
Na području Osijeka postoji čak
sedam naselja s brojnim nelegalno izgrađenim obiteljskim kućama, čijim će stanovnicima i vlasnicima Grad omogućiti da ih pokušaju legalizirati. Oni objekti koji ne uspiju dobiti dozvolu bit će uklonjeni, a sigurno će biti
srušeno samo sjeverno Stadionsko naselje. Na jučerašnjem Kolegiju gradonačelnika na to su upozorili
Krunoslav Plećaš, pročelnik za provedbu dokumenata prostornog uređenja i gradnje, i
Branka Andraši, pročelnica za urbanizam, graditeljstvo i zaštitu okoliša.
-
To je zatečeno stanje otprije četrdesetak godina. U pitanju su naselja izgrađena od kraja 50-ih do sredine 70-ih godina, bez ikakve infrastrukture – struje, vode, kanalizacije... Samo oni čiji su objekti izgrađeni u tim naseljima prije 15. veljače 1968., prema Zakonu o prostornom uređenju i gradnji smatraju se legalnima. Ostale vlasnici moraju legalizirati preko projektne dokumentacije, a ako ne žele ili ne uspiju, dužni su ih ukloniti", kaže
Plećaš.
Andraši navodi koja su to naselja:
južno i sjeverno Stadionsko naselje, Tvrđavica, Podravlje, veći dio Filipovice, zatim naselje uz Gacku ulicu te kuće uz drugi dio Vinogradske ulice. Oni su bili izgrađeni ili izvan građevinskog pojasa ili suprotno predviđenoj namjeni.
-
Novim prostornim planovima stanovnicima tih naselja omogućena je legalizacija, a detaljnim planovima predvidjet će se i prometni koridori i legalni priključci na komunalnu infrastrukturu. Iznimka je jedino sjeverno Stadionsko naselje, koje i dalje ostaje predviđeno isključivo za sport i rekreaciju. Zato idemo na otkup tamošnjih kuća, koje će biti srušene u svrhu novih investicija, zaključuje
Andraši.
Gradonačelnik
Krešimir Bubalo upozorio je da Grad neće uklanjati nelegalne objekte, već će to činiti vlasnici ili državna inspekcija.
Novi most projektira IGH
Gradski oci prihvatili su i rješenje o sklapanju ugovora o izradi idejnog rješenja i vizualizacije cestovno-pješačko-biciklističkog mosta preko Drave, u produžetku Dubrovačke ulice. Od tri ponude kao najpovoljnije su izabrali ono Instituta građevinarstva Hrvatske (IGH), vrijednu 68.900 kuna s PDV-om.
-
Taj most već 30 godina nalazi se u prostornim planovima, a iznimno je značajan zbog više razloga – prometno rasterećenje, povezivanje lijeve i desne obale te pristup budućim zabavnim i rekreativnim sadržajima. No to neće ići brzo. Samo za kompletnu dokumentaciju trebat će nam najmanje dvije godine i oko tri milijuna kuna, upozorava
Bubalo.
Tekst :
T.Levak/
Glas-Slavonije.hr