
Dobro poznate brojeve policije, Hitne pomoći i vatrogasaca uskoro će u potpunosti zamijeniti jedinstveni broj 112, što
ne ide na ruku ni korisnicima, ali ni službama čiji bi se operativno-komunikacijski centri u tom slučaju ugasili!
-
To je vrlo osjetljiva tema za, uvjetno rečeno, sukobljene strane - Državnu upravu za zaštitu i spašavanje s jedne, te nas, Hitne pomoći, policije i vatrogasaca s druge strane. Objedinjavanje brojeva treba završiti s gašenjem starih pozivnih brojeva s čime se ne slažemo. Građani su dobro naučili tko im može pružiti pomoć, primjerice, kod požara pa zašto stoga zvati 112 kad mogu izravno nazvati 93 - kaže
Boris Banjan, zapovjednik Javne profesionalne vatrogasne postrojbe Grada Osijeka.
Dodaje da u takvim slučajevima posrednik nije potreban, to više što okrupnjavanje operativno-komunikacijskih centara u smislu regionalne organizacije može dovesti do nesporazuma između pozivatelja i primatelja poziva.
-
To je posebice važno kod požara na otvorenim prostorima. Primjerice, mi dobijemo dojavu da kod Pustare Šeper gori treća tabla kod Tomina hrasta. Naši će znati gdje se to nalazi, ali teško da će isto znati i netko tko u ime Službe 112 primi poziv. Osim toga, naš se OKC dokazao i ove godine na obrani od poplave gdje smo dnevno imali i 200 dojava građana - upozorava
Banjan.
JPVP podržava objedinjavanje svih hitnih službi, ali ne pod cijenu narušavanja cjelokupnoga sustava. Srećom, gašenje pozivnih brojeva neće ujedno značiti, kaže Banjan, manje radnih mjesta. Na “pobunu” vatrogasaca i Hitne pomoći na kraju je reagirao ministar
Tomislav Karamarko koji je do daljnjega stopirao sve radnje oko uključivanja ove dvije službe u sustav 112.
Hitna pomoć na 112
Dr. Blaženko Vinković, voditelj Službe HMP-a, kaže da osobno nema ništa protiv objedinjavanja brojeva, no naglašava da je riječ o službi gdje su minute doslovno pitanje života i smrti.
-
Preusmjeravanje poziva na 112 malo nam produžuje vrijeme dolaska, no ne značajno, budući da je djelatnik DUZS-a samo prespajatelj poziva, a ne i osoba koja komunicira s pozivateljem - naglašava
dr. Vinković. Za sada sustav funkcionira besprijekorno, dodao je.
Autor :
M. Mihelić/
Glas-Slavonije.hr