![](http://cdn-vps.osijek031.com/slike/novosti_2011_08/2010_08_29_izborna_skupstina_robert_spehar_nk_osijek_05_zeros_150.jpg)
Konačno se i to dogodilo! Uprava
NK Osijeka ponudila je uoči nove sezone mogućnost svojim vjernim navijačima da svoju ljubav dokažu i kupnjom godišnje ulaznice, kartice koja već je ili će tek naći svoje mjesto u nemalom broju osječkih novčanika. Očito je, uzmemo li u obzir cijenu (
150 kuna za
istok, odnosno
200 kuna za
zapad, op. a.), da se predsjednik
Špehar nije nadao nekom ozbiljnijem priljevu u osiromašenu blagajnu kluba, već želi podići klub na jednu višu razinu i približiti ga, barem donekle, nekim zapadnim nogometnim trendovima.
-
Hvala Bogu, bilo je i vrijeme!, rekao bi moj prijatelj
Šteka, inače jedan od povremenih pratitelja
Borussije Dortmund na moćnom
Signal Iduna Parku, puno poznatijem u nogometnom puku po svojem starom imenu –
Westfalen. -
Ti to da vidiš, tamo se natiska 80.000 ljudi i svi žive za nogomet. Jede se, pije se, na utakmice dolaze cijele obitelji. Prava nogometna fešta! Nije ni čudno, mislim si, nogomet je godinama jedna od najunosnijih svjetskih industrija, a
Švabo je Švabo, zna napraviti posao...
Pitate se možda kakve veze ima jedan mali NK Osijek s nogometnom institucijom iz Dortmunda. Iako im je na prvi pogled zajednička jedino
nogometna lopta i
22 čovjeka na terenu,
osjećaji onih
80.000 i ovdašnjih
1.500 ljudi zapravo se i ne razlikuju u mnogome. Razlika je u tome kako se ti ljudi tretiraju od strane kluba, kakva je u biti klupska politika prema navijačima, faktoru u nogometu, koji je zanesenjacima poput mene, i dalje vrlo bitan, ako ne i ključan za dobru atmosferu i rezultat. Ono što je sadašnja uprava na čelu s
Robertom Špeharom napravila ove sezone je samo jedan, početni koračić naprijed u
misiji vraćanja Osječana u Gradski vrt. Da se razumijemo, ovaj tekst niti je naručen, niti je oda liku i djelu sadašnjeg predsjednika, koji ima već dovoljno problema s navijačkim pukom zbog svog sina, ali kao navijač s dugogodišnjim stažom imam potrebu ukazati i na dobre stvari koje se događaju oko kluba. A ono što se događa u posljednje vrijeme je dobro! Iz iste prizme gledam i odluku da će se ulaznice za skorašnji derbi u
5. kolu protiv
Dinama naplaćivati po višim cijenama nego za „obične“ utakmice. Tako će svi oni koji nisu vlasnici godišnjih ulaznica za tu utakmicu morati izdvojiti možda i dosta više od
30, odnosno
40 kuna, što je postala već standardizirana cijena. Sve je u biti jasno, želi se dodatno povećati broj vlasnika godišnjih ulaznica, ali zasigurno iskoristiti i Osijekovu dobru formu i subotnje
deklasiranje Zagreba u Gradskom vrtu. U NK Osijeku su do sada na čelnoj poziciji sjedili ljudi najrazličitijih vokacija, ali već sada mi se čini da većina njih počinje ličiti na
marketinške i
ekonomske analfabete u odnosu na sadašnjeg predsjednika. Sjetimo se samo cirkusa s
pozivnicama svih ovih godina...
„S druge strane bare“, u velikom i moćnom
Zagrebu, najomiljeniji tamošnji klub polako, ali sigurno, ostaje bez svoje platforme – navijača. Pa iako brojni
Mamićevi apartčici u medijima pokušavaju u što većem formatu prikazati
„Maksimirsku idilu za kunu“, a istovremeno umjetno napumpati brojku od
347 ljudi protiv
Intera na „pristojne“
2000, svima je u Hrvatskoj jasno da tamo pravi i istinski navijači sjede u svojim kućama ili utakmice gledaju po kvartovskim birtijama. Zdravko Mamić nesumnjivo ima jedan od najboljih noseva za biznis u
Hrvata, ali fali mu ono što sam već označio kao jedan od ključnih faktora za dobar rezultat i atmosferu u klubu i oko njega –
navijački senzibilitet. Uvjeren sam da se prosipanje ugleda
„građanskog“ kluba za kunu ne može nazvati osmišljenom navijačkom politikom, jer u konačnici će Osijek u
Maksimiru i dalje gledati „2000“ ljudi, a Dinamo u Gradskom vrtu i pet puta više...
Argumentirat ćete možda da će ljudi u Gradski vrt doći vidjeti Dinamo, a ne Osijek! Ako se to i dogodi, dočekat će ih nešto
masnije cijene na klupskim blagajnama. Za one koji će doći vidjeti Osijek se ne brinem, takvi će do Dinama u novčanicima već imati jednu malu karticu, odmah do osobne i zdravstvene.
Jer NK Osijek je na neki način, bez glupe patetike, dio života i to je ono po čemu se ovih 1.500 i onih 80.000 s Westfalena ama baš u ničemu ne razlikuju...
Tekst: Mladen Kovačević
Foto: Daniel Antunović