Zračna luka Osijek dužna je ukupno 6,35 milijuna kuna, sudeći prema dokumentu koji je ovih dana anonimno dostavljen u našu redakciju.
Prema njemu, sredinom rujna ta je tvrtka dobavljačima dugovala
3,68 milijuna kuna, ukupni teret pozajmica (navodno uzetih za isplatu plaća) iznosio je nešto manje od
milijun kuna, dug za plaće, doprinose i sl. iznosio je više od
650 tisuća kuna, a za dospjele kreditne obveze oko
pola milijuna kuna. Osim toga, navodno je u međuvremenu posuđeno još
400 tisuća kuna (od ZL-a Dubrovnik) te je stigla nova mjesečna kreditna obveza teška nešto više do
155 tisuća kuna, čime se dolazi do spomenutih
6,35 milijuna kuna. Osim toga, spomenuti dokument otkriva kako obveze po kreditima Zračne luke iznose ukupno
3,34 milijuna kuna. Također, valja reći kako je vrlo vjerojatno riječ o internom dokumentu te tvrtke s obzirom na to da na njemu nema nikakvog pečata ili potpisa.
Direktorica ZL-a Osijek
Blanka Strahonja na usmene upite nije željela odgovarati; niti je demantirala, niti potvrdila navedene podatake. Stoga, službeni odgovor na pitanje je su li ovo točni podatci, odnosno koliki je stvarni trenutačni dug ZL-a Osijek još očekujemo.
Inače, u šestomjesečnom izvješću o radu za ovu godinu, u
Zračnoj luci Osijek prikazan je gubitak nešto
veći od milijun kuna, dok su prošlogodišnje izvješće odbili i Gradsko vijeće i Županijska skupština (Grad i Županija su suvlasnici Zračne luke, čiji je država većinski vlasnik).
“
To su čak i lošiji podaci od onih do kojih smo mi došli, odnosno službeno dobili od Uprave ZL-a Osijek. Žao mi je ako je tako, tražit ću novo izvješće direktorice, premda ne vjerujem da ću ga dobiti prije ožujka sljedeće godine. Ako je tako, to potvrđuje našu konstataciju da ova Uprava nije dorasla zadatku, potrebama grada i regije”, kaže gradonačelnik
Krešimir Bubalo, dodavši kako se Grad posebno angažirao oko revitalitacije Zračne luke te već obavio nekoliko razgovora s resornim ministrom i potencijalnim investitorima.
SINDIKAT: NEĆEMO DOZVOLITI PONAVLJANJE 2007. GODINE
Sindikalni povjerenik iz ZL-a Osijek
Ivan Moro tvrdi da nije upoznat s detaljima iz spomenutog dokumenta, no i dodaje kako imaju naznake “
da neće biti dobro”.
“
Za sada, plaće i obveze prema radnicima redovito se ispunjuju. Dok se to ne promijeni, eventualni milijunski dugovi stvar su uprave i vlasnika. Sindikati u svim zračnim lukama su dobro povezani, i sigurno nećemo dozvoliti ponavljanje 2007. kada radnicima nisu isplaćene tri plaće. Smatramo da se problemi trebaju hitno rješavati na višoj, državnoj razini, te vjerujemo da ZL Osijek može biti mnogo upotrebljiviji, osigurati kapital i generirati razvoj cijele regije ”, kaže
Moro.
Tekst: Mario Mihaljević/Glas-Slavonije.hr