
Šestorica su se radnika osječkog
Gradskog prijevoza putnika na posao posljednja dva mjeseca vozila “
kao direktori”. Dvojica su kolega dolazila po njih na kućnu adresu, i do 70 kilometara udaljenu od GPP-a, i vraćala ih na kraju radnog dana.
Četvorica su se ipak
najednom odlučila preseliti u Osijek. Dvojicu još uvijek voze od vrata do vrata.
Voze ih “kao direktore”
Nije riječ ni o kakvim povlasticama. Direktor
Igor Medić tako je odlučio stati na kraj zaposlenicima s
lažnim prebivalištima. Sumnjiv mu je bio povelik broj djelatnika koji žive izvan Osijeka i za putne im se troškove
isplaćuje i do 1500 kuna mjesečno. Pojedinci su se, otkrio je, prijavljivali na nekretninama koje imaju u mjestima od posebne skrbi ili drugdje, iako stvarno žive u Osijeku. Kupio je dva dostavna vozila i ključeve u ruke dao dežurnim vozačima. Oni su “
sumnjive” kolege vozili doma, ali na adresu koju su naveli kao prebivališnu. Pilot projekt nazvan je jednostavno “
Odvoz – dovoz”.
– Najprije smo ih pozvali neka usklade prebivališnu adresu sa stvarnim mjestom stanovanja. Ne učine li to, a utvrdimo zlouporabu, pokrenut ćemo prekršajni postupak i otkazati im ugovor o radu – priča
Medić.
Kombiji se već isplatili
Bilo je to 3. lipnja, a uslijedile su najveće “
selidbe” u povijesti GPP-a. Na policiju je otrčalo i adresu promijenilo njih
desetero. Šestorici drugih priopćeno je kako im se “
želi olakšati muka svakodnevnog dolaska na posao” pa će ih se od 1. srpnja voziti. Neke su od njih, doznajemo, ostavljali pred kućama u kojima nema ni struje, vode ili kreveta. Ljubazno bi se pozdravili s vozačem i krenuli prema vratima. Kada bi ovaj poodmakao, sjedali bi u automobil koji su prethodno ostavljali na toj adresi i vraćali se istim putem u Osijek. Ujutro bi ga opet čekali na mjestu na kojem ih je ostavio dan ranije. Imali su pravo i na bonus da ih se dva puta mjesečno odveze gdje žele, no nitko ga nije iskoristio. Četvorica su ubrzo promijenila prebivalište.
– Čak 136.499 kuna godišnje uštedjeli smo na tih ukupno 14 radnika. A dva polovna dostavna vozila, koja ćemo koristiti i u druge svrhe, stajala su nas 50.000 kuna – iznosi računicu
Medić.
Neki su
varali, dodaje, i
20 godina. Dvojicu preostalih vozit će i dalje jer im je to, kaže, isplativije. Sindikati podržavaju njegov projekt.
– Ne podržavamo zlouporabe, za neke smo kolege znali što čine, ali nismo se željeli previše u to miješati. Nas je 366, ne možemo znati tko gdje živi – kaže sindikalist
Stjepan Knežević.
Autorica:
Suzana Lepan/
VLM/
Vecernji.hr
Foto: Arhiv031
Pročitajte i...
[15.12.2009.]
GPP: Radnicima nosili voće i špijunirali jesu li bolesni
[28.08.2009.]
GPP: Tajnim detektivima protiv lažnih bolovanja