnje vrijeme da im se "
skrate muke" i s prilaza uklone po cijeli dan parkirana vozila, većina je njih uvjerena kako se novom regulacijom prometa neće postići ništa. Naime, kako se moglo na sastanku u četvrti čuti, velik dio Donjograđana smatra da nova regulacija neće riješiti problem parkiranja.
- Vozili oni u jednom ili dva smjera i dalje će nam parkirati ispred kuće. Ono što treba napraviti je zabraniti parkiranje u tim ulicama svima osim stanarima - predložio je stanar iz Goričke ulice.
Prijedloga građana o ovom pitanju bilo je puno. No, za većinu njih
Zdravko Orešković, voditelj
Odsjeka za promet Upravnog odjela za komunalno-stambeno gospodarstvo i promet Grada Osijeka, rekao je da su neizvedivi. Stoga je sastanak zaključen konstatacijom kako će četvrt od Grada tražiti ponovni pregled terena i izmjene u novoj regulaciji prometa.
VUKO: Jednosmjerne ulice za bolju protočnost prometa
Efekt nove prometne regulacije na problem parkiranja u ulicama u neposrednoj blizini KBO-a objasnio je
Ivica Vuko, policijski službenik za prometnu preventivu PU osječko-baranjske.
- Ulice koje bi obuhvatio novi sustav jednosmjernog prometovanja najviše su pogođene parkiranjem djelatnika i posjetitelja bolnice. Naime, budući da su dvosmjerne, vozači automobile parkiraju dijelom na cestu, dijelom na nogostupe s obje strane, tako da je prometovanje otežano, a stanarima su prilazi blokirani. Kada bi te ulice postale jednosmjerne, parkirati bi se moglo, kao u Ružinoj ulici, samo uz nogostupe na jednoj strani ceste. Tako bi protočnost prometa bila bolja, a problem s parkiranjem bi konačno bio riješen, kaže
Vuko.
Propala rješenja parkiranja
Besplatno parkiralište za djelatnike i posjetitelje bolnice planirano je na prostoru "
Tranzita", no kako je riječ o zemljištu koje je u vlasništvu više osoba, ne može se postići dogovor oko prodaje zemljišta Gradu po prihvatljivoj cijeni. Također, jedno od rješenja bilo je i parkiralište za KBO uspostaviti na prostoru "
bijele vojarne", no tome se usprotivilo
Sveučilište J. J. Strossmeyera, koje je potencijalnu lokaciju za parkiralište namijenilo za centralni dio budućeg sveučilišnog kampusa.
Autorica:
Ivana Kukić/
Glas-Slavonije.hr
Ilustracije:
Google maps