
U
travnju sljedeće godine Osijek će napokon biti ucrtan na autokartu Hrvatske kao grad koji ima
izravan izlaz na autocestu, čime će stanovnici ovoga dijela države, kao posljednji u nizu velikih hrvatskih gradova, pa čak i poslije nekih manjih centara, napokon dočekati da budu kvalitetno i efikasno prometno spojeni s ostatkom zemlje.
Gradnja druge dionice
koridora Vc kroz Hrvatsku
od Osijeka do Đakova, u dužini 32,5 km i vrijedne 2,6 milijardi kuna, na kojoj su radovi u punome jeku, trebala bi biti završena krajem travnja sljedeće godine, nakon čega će Osječanima put do Zagreba biti kraći za više od pola sata.
Najduža od pet dionica
- Građevinski radovi bit će završeni do kraja ove godine, a nakon toga slijedi završno šminkanje, postavljanje opreme itd. S obzirom na to da će to biti zimsko vrijeme, kao rok završetka radova postavljen je kraj travnja, što je po našem mišljenju dobro, jer u ovakvim projektima ne treba brzati - kaže
Zoran Škorić, član Uprave
Osijek-Koteksa, jednog od ukupno deset izvođača radova na autocesti.
Dionica Osijek-Đakovo najduža je od pet dionica koridora Vc kroz Hrvatsku, koji će u punom profilu od granice s Mađarskom do granice s BiH biti dug 88,6 km. U sklopu nje nalazi se čak 28 objekata -
7 mostova,
3 vijadukta,
1 podvožnjak i
17 nadvožnjaka, predviđena su tri velika čvorišta - Osijek, Josipovac i Čepin, dva cestarinska prolaza - Osijek i Čepin te dva prateća uslužna objekta - Beketinci i Đakovo sjever.
Na izgradnji nove dionice radi 1500 ljudi
Na gradnji autoceste Osijek - Đakovo angažirano je
između 1000 i 1500 radnika, a velik je broj i zaposlenih na
arheološkim iskapanjima na čak pet lokaliteta. Arheolozi su na trasi autoceste prethodnica građevincima i do sada se otkrili brojna značajna nalazišta.
- Pri samom kraju su radovi na vijaduktima Jošava (266 m), Hrastinka (176 m) i Topoline (131 m), gdje će ovih dana početi asfaltiranje. Paralelno se radi i na čvorištima, grade se nadvožnjaci preko autoceste kao spojevi za lokalne ceste, poljoprivredne putove te prolazi za životinje. Što se tiče samog profila autoceste, ostalo je još nešto zemljanih radova, a asfaltiranje bi moglo početi negdje u rujnu ili početkom listopada - istaknuo je glavni inženjer gradilišta
Frano Kordić.
Asfaltiranje na jesen
Ovakvoj dinamici najviše se raduju radnici, jer će asfaltiranje doći kada prođu najveće ljetne vrućine, za razliku od dionice Đakovo-Sredanci koja se asfaltirala u srpnju i kolovozu prošle godine, kada je Hrvatska bila pod toplinskim udarom.
- Izdržali bismo mi to opet jer smo već navikli raditi u nemogućim vremenskim uvjetima, ali ipak smo sretniji što ćemo izbjeći najgore vrućine u vrijeme asfaltiranja - kažu radnici.
Završetak radova ponovno planiran uoči izbora, ovoga puta lokalnih
Radovi na ovoj dionici prema trebali su biti završeni u studenome ove godine, no proljetos je taj rok produžen za kraj travnja 2009. Ništa čudno ako se zna da je to vrijeme neposredno uoči lokalnih izbora u svibnju, pri čemu će otvorenje dionice Osijek - Đakovo biti jedan od
aduta kampanje HDZ-a. Podsjetimo, i završetak dionice Đakovo-Sredanci s državne je razine tempiran i forsiran za studeni 2007., uoči parlamentarnih izbora, a dinamiku radova osobno je nadzirao
Vladimir Šeks.
Dionicom Đakovo - Sredanci do sada je prošlo oko 300 tisuća vozila
Dionica Đakovo - Sredanci u promet je puštena 9. listopada 2007. godine i do danas je prema podacima HAC-a na njoj ostvaren promet od više od 300 tisuća vozila. U usporedbi s istim razdobljem godinu dana ranije, kada su stanovnici istoka Hrvatske na autocestu
Zagreb - Lipovac ulazili kod Velike Kopanice, na tom se cestarinskom prolazu izlaz vozila smanjio za 217 tisuća, a ulaz za gotovo 200 tisuća, što je bilo i za očekivati jer se novom dionicom put prema Zagrebu bitno vremenski skraćuje.
Autor:
Nikola Patković/
Jutarnji.hr
Foto:
Divna Jakšić