
Povodom
Međunarodnog dana muzeja organizira se
14. muzejska edukativna akcija [ U ]okvir[ i ] u koju su se, među 61 muzeja i galerija u Hrvatskoj, uključili i
Galerija likovnih umjetnosti i
Muzej Slavonije iz Osijeka. Edukativna akcija započinje
18. travnja 2009. i završava na
Međunarodni dan muzeja 18. svibnja 2009. godine.
Cilj muzejske edukativne akcije je promicanje i popularizacija muzeja, poticanje individualnog posjeta muzejima i razvijanje kulturnih navika – prvenstveno, ali ne i isključivo, među djecom i mladima – te pridonošenje razvoju edukativne djelatnosti muzeja.
Tijekom akcije posjetitelju se omogućava da
u razdoblju od 18. travnja do 18. svibnja,
za simboličnu cijenu knjižice akcije (svojevrsnog kataloga sudionika akcije),
posjeti sve u nju uključene muzeje, galerije i srodne ustanove, koje na raznolike načine obrađuju zajedničku temu. Uz to, posjeti li
Galeriju likovnih umjetnosti u Osijeku i
Muzej Slavonije Osijek i
prikupi dva žiga ovih muzejskih ustanova (
žigovi se otiskuju u nagradnom kuponu u knjižici akcije), stječe
pravo sudjelovanja u nagradnom izvlačenju i mogućnost osvajanja neke od nagrada.
Tijekom akcije
[ u ]okvir[ i ] posjetitelj Muzeja Slavonije Osijek nakon obilaska izložbe S druge strane ogledala moći će na interaktivnom info pultu između najreprezentativnijih predmeta s izložbe odabrati fotografiju predmeta koji mu se najviše dojmio. Najodabranijih 5 predmeta bit će krajem akcije
[ u ]okviren[ i ] i izloženi u Muzeju, te će kao takvi biti najbolji predmeti iz fundusa Muzeja, po izboru posjetitelja. Na taj način se i
Muzej Slavonije [ u ]okviri[o] u akciju.
Nadovezujući se na temu akcije Muzeji (u) okvir(u) turizma, osječka
Galerija likovnih umjetnosti vizualno će istaknuti i osnažiti svoju vezu s turističkom zajednicom Grada Osijeka.
Na isti način na koji će suvremeni osječki umjetnik
Vladimir Frelih voditi posjetitelja kroz svoju izložbu „
De generic“ postavljenu u galerijskim prostorima, Galerija će podnim žutim znakovima otisnutim na osječkim ulicama usmjeriti turiste put Galerije.
Osim izložbe
de Generic, tijekom akcije Galerija će predstaviti još dvije izložbe:
izložbu Božidara Rašice (7. 5. 2009.) te
retrospektivnu fotografsku izložbu Marina Topića (14. 5. 2009.) Tri različite izložbe ukazuju na prošireno značenje umjetnosti.
Jednako tako, na
muzejskim radionicama Galerija likovnih umjetnosti propituje mogućnosti proširivanja značenja svoga fundusa, predstavljajući ga „
bez okvira“.
Kroz tu vrstu radionica Galerija na sebe preuzima rizik (ne)uspjeha jednog drukčijeg predstavljanja umjetničke baštine: u suradnji s učenicima srednjih škola, na radionicama bi se nastojalo istaknuti potencijal umjetničkog djela kao komercijalnog proizvoda na turističkom nivou, kao i njegov ikonički potencijal u suvremenoj vizualnoj komunikaciji, provocirajući „
umjetnost bez okvira – umjetnost bez obzira“.
Radionice će se održati u unutarnjim prostorima (Galerije likovnih umjetnosti i drugih mjesta od turističkog značaja) ali i vani, u prirodi ili u gradu. U različitim tehnikama (od kolaža do oslikavanja, od digitalne fotografije do računalnih ispisa, od crteža do performansa) sudionici radionica izrađivati će predmete koji bi se u budućnosti mogli razviti u komercijalni proizvod s namjenom promicanja Galerije.
Akcija u Hrvatskoj završava svečanošću (i za posjetitelje i za sudionike) na Međunarodni dan muzeja u Muzeju Slavonije Osijek u okviru koje se otvara putujuća izložba postera sudionika akcije i organizira malo izvlačenje nagrada. Uz izložbu postera u Osijeku nadovezuje se i stručni skup na temu Muzeji i turistički itinireri, odnos s turističkim agencijama i vodičima. Veliko izvlačenja nagrada organizirat će se kada pristignu kuponi iz cijele Hrvatske, a u njemu će sudjelovati i nagrađeni kuponi iz malih izvlačenja nagrada.
Klik za uvećanje
Muzejske edukativne akcije održavaju se od 1996. godine, svaki put na novu temu i uz novog voditelja odnosno domaćina. Ovogodišnju edukativnu akciju u Hrvatskoj organizira Sekcija za muzejsku pedagogiju i kulturnu akciju Hrvatskog muzejskog društva, voditelj je
Željka Miklošević, a domaćin akcije je
Muzej Slavonije, Osijek.
Ovogodišnja tema –
[ u ]okvir[ i ] – podrazumijeva okvir/uokvirivanje kao vid/postupak izdvajanja i naglašavanja bilo muzejskih predmeta bilo koncepata (materijalne ili nematerijalne baštine) koje svaki od sudionika akcije želi istaknuti kao turistički zanimljive. Već samim uključivanjem u akciju
[ u ]okvir[ i ] sudionici - muzeji i galerije se uokviruju/izdvajaju kao turistički punktovi, što dodatno naglašavaju svojim programima (izložbe, radionice, igraonice…) te naposljetku i izravno predstavljaju posterima u putujućoj izložbi
[ u ]okvir[ i ] 5, koja svojim gostovanjima po hrvatskim regijama biva okvirom seriji stručnih skupova - Muzeji [ u ] okvir[ u ] turizma.
Autor:
Denis Detling