
Zrakoplovi irske niskotarifne kompanije
Ryanair i nacionalnog avioprijevoznika
Croatia Airlines ove su godine, s popunjenošću od 80-ak posto, na linijama Zračne luke Osijek s njemačkim
Frankfurt/Hahn te
Splitom i
Dubrovnikom prevezli
više od 19 tisuća putnika.
Povećanje je to od četiri posto u odnosu na prošlu godinu, ali unatoč tome, gotovo je sigurno kako će
od kraja listopada do kraja ožujka pista u Klisi ponovno biti
pusta.
Direktorica ZL Osijek
Blanka Strahonja, naime, ističe kako u ovom trenutku ne može potvrditi nastavak putničkih letova tijekom zimske sezone, a ove godine uopće nemaju cargo linija iako su, kaže direktorica, postojale najave od tvrtke
Žito o mogućim letovima sa steonim junicama za potrebe popunjavanja jedne farme.
Tek povremeno prometovat će ambulantni i poslovni letovi, poneki čarter, kao i zrakoplovi za potrebe školovanja pilota. Stoga ne čudi što je ZL Osijek
u prvih šest mjeseci ove godine zabilježila
gubitak u poslovanju od 1,077 milijuna kuna pa se Uprava našla na udaru kritika, ponajprije gradonačelnika
Krešimira Bubala. Zbog takve situacije, napominje, u dogledno vrijeme
ne planiraju povećavati sadašnju brojku od
45 djelatnika ZLO, "
iako je to minimalan broj potreban za normalno funkcioniranje svih procesa rada".
Naglašava kako kontinuirano pokušavaju ostvariti nove linije i projekte. "
Prošloga tjedna vratili smo se s međunarodne konferencije Routes, na kojoj smo s aviokompanijama i turoperaterima otvorili intenzivne pregovore za nove destinacije. Zainteresirani smo za proširenje suradnje s Ryanairom i otvaranje novih linija prema Londonu, Stockholmu, Bruxellesu ili Dublinu. Otvoreni su i razgovori o uspostavljanju nove linije CTN, koja bi trebala krenuti sljedeće godine u travnju, a dvaput tjedno povezivala bi Osijek sa Splitom i Stuttgartom", najavljuje.
"Nelikvidnost luke zbog recesije i premale potpore"
Čelnici
Grada istaknuli su mogućnost smjene uprave ZL te najavili izlazak Grada iz vlasničke strukture, u kojoj imaju 20 posto. "
Odgovore na ta pitanja morat ćete potražiti na drugoj strani. Gubitak za prvih šest mjeseci najavili smo u Planu za 2011., zbog nastale nelikvidnosti. Razlozi za nju su recesija u gospodarstvu, zatim problematika načina naplate komunalne naknade Grada Osijeka i neprihvaćanje sudjelovanja u udruženom oglašavanju za 2011. godinu od strane turističkih zajednica Grada Osijeka i Osječko-baranjske županije. No napominjem kako broj putnika od 2008. stalno raste. Za bolje rezultate nužna nam je jača potpora države i lokalnih struktura", objašnjava.
Šeik iz Omana i čarteri
Nedavno je na razgovorima s vodstvom
Grada Osijeka i
ZLO bila omanska delegacija, na čijem je čelu bio
šeik Said Ali Nafal Al Mas'hali, koja je najavila skoro uspostavljanje zračnog prometa između
Omana i
Hrvatske. Šeik je, tvrdi
Strahonja, imao samo pohvale za ono što je vidio i čuo o ZL Osijek. Stoga se pojavila i mogućnost da preuzmu ZLO. "
Šeik je bio impresioniran potencijalima koje imamo. Obvezao se da će viđeno prezentirati vladi Omana i partnerima te nas ubrzo izvijestiti o nakanama i zaključcima", kazala je
Strahonja.
Ona se nada kako će ubrzo biti otklonjene prepreke –
Agencija za civilno zrakoplovstvo treba aviokompanijama iz
Egipta i
Tunisa dati dozvolu za slijetanje u hrvatskim zračnim lukama – te da će se u
2012. u Osijek vratiti i
turistički čarter-letovi prema Egiptu, Tunisu i drugim destinacijama.
Autor:
Tomislav Levak/
Glas-Slavonije.hr
Foto:
Toni