Nizak vodostaj Drave nije razlog što potonuli ponton-restoran
Mirna luka dosad nije izvađen iz
Zimske luke. Zbog niskog vodostaja i nanosa pijeska na ulazu u luku, brod
Vodogradnje uistinu nije mogao uploviti, ali samo tijekom tri ključna dana koliko su ostaci pontona plutali na površini vode dovučeni do obale, kako bi ih vezao i oteglio u rezalište. Voda je potom nadošla, ali je olupina preko noći potonula i otklizala prema sredini luke. U takvoj situaciji tegljač je nemoćan i potrebni su brodovi-dizalice kako bi olupinu podignuli s dna.
Saznajemo to od
Ante Šimića, upravitelja Lučke uprave Osijek, koji procjenjuje da bi takva intervencija stajala između 120 i 150 tisuća kuna.
Ante Šimić
- Na potonulom objektu prvo se moraju podvodnim varenjem zatvoriti rupe i ispumpati voda, kako bi ga bilo lakše izvaditi na površinu. Nasuprot situaciji u kojoj je ponton plutao ona tri dana, kada smo priželjkivali porast vodostaja kako bi brod mogao uploviti i otegliti ga, sada kada je na dnu idealan vodostaj bio bi otprilike minus 100, kaže Šimić i nada se da će ostaci Mirne luke biti izvađeni do kraja godine.
Danas u 10 sati vodostaj Drave kod Osijeka bio je, prema službenim podacima, plus 126 s tendencijom rasta, jer u odnosu na prve minute 16. srpnja porastao je za 131 cm!
Željko Kraljičak, županijski pročelnik Upravnog odjela za gospodarstvo i poljoprivredu, kaže da je Županija dobila sve suglasnosti kako bi proglasila „luku od posebnog interesa“, što su zatražili još 2005. godine. U međuvremenu je promijenjen zakon i luke su došle u nadležnost Lučke uprave. Međutim, postupci započeti po starom zakonu mogu se završiti, pa Županija ne odustaje od proglašenja Zimske luke „sportskim pristaništem“ u kojem za ugostiteljske pontone neće biti mjesta.
Željko Kraljičak
- Mi smo utvrdili da je luka privezište čamaca, te da u njoj nema mjesta pristaništu za putničke brodove i ugostiteljskim plovećim objektima. Za to smo dobili i suglasnost Ministarstva poljoprivrede i Ministarstva gospodarstva. Nakon što je novim zakonom predviđeno da luka dobije status pristaništa, više od šest mjeseci čekamo uredbu Vlade RH o tomu tko je za nju nadležan. Korištenje i upravljanje lukom počet će čim Vlada odluči o tome. Očekujem da će na kraju luka doći pod ingerenciju grada Osijeka, zaključio je Kraljičak.
Šimić se, pak, nada da bi luku mogla preuzeti Lučka uprava i ističe da će u tome slučaju vlasnicima Mirne luke dati rok od 15 dana za njezino vađenje s dna, a ne učine li to u zadanom ruku, izvadit će je oni o njihovu trošku.
I gradonačelnik
Gordan Matković misli da je stanje nepodnošljivo, ali čeka odluku Vlade, pa će i Grad, dobije li pravo upravljanja lukom, postupili slično kao što je najavio upravitelj Lučke uprave.
Dok se pravno ne utvrdi tko je nadležan za Zimsku luku, za njezino korištenje godinama nitko ne plaća koncesiju.
Autor: Goran Flauder