
Gradnja tzv.
intrazonske ceste uz željezničku prugu koja bi trebala biti jedna od najvažnijih transverzala u smjeru
istok-zapad (od Kašićeve do Svilajske) stoji već desetak mjeseci jer se
Grad još nije nagodio s
HŽ-om, vlasnikom dijela parcela preko kojih bi cesta trebala prijeći.
HŽ tamo posjeduje jedan
stan i nekoliko trošnih
radionica, za koje traži
stanove u središtu grada. Potvrđuje to i dogradonačelnica
Danijela Lovković, otkrivši kako je HŽ odbio ponuđeni novosagrađeni stan na
Uskim njivama, a potom i kuću s okućnicom. Grad, pak, i ne smije zamijeniti stanove čija vrijednost nije jednaka.
HŽ je, inače, na spornom potezu posjedovao dva stana - jedan je u međuvremenu prodao, a novi vlasnik se ubrzo nagodio s Gradom te ga zamijenio za kuću u
Stadionskom naselju.
No, to je tek "prva faza" problema - na potezu od
autobusnog kolodvora do
nadvožnjaka na Vinkovačkoj, inače iznimno bitna za projekt gradnje novog kolodvora koji bi tom cestom trebao biti spojen s
Čepinskom. Cesta ide od autobusnog kolodvora preko budućeg nadvožnjaka na Čepinskoj te se spaja na
Marjansku, dolazi do obilaznice i spaja sa
Svilajskom. Valja, nakon toga, riješiti i ostala otvorena pitanja na sljedećoj dionici, gdje zemljišta imaju tvrtke
Molton,
Hypo Leasing,
Interspar (4.651 četvorni metar, traže zamjenu zemljišta, pregovori su u tijeku),
Bijelić CO (započeto ishođenje lokacijske dozvole),
Republika Hrvatska… Tek nakon što se sve to riješi, moći će se ići u potvrdu glavnog projekta. Nimalo optimistično, složit će se i dogradonačelnica, koja je nedavno izjavila da će vlasnici privatnih parcela, ako se ne postignu dogovori, biti
izvlašteni, a potom isplaćeni u skladu s cjenikom koji odredi
sud.
Produžen rok
Kako su radovi započeli prije nego što su riješeni imovinsko-pravni odnosi? Uz suglasnost HŽ-a ishođena je
lokacijska dozvola, potom i provedena
parcelacija. No, smatra Lovoković, suglasnost za ishođenje dozvole ne omogućava automatski i početak radova - trasa se morala
pravno "očistiti" prije početka radova. Ovako je
Osijek-Koteks započeo
3,8 milijuna kuna (plus PDV) vrijedne radove s rokom završetka
31. prosinca 2008. Radovi su započeti, naplaćena je
731.000 kuna, a rok produžen do kraja
studenoga sljedeće godine.
Tekst: Mario Mihaljević/Glas-Slavonije.hr