"Akcija zamagljivanja komaraca koja traje nešto više od jednog sata stresna je kao i cijeli dan tretiranja poljoprivrednih površina", tvrdi Miroslav Vlašić, pilot i vlasnik tvrtke Air Tractor čiji avioni nadlijeću grad i okolicu u borbi protiv krvopija.
S iskusnim pilotom i sami smo krenuli u jednu od akcija zamagljivanja te se uvjerili kako niski let, izbjegavanje dalekovoda, dimnjaka, antena i drugih urbanih prepreka traži vještog i iskusnog pilota, te čelične živce. Kada se uzme u obzir da se u akcije ide u predvečerje, te da pilote nerijetko uhvati i mrak cijela priča još je dramatičnija. Naime, mora se letjeti što niže kako bi sredstvo bolje djelovalo, a nisko letenje trži posebne vještine, ali i iskustvo.
- "Nema ni jednog trenutka opuštanja, moram paziti na antene, krovove, dalekovode, stabla i druge opasnosti kojima se moram približavati jer sredstvo protiv komaraca treba ispuštati što niže. Nije lako i nakon svake akcije sletim obliven znojem te iscrpljen i fizički i psihički", kaže Vlašić.
Tek iz aviona postaje jasno koliko je borba protiv komaraca teška, gotovo da se može reći i uzaludna. Naime, u letu samo nekoliko metara iznad krošnji stabala postaje jasno kako je Osijek okružen nepreglednim površinama idealnim za komarce. Pravu močvaru moralo bi se tretirati i s desetak aviona i to svakodnevno da bi se vidjeli pravi rezultati, a u akcije zamagljivanja idu samo dva aviona i to ne dovoljno često. Akcija u kojoj su sudjelovala dva aviona, a u kojoj smo i samo sudjelovali, protegnula se zelenim pojasom pokraj Osijeka, Višnjevca i Josipovca sve do Donjeg Miholjca, a proletjeli smo i uz neka usputna sela. Pri brzini od 170 kilometara na sat iz svakog je aviona ispuštena tona posebnog otrova za tretiranje komaraca.
Naziv Air Tractor samoje trenutačno opravdan jer u ovom "letećem traktoru" nema klime i audiosustava kojima su današnji moderni traktori opremljeni. Naime, leti se u Antonovu An-2, ruskom avionu čiji su prvi primjerci proizvedeni 1939. godine, a u praktički neizmijenjenom obliku proizvodi se i danas. Pokreće ga motor od 1.000 konjskih snaga, a može poletjeti do visine od pet kilometara. Jedini ispravni primjerci u Hrvatskoj, kaže Miroslav Vlašić, nalaze se upravo u Osijeku, a proizvedeni su 1984. i 1986. godine.
Autor: Ivan Sekol/Glas-Slavonije.hr
Foto&video: Antonov
Zadnja promjena: Redakcija 031; 19.08.2010. 9:17; ukupno mijenjano 1 put.
jesmo nesposobna drzava. zasto u europi nema komaraca? zato jer ih pobiju i prije nego sto se izlegu. a mi smo prenesposobni da to radimo pa trosimo novac na nekakva zamagljivanja, zaprasivanja koja jako malo pomognu
vec se pricalo ovdje o tome... i dogovorili su se ljudi da nije isto kod njih i kod nas to raditi, da onda otrov se treba zavuc u svaki sumarak i svako jajasce to dirniti sto je skoro pa nemoguce.. ugl bio je neko pametno prico i nemoze se
Već se ovdje svašta pričalo o komarcima pa i lovi koja ide na suzbijanje i meni se cijelo vrijeme vrti misao kako bi netko tko se bavi takvim poslom trebao biti milioner.A nema ni konkurenciju. I sad razmišljam da budem pilot i nabavim neki avionček...
PEGY je napisao/la :
Već se ovdje svašta pričalo o komarcima pa i lovi koja ide na suzbijanje i meni se cijelo vrijeme vrti misao kako bi netko tko se bavi takvim poslom trebao biti milioner.A nema ni konkurenciju. I sad razmišljam da budem pilot i nabavim neki avionček...
He samo daj!! Brzo ces ostaviti gace na stapu.Skup je to sport u koji ako konstantno ne ulazes vrlo brzo odes u stecaj kako je bilo primjera sa ostalim kompanijama.
Milioner u avijaciji ti je nemoguca misija vejruj mi..
Komarci nisu problem , samo zahtijevaju drugačiji pristup.
Možda ovako:
_________________ http://essekeri.hr/svi-essekeri
Veži konja gdje ti gazda kaže, osobito ako ti je konj gazda.
Živim kao pas, a zamjeraju mi kad lajem.
Djecu učimo da budu iskrena, vrijedna i poštena. Sjeća li se tko zašto?
PEGY je napisao/la :
Već se ovdje svašta pričalo o komarcima pa i lovi koja ide na suzbijanje i meni se cijelo vrijeme vrti misao kako bi netko tko se bavi takvim poslom trebao biti milioner.A nema ni konkurenciju. I sad razmišljam da budem pilot i nabavim neki avionček...
He samo daj!! Brzo ces ostaviti gace na stapu.Skup je to sport u koji ako konstantno ne ulazes vrlo brzo odes u stecaj kako je bilo primjera sa ostalim kompanijama.
Milioner u avijaciji ti je nemoguca misija vejruj mi..
Potpisujem!
i vjeruj da je dosta tesko biti na nogama od pola 5 ujutro do 22:00 navecer, nekad i duze, pa sutra ujutro opet ispocetka... nije to bas tako kako izgleda... imam avion dimim komarce...i bas me briga...krvav je to posao