
Otkako je prije nešto više od
dvije godine došao na mjesto direktora osječkog
GPP-a,
Igor Medić jednog zaposlenika gotovo da i
nije vidio u tvrtki. Sve to vrijeme djelatnik je proveo na
bolovanju. U njegovu je bolest, pak, prvi čovjek GPP-a posumnjao.
- Pred svima je na kolegiju 2009., kada sam došao u firmu, rekao kako ga je bivša uprava mobingirala i nije mu dopuštala da išta radi te da je pod stresom. Otišao je potom na bolovanje i nema ga do danas – priča Medić. Dolazio bi na nekoliko dana pa bi mu liječnik ponovno otvorio bolovanje.
Zaboravili na njega
- I zaboravili smo za njega. Kolege su čak mislile da je otišao u mirovinu – kaže sindikalni predstavnik
Stjepan Knežević.
Plaća toga zaposlenika viša je od
prosječne u tom poduzeću. Na adresu Hrvatskog zavoda za zapošljavanje direktor je nedavno poslao dopis u kojem je naveo sumnju u
zlouporabu bolovanja. Rezultiralo je to ukidanjem bolovanja i vraćanjem "sumnjivog" radnika na posao.
- Ponudili smo mu novi ugovor na drugom radnom mjestu, ali nije ga prihvatio pa mu je uručen otkaz – ističe direktor.
Rat sa zaposlenicima koji su se "izvlačili" na lažnu bolest vodi Medić od 2009. Zaprijetio je najprije
detektivima, a i sama ta najava bila je dovoljna da
ekspresno "ozdravi" gotovo četvrtina GPP-ovih radnika na bolovanju. Od tada 408 uposlenih, gotovo ih je
polovica, točnije njih 195, otvorila
bolovanje u 2008. Radnici su bolovali u prosjeku 38 dana. S posla su izostali ukupno 7342 dana! Od toga, na teret firme bilo je 3096 dana, a ostalo je palo na pleća HZZO-a. Godišnji
trošak bolovanja iznosio je
3,3 milijuna kuna.
Rat s "bolesnicima"
Medić je u obračunu otišao i korak dalje. Radnicima na bolovanju u posjet je poslao
dvoje kolega s
košarom voća, keksima i kavom. Dolazili su im na vrata, podijelili s njima par toplih riječi i pitali treba li im što pomoći. Oni koji zaista imaju zdravstvenih tegoba, posjetom su bili
oduševljeni. No, neke od njih "izvdinica" nije zatekla kod kuće ni nakon dva-tri posjeta, što je samo potvrdilo direktorove
sumnje u zlouporabu. Nesvakidašnje metode polučile su učinak i danas su u tvrtki zadovoljni.
- Iako su nakon naših upita micali radnike s bolovanja, još se nikada nije dogodilo da nam je HZZO rekao kako je netko bio na lažnom bolovanju. To je statistički nemoguće – zaključuje Medić.
Tekst: Suzana Lepan/VLM
Foto: Daniel Antunović/Foto-arhiv 031